BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

janc'borg

MF veteraan
18 jan 2007
1.085
21
66
Culemborg
De middenbok is niet doorgezakt maar mag inderdaad best aangepast worden. Misschien bieden een paar rubberen doppen de oplossing. Ga ik werk van makenšŸ˜Ž

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Heb ik idd ook ongeveer op die manier gedaan. Daar waar de middenbok, in uitgeklapte toestand, tegen de aanslag aan kwam, heb ik een stukken, vrij hard rubber gemaakt.
Zag je verder niets van, want de aanslag zat tenslotte danig verstopt onder het blok.

Conclusie : het achterwiel keurig van de grond, en natuurlijk daarna stukken makkelijker om de motor van de middenbok te duwen.

Laatst bewerkt:

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl

Middenbok destijds gedemonteeRT, netjes ontvet, lichtje opgeschuuRT, en fijntjes in de zijdeglans lak gezet.

Bovenaan, en dan links van de pijp waar de bevestiging-as doorheen gaat, zie je de 2 aanslagen zitten, die onder tegen een framebuis aan kwamen.
Op die 2 aanslagen heb ik toen 2 stukken rubber gemaakt.

'Probleem' opgelost.

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
De standaaRT hoek in uitgeklapte toestand, van de Honda middenbok klopte ook compleet van geen kant..., je moest 'allemachtig' je best doen om het ding op de middenbok te krijgen, omdat je 'm over een akelig hoog dood punt moest zien te harken, en als het ding eenmaal op de bok stond, en je wilde 'm eraf hebben, dan had je weer dat enorme gemartel, maar dan in omgekeerde volgorde... :/

Was geen doen !!

Wat dat betreft, was het onder die lompe GSX1400 veel beter voor elkaar.
Die middenbok stond er bijna loodrecht onder :t

Als in : opbokken kostte nul moeite !

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Godsamme......dikke motor toch die soes 1400!!!!!!
In mijn beleving toch ook nog altijd by far de mooiste old-skool achtige naked (okƩ..., misschien op nummer 2 dan..., op nummer 1 dan de Kawasaki ZRX1200DAEG..., maar die zie je hier simpelweg helemaal nergens, want ze zijn er niet ; de GSX1400 wel !)

Maar weet je Dirk..., die Soes heeft helemaal de uitstraling DIK te zijn, en zo voelt en rijdt het ding ook.
Zwaarlijvig. Lomp. Brutaal koppel.

Maar..., zet 'm naast de veel kleiner ogende Speed Triple..., en dan zul je zien dat het e.e.a. qua afmeting niet eens zo heel veel scheelt !

De Soes heeft het stuur ongeveer 10 centimeter hoger, en het zadel zit wat hoger, maar voor de rest..., scheelt niet eens zo heel veel.
De Speed is wel ernstig veel korter, en stuurt daardoor ook ernstig veel makkelijker... :Y

Het is dat ik ruimte in de schuur nodig had, want de bijkeuken werd kantoor, en waar de Soes stond, werd bijkeuken..., maar anders... :/ :/
Man, man, man, wat reed dat ding soepel na montage van de PowerCommander, en de juiste software daarin.

Alsof het ding op versgeperste olijfolie liep ; zo allejeekus soepel !!

En na revisie van de achterschokbrekers, het vervangen van de balhoofdlagers, en na het aanpassen van de voorvorkgeometrie, kon er zowaar ook nog een behoorlijk potje (die rottige Bridgestone banden waren echter WEL de beperkende factor) mee gestuurd worden !

...wat een heerlijk ding..., en dan biedt je'm te koop aan..., en ook werkelijk NUL KOMMA NUL reaktie...

En omdat ik de ruimte ECHT nodig had, de Soes terug verkocht aan het bedrijf waar het ding negen maanden daarvoor van gekocht was.

...met ACHTERLIJK veel verlies... :( :(

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Maar toch denk ik dat Ron soms spijt heeft vd verkoop ervan....net zoals die groene speed...
Ik heb voor de verkoop zo'n leuke blauwe F800GT staan, en daar reageeRT onlangs een meneer op, die zijn Triple er op in wil(de) ruilen.

Nou ja, zoiets kan altijd, en eerlijk zag ik het al helemaal voor me..., en ondanks dat het 'maar' een Street (dus geen Speed) Triple R betrof..., maar een fijn rondje op die 3-pitter..., het leek mij weer even heel akelig fijn !!

...de meneer zou 24/08 hier zijn..., het is nu 29/08..., en je raadt het al..., en de meneer, en de Street R niet gezien... :/

ootje

Laat de boeren niet stikken
3 apr 2006
33.340
369
54
Tussen zout en zoet
Ik heb voor de verkoop zo'n leuke blauwe F800GT staan, en daar reageeRT onlangs een meneer op, die zijn Triple er op in wil(de) ruilen.

...de meneer zou 24/08 hier zijn..., het is nu 29/08..., en je raadt het al..., en de meneer, en de Street R niet gezien... :/
Nou, ik zou ook mijn twijfels hebben met een 6 bak handgeschakelde versnellingsbak.

8-)

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Nou, ik zou ook mijn twijfels hebben met een 6 bak handgeschakelde versnellingsbak.

8-)
...fiets geschikt gemaakt voor High Speed Land Records ; vandaar de (extra) mogelijkheid van handschakeling..., was 'vrogger' heel normaal... ;)

Want met zo'n houding is tenslotte voetschakeling wellicht een tikkie lastiger... :Y

zzzz handschakeling.jpg

En nu ff serieus..., ik weet het..., dat is een fout in de diverse automotive systemen.
Die kennen alleen automaat (en dat is de F800GT niet), of semi-automaat (en dat is de F800GT niet), of handschakeling..., en dan ook de keuze in het aantal versnellingen.

Zodra je een motorfiets invoeRT. dan zou je denken dat er voetschakeling bij zou komen te staan, maar..., Helaes Pindakaas (te koop bij de ALDI) kennen we die mogelijkheid niet.

...dus 'dan maar' een zes-hand... :(

En dat is dan ook wel weer leuk voor van die ouwe Kreidler-rijders..., als in een soort van back to memory lane 3-handversnelling toestand... :+

Laatst bewerkt:

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Anders was je voor de bijl gegaan.....
Nou ja..., als zo'n karretje dan toch in de (mijn) bedrijfsvoorraad komt, dan wil ik daar best even een rondje op 'proef rijden', zeg maar... :+

Zaterdag komt de belachelijk luxe MINI COOPER CLUBMAN S JCW 2.0 192 PK Automaat binnen..., duszzzz..., ook maar even in 'proef rijden'... :Y :+ :Y

Laatst bewerkt:

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Yep. De hele nieuwe gaan naar de rond de 300 PK.

Maar..., over het algemeen kun je ook heel erg goed met een PeeKaatje of 190 in de file staan... :+

Ook met zo'n 110 PK meer, sta je in diezelfde file eigenlijk wel net zo stil... :+

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Yep. De hele nieuwe gaan naar de rond de 300 PK.

Maar..., over het algemeen kun je ook heel erg goed met een PeeKaatje of 190 in de file staan... :+

Ook met zo'n 110 PK meer, sta je in diezelfde file eigenlijk wel net zo stil... :+
TypecckWPKNm
R1200RT-DOHC117081110120
R1200RT-LC117092125125
R1250RT1254100136143
R181800
Die paar motor PK's maken dus geen flaus aus.
Wat zou die 1800cc gaan doen (past in elk geval niet meer door het gemiddelde tuinhek)?

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
Mijn donkerbruine gevoel zegt mij, dat zo'n fraaie dikke 1.8 stoterstangen-boxer een extreem laagtoerig ding wordt, met bakken koppel ergens ver onderin de toeren, en een maximum vermogen van rond de max 100 PK ofzo.

Ik vermoed een tegenhangeRT van alles dat Harley, Indian, en dat soort dikke V-twins heet.
En dan ook inclusief die (fraai !) Guzzi MGX-2.

Cruiser achtig fietsen, vooral bedacht voor de USA markt, met (en dan weer het donkerbruine gevoel) een ongekende hoeveelheid af-fabriek mogelijkheden om zo'n 1.8 aan te kleden naar eigen believen.
Zoals je dat bijvoorbeeld bij die Guzzi ook kunt doen.

Als in : Option 719 to-the-max.

En dat ik in het geval van het USA-achtige verhaal niet helemaal aan het PrietPraten ben :

Een R1800 Cruiser.

Laatst bewerkt:

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
206
www.marktplaats.nl
En als ze bij BMW helemaal van het padje geraken, dan kan zo'n 1.8 straks misschien zomaar leiden tot iets dat veel weg heeft van zo'n Ć¼bergeile Confederate fiets.

Laatst bewerkt: