BMW R80 cafestijl

Gisteravond een setje wielen met schijven opgehaald. Ik zocht alleen schijven, maar ja, je weet hoe het gaat :+

Kan ik mooi opknappen (ik twijfel nog of ik ze zal spuiten of zal laten poedercoaten) en eronder zetten.

Ik twijfel ook nog of ik een triumphteller zal proberen te monteren, ik heb er 1 liggen en hij staat erg mooi (vind ik):

IMG_3510.jpg


Maar de schaalverdeling zal ongetwijfeld in de verste verte niet in de buurt komen van wat het zou moeten zijn.
 
Gisteravond een setje wielen met schijven opgehaald. Ik zocht alleen schijven, maar ja, je weet hoe het gaat :+

Kan ik mooi opknappen (ik twijfel nog of ik ze zal spuiten of zal laten poedercoaten) en eronder zetten.

Ik twijfel ook nog of ik een triumphteller zal proberen te monteren, ik heb er 1 liggen en hij staat erg mooi (vind ik):

[afbeelding]

Maar de schaalverdeling zal ongetwijfeld in de verste verte niet in de buurt komen van wat het zou moeten zijn.
Gaaf, Vincent (HRD) had dat ook, een enorme teller, heel racy :}

En die wielen? spaken of gietwielen?
 
Gaaf, Vincent (HRD) had dat ook, een enorme teller, heel racy :}

En die wielen? spaken of gietwielen?


Ja ik vond (vind) het er ook erg goed uit ziet, maar of het goed werkbaar te maken is???

De wiel zijn gewoon dezelfde gietwielen, ik vind ze mooi en spaakwielen zijn echt heel duur voor dit type. Het ging vooral om de schijven, bij mij is er minimaal 1 krom. De wielen maak ik net en zet ze er dan op.
 
ik heb via Rocket Caferacerparts een alu tank binnen :D

IMG_1001.jpg


Ik wil hem iets naar voren hebben en de voorkant iets omhoog, maar dat is niet veel werk.

Nu de rest :)
 
Teller gewoon eropzetten, als de schaalverdeling niet klopt zet je er toch een kleine fietsteller naast 8-).
 
Schop!

De alu tank gaat er niet op :N Ik vind de hoek gewoon net niet mooi.

Omdat ie al weer bijna een jaar de schuur niet uit geweest is en ik er de laatste ~3 jaar erg weinig op gerede heb, heb ik hem op marktplaats gezet. Om kort daarna de kapitale blunder te maken er tòch op te gaan rijden.


Dus ik heb al weer spijt van het te koop zetten :p



G0027601_zpsfe20a356.jpg


G0027626_zps630848bf.jpg



Het was wel een tikkie warm...
 
Schop!

De alu tank gaat er niet op :N Ik vind de hoek gewoon net niet mooi.

Omdat ie al weer bijna een jaar de schuur niet uit geweest is en ik er de laatste ~3 jaar erg weinig op gerede heb, heb ik hem op marktplaats gezet. Om kort daarna de kapitale blunder te maken er tòch op te gaan rijden.


Dus ik heb al weer spijt van het te koop zetten :p

[~[url="http://i1185.photobucket.com/albums/z341/Miob80/IMG_7784_zpsd7537902.jpg"]afbeelding~][/URL]

[afbeelding]

[afbeelding]


Het was wel een tikkie warm...

Staat ie nou weer wel te koop of weer niet }) Jammer dat die tank niets is geworden, je had er grote plannen mee volgends mij!

Over je eerste foto, damn wat een CA, zo erg heb ik het nog nooit gezien -O-
 
Dat zijn altijd moeilijke beslissingen ....

Aan de ene kant zonde om hem weg te doen, maar aan de andere kant ook zonde dat hij in de schuur stilstaat. Maar als je er geen tijd meer voor hebt, is het misschien ook wel fijn om te weten dat er iemand anders wel tijd en aandacht aan kan besteden......
 
Ik ben toch maar begonnen met op0knappen. Ik heb er nu een andere voorvork in gezet, de oude had speling en ik wil nog steeds heel graag de voorpoten kunnen doorsteken. Er zit nu een K100 vork in.

Ik heb vervolgens de remklauwen vervangen (de zuigers waren aangevroten en ik kon ze niet vinden in die maat, nu iets kleinere (wel standaard BMW) Brembos waar ik al nieuwe zuigers voor had liggen. In verbande met de dikkere voorpoten zitten er ook nieuwe clip ons op. Eigenlijk is de hele voorkant nieuw dus :)


Verder heb ik nog een mooie, grote teller liggen die ik er erg graag op zou hebben (hier ligt ie los)



twee problemen:
- De aandrijving is anders (end e verhouding ook, maar dat is niet zo'n ramp). Hoe ga ik dat doen?
- Ik wil niet dat de kabel voor de koplamp langs loopt of er doorheen. De eindeobverbrenging zal dus een haaks verloopstuk moeten hebben. EBstaat dat?



De aansluiting is met inwendige schroefdraad in plaats van met de gebruikelijke uitwendige:

 
Lijkt me lastig, misschien dat je een verloopbusje kan draaien van het inwendige naar uitwendige draad, maar dan zit je met de lengte van de kabel. Een 90graden bocht kun je er ook niet zo direct op zetten met tandwieltjes want dan draait alles de verkeerde kant op.

Lastig, maar te doen met veel fantasie en goed gereedschap.
 
Als je je poten wilt laten doorsteken, bekijk even mijn topic, ik heb een onderste kroonplaat uit laten draaien naar de juiste maten, en dat is prima bruikbaar als bovenste kroonplaat.
 
Hmm, laat maar, je hebt die K100 poten er nu in, sorry :)

Wat doe je met je oude onderpoten? Ik wil namelijk die rare kleine remklauwtjes van mij graag vervangen voor brembo's. Nu ben ik al aan het zoeken geweest, maar er zijn 2 maten van die brembo's qua spacing om te monteren. Heb jij de kleinere of grotere spacing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan