BMW R80 cafestijl

Schop!


Tja, ik kan maar geen oplossing voor de tank vinden die me aanstaat, dus ik heb voor een tijdelijke oplossing gekozen: Een BMW tank. Mooi tankje gescored via MP en die dacht ik er even op te zetten. Je weet wel, BMW, alles is uitwisselbaar. Not.

Maar goed, na een hoop moeite en met nog wat werk te gaan zit ie er op:

IMG_8520.jpg


Niet geheel ontevreden voor een tijdelijke oplossing. Vooral de patina van de tank is gewoon gaaf. Ik vond alleen de uitlaat niet meer zo goed staan, dus hup, naar 1 van mijn houssupliers (Actien, Blokker, Ikea, Xenos). Dit keer de Xenos :) Asbakje gekocht. Ik had nog twee oude roestige lege demperhulzen gekcoht en die wat aangepast. Asbakje erop (onvoorstelbaar dat dat lasbaar was! Ik heb ene nieuw lasapparaat en dat ding is echt briljant!!)

IMG_8571.jpg


IMG_8565.jpg


Klinkt nog goed ook 8-) (filmpje volgt nog)

Demper is nog niet helemaal af (ik moet nog wat lasjes afwerken en ik zal hem (antraciet) moeten spuiten, maar op de motor ziet het er zo uit:

IMG_8627.jpg


IMG_8592-kopie2.jpg


IMG_8601-kopie.jpg
 
Mooi gedaan met dat asbakje, alsof het zo hoort. De tank misstaat niet volgens mij, alleen wel een beetje "dik" voor de rest van de slanke motor.

Maar wel actieradius!
 
Omdat ik niet over de juiste sleutels beschik voor de onderhoudsbeurt van mijn boxer, ben ik opzoek naar een adresje (dat niet al te duur is) in de buurt van Den Haag.

Iemand?

Bij voorbaat dank
 
Ik zou dan gewoon eens bij Bolman (op de Zonweg) binnen lopen en vragen wat een beurtje kost.
 
Geniaal die asbak!!! Mooie demper geworden!
Ik vind de originele BMW tanks erg mooi en hij staat goed! En inderdaad die lijnen doen het hem :)

Eerste foto is een mooie trouwens!
 
Tank staat hem goed! Asbakdempers zijn geniaal, dat peuk deukje is toch hilarisch!
 
Wat voor uitlaat zet je onder je bmw? Ik heb een R80/7 met 1000cc cilinder en wil een open uitlaat of iets dergelijks, vind de standaard niet hard genoeg..
 
Wat voor uitlaat zet je onder je bmw? Ik heb een R80/7 met 1000cc cilinder en wil een open uitlaat of iets dergelijks, vind de standaard niet hard genoeg..


De uitlaat hierboven dus. Zit een stukje van +/-25 cm geperforeerde pijp en demperwol in. Of zat, ik zal een nieuwe moeten maken, ik heb er helaas een ongeluk mee gehad (verloren, ik denk dat de bout geborken is waarmee hij vast zat, kan bijna niet anders, want hij zat zo vast als een huis, je kon de motor er aan optillen).

Hard klinkt het (gelukkg) niet, wel mooi en vol. Maar ik heb 3 km terug moeten rijden zonder demper en het viel mij op dat de BMW zelfs dan niet heel erg luid is, dus ik betwijfel of het je echt gaat lukken.

Als je herrie wilt (herrie = niet mooi) kna je altijd nog een imitatie megaton kopen en helemala leeghalen.
 
En die megaton imitatie. Klinkt die fijn als je hem niet leeg haalt? Hoeft niet perse keihard, maar gewoon dat lekkere rauwe ouderwetse gepruttel en geklap..?
 
Dank je.

Ik kan mij niet herinderen ooit een BMW gehoord te hebben met een leeggehaalde demper, maar over het algemeen vind ik lege dempers vaak slecht klinken (metalig, scherp en niet warm). Ik heb véél liever een mooi, warm en vol geluid dan een hard geluid.

'Vol' Klinkt een megaton eigenlijk altijd wel goed.


Ik heb maandag een nieuwe demper gemaakt voor de BMW. Iets kleiner (minder inwendig volume) dan de oude en een andere vorm einddop (hol ipv bol), ziet er heel geod uit (al zeg ik het zelf), maar ik ben niet tevreden over het geluid. Hard en wat schel. Maar eens kijken wat ik daaraan ga doen....
 
Laatst bewerkt:
En van die trumpet dempers? bij rocket-caferacerparts? Wat denken jullie daarvan? Heeft er trouwens nog iemand een dop van een /5 tank?
 
Originele dempers op mijn R100/S uit '77:



En nu met korte slash cut dempers (40cm) met mini DB killer erin:


Het metaal geluid haal je er nooit helemaal uit ben ik bang, het is nu eenmaal een BMW en geen Harley, maar hij wordt wel een stuk voller met korte half open dempers. Je hoort nu iig dat het een 1000 cc blok is.
 
Overigens gebruik ik de BMW momenteel véél. Blijft echt genieten, rijden op die fiets.

6191540496_e310c801b4_b.jpg
 
Poeh die commentaren zijn ook wel lovend zeg!
Niet naast je schoenen gaan lopen he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan