BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

ik heb gisteren een Ztechniek vstream scherm gemonteerd (middelmaat). ik ben 1,80m lang en normaal postuur. het scherm met getint glas ziet er acceptabel uit.
bij 60 km/u begon ik al te fronsen (nu al lawaai????). na een kort stukje snelweg dacht ik; hier moet ik snel weg. wat een tering herrie. scherm weer terug gestuurd en nu weer gewoon naked (wel.... ik heb het kleine schermpje van Herr bmw. maar dat stelt niet heel veel voor
 
Hoi @head02,

Heb jij toevallig dit Z-Techniek V stream scherm geprobeerd: "Afmetingen (hoogte x breedte) : 52 x 52cm - dikte 4,5mm"? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat dat scherm voor jou met jouw lengte (180 cm) te hoog is (dat is dus wel zeker 😉).

Van lawaai/gebulder heb ik (met mijn 181 cm) op de R1200R absoluut geen last. Ik heb het "Marathon" scherm van Wunderlich en de is (H x B): 467mm x 392mm. Een centimeter of 5 lager dus en bovendien zit ik op een 2 centimeter hoger (en harder) Wunderlich zadel.
Dan is het hoogteverschil met de V stream al snel 6 á 7 centimeter. En dat kan net het verschil maken, vermoed ik.
Wunderlich spullen kun je bijv. bij Quispel Motoren eerst proberen voordat je het koopt. Of dat ook voor schermen geldt, weet ik trouwens niet (iig wel voor zadels). Bovendien is zo'n Marathon scherm ongeveer de helft goedkoper :Y
 
Hoi @head02,

Heb jij toevallig dit Z-Techniek V stream scherm geprobeerd: "Afmetingen (hoogte x breedte) : 52 x 52cm - dikte 4,5mm"? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat dat scherm voor jou met jouw lengte (180 cm) te hoog is (dat is dus wel zeker 😉).

Van lawaai/gebulder heb ik (met mijn 181 cm) op de R1200R absoluut geen last. Ik heb het "Marathon" scherm van Wunderlich en de is (H x B): 467mm x 392mm. Een centimeter of 5 lager dus en bovendien zit ik op een 2 centimeter hoger (en harder) Wunderlich zadel.
Dan is het hoogteverschil met de V stream al snel 6 á 7 centimeter. En dat kan net het verschil maken, vermoed ik.
Wunderlich spullen kun je bijv. bij Quispel Motoren eerst proberen voordat je het koopt. Of dat ook voor schermen geldt, weet ik trouwens niet (iig wel voor zadels). Bovendien is zo'n Marathon scherm ongeveer de helft goedkoper :Y
Marathon scherm van Wunderlich mag je na 60 dagen retourneren als het niet bevalt! Ik ga hem ook bestellen …
 
Hoi @head02,

Heb jij toevallig dit Z-Techniek V stream scherm geprobeerd: "Afmetingen (hoogte x breedte) : 52 x 52cm - dikte 4,5mm"? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat dat scherm voor jou met jouw lengte (180 cm) te hoog is (dat is dus wel zeker 😉).

Van lawaai/gebulder heb ik (met mijn 181 cm) op de R1200R absoluut geen last. Ik heb het "Marathon" scherm van Wunderlich en de is (H x B): 467mm x 392mm. Een centimeter of 5 lager dus en bovendien zit ik op een 2 centimeter hoger (en harder) Wunderlich zadel.
Dan is het hoogteverschil met de V stream al snel 6 á 7 centimeter. En dat kan net het verschil maken, vermoed ik.
Wunderlich spullen kun je bijv. bij Quispel Motoren eerst proberen voordat je het koopt. Of dat ook voor schermen geldt, weet ik trouwens niet (iig wel voor zadels). Bovendien is zo'n Marathon scherm ongeveer de helft goedkoper :Y
bedankt voor je bericht. dit helpt!! . kort vraagje, past dit scherm op het BMW "frame-pje" wat hoort bij het BMW kleine scherm. het lijkt er iig wel op.
 
Aangezien het hier zo ontzettend rustig is kan het vast geen kwaad om mijzelf en mijn nieuwe aanwinst hier voor te stellen.

Mijn naam is Jorick, kom uit oosten de lands. En stap na een Z750 en een Tuono (gen2) nu over naar een R1200R.

Na toch een wel een flinke zoektocht uitgekomen bij deze R van bouwjaar 2015.
16787182975758951407756356482216.jpg

Voorzien van alle beschikbare bmw opties, en een beetje meer. Waaronder de bar end mirrors, grijs kuipwerk en wat carbon delen.
Laat het mooie weer maar komen, wij zijn er klaar voor.
 
Het geluid is erg verslavend, Ik vermoed iets zwaarder dan het origineel. (dat ook al niet verkeerd klinkt). Geluid is zeker niet storend/asociaal. De db killer is niet zonder de eindkap uit te boren te verwijderen.
Op deze R zat de demper al, weet niet of ik er nog eens € 1000,- voor over had gehad om er een Akra op te zetten.
 
Aangezien het hier zo ontzettend rustig is kan het vast geen kwaad om mijzelf en mijn nieuwe aanwinst hier voor te stellen.

Mijn naam is Jorick, kom uit oosten de lands. En stap na een Z750 en een Tuono (gen2) nu over naar een R1200R.

Na toch een wel een flinke zoektocht uitgekomen bij deze R van bouwjaar 2015.Bekijk bijlage 1857310
Voorzien van alle beschikbare bmw opties, en een beetje meer. Waaronder de bar end mirrors, grijs kuipwerk en wat carbon delen.
Laat het mooie weer maar komen, wij zijn er klaar voor.
Mooi ding, zeker omdat ook alle blanke alu delen + wielen zwart zijn gemaakt. Nice, wel even de cardan as checken ;)
Ik zit nu midden in het schoonmaak proces bij het 20.000km onderhoud. Nooit gewassen met de hogedruk spuit en alleen in de regen gereden tijdens vakanties......de modificatie is alleen voor de GS en overheids RT dus de dealer kon ook weinig.
Mijne ging gelukkig nog wel makkelijk uit elkaar en beweegt no soepel, alles even goed ontroesten en invetten en we gaan weer. :
 

Bijlagen

  • PXL_20230306_120415861.jpg
    PXL_20230306_120415861.jpg
    150,8 KB · Weergaven: 30
  • PXL_20230305_112315809.jpg
    PXL_20230305_112315809.jpg
    189,9 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
kende dit euvel iig nog niet, maar zal het in de gaten houden.
Heb je hier zelf wat van gemerkt dan tijdens het rijden, of zag je dit nu pas bij die grote voorjaarsschoonmaak.
 
kende dit euvel iig nog niet, maar zal het in de gaten houden.
Heb je hier zelf wat van gemerkt dan tijdens het rijden, of zag je dit nu pas bij die grote voorjaarsschoonmaak.
Nee, voelde niks. Reed als een zonnetje, dacht zal is kijken bij de 20.000km beurt. Nou, dat was geen overbodige luxe.
As kwam gelukkig wel zo los, dus gelijk alles maar even ontroest en goed in het vet. Van het weekend kan ie weer in elkaar.
 
Mooi ding, zeker omdat ook alle blanke alu delen + wielen zwart zijn gemaakt. Nice, wel even de cardan as checken ;)
Ik zit nu midden in het schoonmaak proces bij het 20.000km onderhoud. Nooit gewassen met de hogedruk spuit en alleen in de regen gereden tijdens vakanties......de modificatie is alleen voor de GS en overheids RT dus de dealer kon ook weinig.
Mijne ging gelukkig nog wel makkelijk uit elkaar en beweegt no soepel, alles even goed ontroesten en invetten en we gaan weer. :
Is dat olie of kruipolie?
 
Olie of kruipolie? In de cardan klok zit olie, verder staat de as zelf in het vet. Maar vanuit de fabriek niet genoeg vet.....
De uitgaande as van de cardanklok inderdaad laten weken in de wd40 om de roest eraf te krijgen, daarna met de dremel erover.
verder is de afdekking van de tunnel gewoon niet goed genoeg, dus er komt vocht of condens in waardoor de cardan as dus gaat roesten.
In de cardan tunnel lag water/ of iig vocht.
 
Laatst bewerkt:
Olie of kruipolie? In de cardan klok zit olie, verder staat de as zelf in het vet. Maar vanuit de fabriek niet genoeg vet.....
De uitgaande as van de cardanklok inderdaad laten weken in de wd40 om de roest eraf te krijgen, daarna met de dremel erover.
verder is de afdekking van de tunnel gewoon niet goed genoeg, dus er komt vocht of condens in waardoor de cardan as dus gaat roesten.
In de cardan tunnel lag water/ of iig vocht.

Screenshot_2023-03-16-15-59-27-899_com.android.chrome.jpg


Dat plasje ziet er uit als olie, maar als ik inzoom misschien toch weer water. Vandaar mijn vraag :+
 
Toch vanavond even gauw achter de hoes gespiekt.

20230316_212659.jpg


Wellicht niet de meest heldere foto. Maar iig de kruiskoppeling ziet er op het eerste gezicht, toch wel wat beter uit dan die van wOutje.
 
Ik ook, wil graag je bevindingen horen…
ik heb twee weken geleden het windscherm van wunderlich gemonteerd. mooie kwaliteit en makkelijk te monteren. echter na 3 minuten wist ik het al...........wat een lawaai om mijn helm heen. niet veel anders dan het scherm (60 cm hoog) van Ztechniek. na 7 minuten rechtsom gekeert en teruggestuurd. over twee weken rij ik naar mdi (importeur van ztechniek). Daar ga ik proefrijden met het lage scherm en het hoge scherm. ben benieuwd hoe dat gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan