BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Rijden we allemaal teveel? die mk3 sportsmart onder de R bevallen erg goed, alleen het spelen wat met de road 4 ging lukt niet meer. Maar meer grip is beter!
 
Wat is teveel? In België is elke km er een teveel, tot vandaag dit in het nieuws kwam:
Tot nu toe hielden een lekke achterband en gesloten bandencentrales me nog wat extra tegen, maar toen ik dit las gelijk een stop in mijn achterband geduwd en wat kms gemaakt.
Erg duidelijk is die communicatie niet, zeker niet kwa timing voor een en ander, maar dat kon me niet echt schelen, ik moest op pad.
En die stop zit in een Road 5. Zeer tevreden over, ik schakel zo dadelijk niet over.
 
Duidelijk weer andere richtlijnen dan in Nederland lees ik. Zelf rij ik met Pirelli's GT2, deze band valt echt de bocht in en is uiterst sportief, maar ik moest wel even wennen aan de Pirelli's na de PR4's.
 
Eindelijk, vanaf maandag mogen we terug recreatief rijden in België! Wel zonder tussenstop, dus dat wordt honger lijden...
De vorige keren was ik blijkbaar illegaal onderweg, dank u Jambon, gelukkig geen boete aan over gehouden. Wel een ander souvenir, want starten lukte niet meer na de laatste rit, de startmotor sloeg niet meer aan na het bijtanken hier om de hoek.
Vandaag Mr. Hayes erbij gehaald en eerst het startrelais getest. Die was OK. Dan maar de starter zelf gedemonteerd en gedisassembleerd, bleken er 2 van de 4 koolborstels gewoon verdwenen. Op een feestdag toch nog een gereviseerde startmotor kunnen scoren, deze avond alles terug ineen en broem broem!
Morgen nog even een essentiële verplaatsing om te checken en dan volgende week terug recreatief onderweg!
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Eindelijk, vanaf maandag mogen we terug recreatief rijden in België! Wel zonder tussenstop, dus dat wordt honger lijden...
.................................................... Dan maar de starter zelf gedemonteerd en gedisassembleerd, bleken er 2 van de 4 koolborstels gewoon verdwenen. Op een feestdag toch nog een gereviseerde startmotor kunnen scoren, deze avond alles terug ineen en broem broem!
.........................................................................

Zomaar ineens 2 koolborstels verdwenen??!! Wel mooi dat je nog een gereviseerde startmotor op korte termijn hebt kunnen krijgen.
 
Vorige maand nieuwe set Metzeler roadtec 01 geplaatst, stuurt geweldig, minder het gevoel om te vallen dan de Michellin road.
IMG-20200423-WA0003.jpg
 
Beste R1200/1250r rijders,
Hebben jullie ervaring met het meenemen van een laptop op de R? Ik heb inmiddels een set (gebruikte) zijkoffers op de kop getikt maar een laptop (met Laptoptas) past hier niet in ! Ongelofelijk..maar waar. Een topkoffer vind ik niet fraai staan, zeker nu ik een verkorte nummerplaathouder heb gemonteerd. Ik zie wel eens motoren met een soort Buddy tas die je gewoon op het achterste gedeelte van de buddy plaatst. Op dit moment gaat hij in een rugzak maar dat vind ik niet echt ideaal. Wie weet hebben jullie nog iedeeen?

IMG_20200419_170539.jpg
 
Propere brommer! Inderdaad, een bagagerek voor een topkoffer zou de cleane achterkant zwaar verstoren.
Mijn laptop past ook niet in mijn zijkoffers, daarvoor moet je al een alu woestijnkofferset monteren, maar zo’n rek verstoort je achterkant nog meer...
Ik steek hem altijd in een rugzak, lijkt me ook beter ivm schokken. Stoort me niet echt, integendeel, is nog een extra rugprotector.
En anders moet je inderdaad zo eentje omhangen:
Lijkt mij wel prijzig, misschien moet je gewoon een kleine 10" laptop overwegen, die past wel.
 
Bedankt voor het meedenken. Ik ben helaas gebonden aan een 15 inch laptop..maar misschien dan toch maar een veilige rugzak proberen. Ik hoor hier wel goede verhalen over maar is ook prijzig...
1589469653609.png
 
Beste R1200/1250r rijders,
Hebben jullie ervaring met het meenemen van een laptop op de R? Ik heb inmiddels een set (gebruikte) zijkoffers op de kop getikt maar een laptop (met Laptoptas) past hier niet in ! Ongelofelijk..maar waar. Een topkoffer vind ik niet fraai staan, zeker nu ik een verkorte nummerplaathouder heb gemonteerd. Ik zie wel eens motoren met een soort Buddy tas die je gewoon op het achterste gedeelte van de buddy plaatst. Op dit moment gaat hij in een rugzak maar dat vind ik niet echt ideaal. Wie weet hebben jullie nog iedeeen?

Bekijk bijlage 1499802
ik heb n rugtas iets verbouwd zodat de riempjes langer worden en zodoende ergens om n beugel oud kunnen geklikt.
rugtas ligt dan plat op bijrijderszadel. eventueel stuk schuim eronder voor de trillingen. zit nog op mn boxercup
 
Rugzak mooi ding tot dat je een keer onderuit (zou kunnen) gaan dan zit die laptop in je ruggengraat met alle gevolgen van dien. Ik zou toch een koffer verbouwen zo dat het wel past. En ik wil hier niet het welles nietes tov een rugzak ontlokken maar vind het persoonlijk een gevaarlijk ding (met laptop en andere harde zaken)
 
Gouden tip gevraagd, ik krijg mijn zadel niet meer los!
Ik ondervind bijna geen weerstand als ik de sleutel draai, kan hem ook tot 90 graden draaien, maar het zadel komt niet los.
Met het zadel erop kan je ook de zijpanelen niet verwijderen om eens te kijken. iemand hier ervaring mee?
 
Gelukkig geen ervaring mee.
Als je bijna geen weerstand hebt bij het omdraaien van de sleutel (onder je achterlicht toch?) Dan zou het kabeltje wel eens gebroken kunnen zijn.
Ik heb net even naar mijn motor zadel gekeken (R1200R 2007)
Het slot zit op de hoogte van de 2 achterste schroeven van de zijkappen.
Helaas sluit het zadel de toegang onder het zadel best wel goed af.
Het zal dus vrij lastig zijn om iets achter het mechanisme te haken om die naar achteren te trekken zodat je zadel aan de achterkant omhoog komt.
BMW dealer om advies vragen, of met grof geweld je zadel aan de achterkant omhoog trekken, maar dat zal die dan niet overleven....
Weet je zeker dat er niet iets klemt?
Ik zet meestal de sleutel onder spanning en dan geef ik nog een klapje op de bovenkant van het zadel en dan komt dat haakje goed los.

Ik ben benieuwd.
 
Bedankt voor je feedback, ik ben even benieuwd. Ik ga het vervolg echter niet meemaken, de brommer is verkocht...
Ik heb al eerder gezegd dat ik het grootste voordeel van de R, zijn open blik op de wereld, ook zijn grootste nadeel vind. Met de jaren werd ik het wat beu om weer en wind met gesloten visier te moeten trotseren, hij gaat wrschl zo snel mogelijk vervangen worden door een rt...
Ik heb een optie genomen op een, maar die is geïmporteerd vanuit Zwitserland en de eigenaar maakt de papieren nog in orde. Iemand ervaring mee? Fiscaal gedeelte is betaald, alleen nog een stempel, maar ik heb nog geen Europees gelijkvormigheidsattest gezien, is dat een probleem voor een BMW? Ik ga de vraag ook eens op het rt-gedeelte stellen.
 
Beste R1200/1250r rijders,
Hebben jullie ervaring met het meenemen van een laptop op de R? Ik heb inmiddels een set (gebruikte) zijkoffers op de kop getikt maar een laptop (met Laptoptas) past hier niet in ! Ongelofelijk..maar waar. ............................................

Hoe groot is je laptop? Mijn 14 inch Dell gaat gewoon (mee) in de zijkoffer. OK, ik zag dat het om een 15 inch, misschien net iets te groot. De goedkoopste oplossing is misschien een goedkopere kleinere (reis)laptop aanschaffen ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je feedback, ik ben even benieuwd. Ik ga het vervolg echter niet meemaken, de brommer is verkocht...
Ik heb al eerder gezegd dat ik het grootste voordeel van de R, zijn open blik op de wereld, ook zijn grootste nadeel vind. Met de jaren werd ik het wat beu om weer en wind met gesloten visier te moeten trotseren, ...................................................

Er zijn genoeg mogelijkheden om beter windbescherming te krijgen op een 1200R, bijvoorbeeld een Airflow ruit. Zomers laag en s, winters hoge stand en staat nog goed ook, je kunt zelfs nog een ruitdeel weghalen, maar je hebt ook nog veel andere mooie wind(be)scherm mogelijkheden op de R.
 
heren
mag ik me hier voorstellen
Jan uit Noordwijkerhout Nederland
heb al 17 jaar n R1100S boxercup Randy Mamola. enige tijd actief geweest op t sportboxerforum.
nu n R1200R LC uit 2015 gekocht.
ingevoerd uit Duitsland..nog even invoeren
stiekem wel al wat km gemaakt..wat n beest..!!
lees hier graag mee
Gr
 
Welkom Jan van der Meer :)
Veel plezier met je R1200R, misschien kun je Alpenmeister nog wat tips geven over importeren van een motor.
Daar zijn trouwens heel wat topics over te vinde op MF.
 
Welkom Jan van der Meer :)
Veel plezier met je R1200R, misschien kun je Alpenmeister nog wat tips geven over importeren van een motor.
Daar zijn trouwens heel wat topics over te vinde op MF.
Dank; Damted
over dat invoeren, wordt (te) veel over geschreven..is allemaal niet zo spannend.
uiteindelijk weten wij precies wat we zoeken. Mobile.de is perfecte site.
ophalen met busje is het makkelijkst, afspraak RDW en BPM aftikken..leuker kunnen we het niet maken
 
Ja, toch spannend, zo’n eerste keer. En dan nog met wat extra complicaties, ik vertel het nog wel een keer, na een positieve afloop...

Geniet van je beest, Jean, was met stip mijn tweede keuze!
 
Gisteren weer eens een tour gedaan door de Achterhoek samen met mijn broer.
Onderweg richting Arnhem op de A12 vielen helaas een voor een de RDC indicaties in het dashboard uit.
Na tijdje stilstand en opnieuw weer contact aan en wegrijden, komen de waardes weer terug.
Op de weg terug hetzelfde verhaal.
Zouden dit bijna lege batterijtjes in de sensors zelf zijn?
Vorig jaar beide sensors vervangen (via Aliexpress nieuwe gevonden) maar misschien toch al wat oud met slechte batterij erin.
Ik heb de DWA (Alarm unit) nog uit elkaar gehad en beide batterijen opgemeten, die waren nog allebei ruim 3V dus daar zit het probleem waarschijnlijk niet.

Lekker getoerd trouwens, blijft vreemd samen in de 1,5m samenleving en ook nog geen terrasje open...
 
Terug
Bovenaan Onderaan