glk
MF veteraan
Nee. Helaas. ( Gelukkig dat ze aan die balk vast stonden )
Het was overigens erg druk in Zelhem..........
Het was overigens erg druk in Zelhem..........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een ongebruikte kleine hier liggen.
Weet niet wat ie nieuw gekost heeft, maar is iets meer dan de helft van nieuw redelijk?
( Hier is Hoofddorp. )
Mijn zoon had vandaag een GS 1250 adv. gehuurd, dus samen even toeren en uiteraard ik een stukje proberen.
T.o.v. de R1200RT LC (allebei op dynamic ride) iets feller aan het gas en stuurt wel heel makkelijk met dat brede stuur.
Beduidend meer rijwind op het lichaam (wel lekker op de Veluwe bij 29°) en ook behoorlijk meer motorgeluid uit het vooronder dan de RT.
Al met al, ondanks de hoge temperaturen, een leuke middag gehad.
Bekijk bijlage 1507909
En rijd het allemaal een beetje beter dan de RT ?
ik ben ook aan het overwegen om mijn RT in/om te ruilen met een GS , ben van de k1600gt ( omdat hij zo zwaar is 2 up ) naar de RT gekomen , het is al beter maar toch , dus ben nu de voor en tegens aan het overwegen GS die toch weer een kg of 30-40 lichter is .....
Zoek je de grote of de kleine binnentas?
Hoi, ik heb wel interesse maar wil hem niet voor de neus wegkapen van @Viaantje dus als die er een zoekt voor een kleine topkoffer heeft ie voorrang. Indien dat niet zo is, zou j een PM kunnen sturen (naar jou lukt niet zie ik) om het af te handelen?
Ga je gang "@HaagseRay
Ik ben van de GS over gestapt naar de RT. Dit omdat een RT voor mijn vrouw achterop meer comfort biedt. Eigenlijk is het best vreemd dat de GS zo populair is. De RT rijdt gewoon toch iets beter. Oke, mijn GS was mooier dan mijn RT vind ik. Maar qua rijplezier doet de RT het zeker erg goed. Qua gewicht maakt het mi niet veel uit. De GS is lichter, maar hoger. Daardoor vind ik de RT qua handeling eigenlijk gelijk, ondanks het smallere stuur.
Het advies van Abhteh is daarom verstandig, gewoon proberen.Bekijk bijlage 1508055
Ik ben van de GS over gestapt naar de RT. Dit omdat een RT voor mijn vrouw achterop meer comfort biedt. Eigenlijk is het best vreemd dat de GS zo populair is. De RT rijdt gewoon toch iets beter. Oke, mijn GS was mooier dan mijn RT vind ik. Maar qua rijplezier doet de RT het zeker erg goed. Qua gewicht maakt het mi niet veel uit. De GS is lichter, maar hoger. Daardoor vind ik de RT qua handeling eigenlijk gelijk, ondanks het smallere stuur.
Het advies van Abhteh is daarom verstandig, gewoon proberen.Bekijk bijlage 1508055
ja dat zijn dus 2 meldingen en 2 tegenstrijdingen , het maakt wel "sens" wat je zegt , hoger ' minder stabiel ' lager ' stabieler ' .... ppff steeds weer besluiten moeten nemen hahahah + dan nog het feit dat ik zo graag eens verander hahahh
Ik heb ook eens op een GSA gezeten. Volgens mij maakt het dan qua gewicht al bijna helemaal niets meer uit. The Missenden Rider zei het treffend in 1 van zijn review filmpjes: als je niet van plan bent om van het asfalt te gaan, is de RT voor toeren eigenlijk de betere keuze.
Als je wel van plan bent om van het asfalt te gaan is de Honda Africa Twin eigenlijk de betere keuze.
Veel van de GS rijders die ik ken gaan zelden/nooit van het asfalt. Ze zijn gegrepen door het GS virus dat nog besmettelijker lijkt dan het Corona virus. Ik schijn daar immuun voor te zijn.
Dus het komt neer op jouw persoonlijke ervaring.
Laag bij de grond hoeft niet persé “stabieler” te betekenen, geometrie van het frame, balhoofdhoek en afmetingen van de banden zeggen daar meer over. Zwaartepunt is laag bij een RT, dat maakt dat de handling prettig is. Ik heb een R1200RS gehad. Solo rijdend absoluut een groot plezier, voor mij meer dan op een GS(A). Meer 2 Up gaat er niets boven een RT voor mij: wel comfort en toch “sportief”.
Succes met knopen doorhakken!
Nu nog een windtunnel en regenbui-simulatie er bijLeuke site om eens mee te spelen (per soort motor) wat er gebeurt met kniehoek, rughoek etc. bij jouw lengte.
Ook kun je zien wat er gebeurt met stuurverhoging en voetsteunverlaging en offset.
Dank uBeauty is in the Eye of the Beholder. Voor een GS was jouw GS een fraai exemplaar. Jouw RT vindt ik persoonlijk vele malen mooier.