BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Ik heb ze erop zitten maar heb ook Hepko & Becker valbeugels. Hét grote voordeel daarvan is dat je - als je langzaam valt - de motor makkelijk weer overeind krijgt omdat hij op de valbeugel blijft hangen en dus niet helemaal plat gaat.
 

Ja er zijn betere te koop, maar echt niet voor dat bedrag. Valbeugels van Wunderlich of Hepko & Becker zijn natuurlijk nog beter.
Maar dan heb je zo'n complete beugelset er om heen.
Ik heb deze van Wunderlich en dat ziet er zo uit.
Loaded&Ready.jpg
 
Ja er zijn betere te koop, maar echt niet voor dat bedrag. Valbeugels van Wunderlich of Hepko & Becker zijn natuurlijk nog beter.
Maar dan heb je zo'n complete beugelset er om heen.
Ik heb deze van Wunderlich en dat ziet er zo uit.
Bekijk bijlage 1477155
Netjes! :t

De H&B beugels zien er idd wat minder fraai uit, maar er is nog een ander voordeel: je kunt er makkelijk extra lampen op kwijt.
 
De H&B beugels zien er idd wat minder fraai uit, maar er is nog een ander voordeel: je kunt er makkelijk extra lampen op kwijt.

Ja dat is makkelijker plaatsen van dat soort verlichting en die beugels vangen echt meer op dan die kleine beschermbeugels van kunststof of aluminium.
Ik heb wel eens zitten kijken naar oplossingen voor meer licht en kwam deze tegen. Ik heb ze niet, maar demofoto heeft zelfde kleur als mijn motor. :t
Nebelscheinwerfer.JPG

Te koop bij MV-Motorrad.de

Andere vraag: Dat zadel, is dat een custom zadel, of kan je dat gewoon ergens halen?

Zadel is van Bagster. O.a. te koop bij Premium Motors in Apeldoorn
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn nog originele R1100R absII bouwjaar 2000 wil ik de remleidingen vervangen voor met staal gewapende.
Het liefst een complete set, voor en achter die ik zonder problemen zo kan monteren.
Heeft iemand van jullie advies hoe en waar en onder welke bestelnrs?
Dit omdat ik niet echt wijs word op de diverse sites die leidingen aanbieden...

Alvast bedankt voor evt. tips!
 
Toen ik 3 jaar geleden de iABS er uit liet halen omdat die kapot was, heb ik er gelijk stalen remleidingen in laten zetten.
Setje kostte ongeveer € 100 ex montage. Waar zij de spullen besteld hebben, weet ik niet. Vraag het anders even aan Premium Motors in Apeldoorn.
Zo ziet het er uit
IMG_20170506_164811.jpg


IMG_20170506_164934.jpg


Ik besef me nu ineens dat ik al voor de 2e keer naar de zelfde motorzaak verwijs.
Nee, ik heb geen aandelen of belangen hierbij.
 
Dank je wel voor je antwoord @Beekberger!

Mijn ABS is nog oké en ik ga het zelf doen, wat moet kunnen met mijn VAM opleiding ;)
Ik wilde eigenlijk een complete set bestellen bij een van de vele onderdelen leveranciers,
helaas zijn ze een beetje onduidelijk vwb hetgeen ze aanbieden, abs heeft een andere
leidingset en dat staat niet altijd vermeld.

Ik dacht als iemand hier al eens een dergelijke set heeft aangeschaft hij/zij me misschien
de evt. bestelnrs zou kunnen geven zodat ik het niet allemaal uit hoef te zoeken en ook
niet het risico loop dat het niet past oid. en dan heen en weer moet sturen.
Kortom een setje dat ik uit kan pakken en zonder problemen gewoon kan monteren.
 
Toen ik 3 jaar geleden de iABS er uit liet halen omdat die kapot was, heb ik er gelijk stalen remleidingen in laten zetten.
Setje kostte ongeveer € 100 ex montage. Waar zij de spullen besteld hebben, weet ik niet. Vraag het anders even aan Premium Motors in Apeldoorn.
Zo ziet het er uit
Bekijk bijlage 1477945

Bekijk bijlage 1477946

Ik besef me nu ineens dat ik al voor de 2e keer naar de zelfde motorzaak verwijs.
Nee, ik heb geen aandelen of belangen hierbij.
Nou en al had je dat wel … niks mis mee toch? Iedereen probeert een boterham te verdienen met wat hij weet en/of kan :Y
 
Was eruit halen de enige optie? Ik neem aan dat vervangen met een nieuw/refurbished ook een optie is?

Een revisie is via BMW niet mogelijk.
De hele set iABS + elektrische rembekrachtiger (!) er uit en een nieuwe er in. De set kostte 3 jaar terug ruim € 2000 ex montage van een uurtje of 6 tot 8!
Een revisie kostte toen een € 650 en dan moest je eerst je eigen iABS aanleveren en een week wachten en uiteraard zelf uit en in (laten) bouwen.

Zie ook Nieuwsmotor

Het goede is dat de remmen zo goed zijn dat je de elektrische bekrachtiging niet mist en het gejank van die elektrische motor kun je missen als kiespijn.
De ABS mis je wel als je die wilt hebben/houden.
Hij was toendertijd te koop met en zonder ABS.
 
Laatst bewerkt:
Een revisie is via BMW niet mogelijk.
De hele set iABS + elektrische rembekrachtiger (!) er uit en een nieuwe er in. De set kostte 3 jaar terug ruim € 2000 ex montage van een uurtje of 6 tot 8!
Een revisie kostte toen een € 650 en dan moest je hem eerst aanleveren en een week wachten en uiteraard zelf uit en in (laten) bouwen.

Zie ook Nieuwsmotor
Vreemd: BMW levert een product en geen service?

Bij mij zitten er wel verklikkerlampjes voor ABS op maar geen ABS … :?
 
De hele set iABS + elektrische rembekrachtiger (!) er uit en een nieuwe er in.

Overigens zit op mijn R1100R een abs2 systeem, dat is zonder rembekrachtiger... ;)

Edit: Ik heb inmiddels bij mij op het dorp (Alkmaar) een Goodridge leidingset besteld die volgens fabriek specificaties wordt gemaakt, ben benieuwd of het allemaal zonder problemen gemonteerd kan worden...
 
Laatst bewerkt:
Vreemd: BMW levert een product en geen service?

Bij mij zitten er wel verklikkerlampjes voor ABS op maar geen ABS … :?

De service bestaat er uit dat je een nieuwe kunt kopen en die R1150 is verkocht tot en met 2006. Dus service in 2017? Ze repareren hem niet.
 
Laatst bewerkt:
Ook tevreden met de factuurbedragen?

Ik ben klant bij Jensen in Nijmegen en ik heb er geen problemen maar wat de prijzen betreft houden ze de reputatie van BMW hoog '(

Wanneer ben je tevreden over factuurbedragen? Ik voel me nooit belazerd en de prijsindicatie vooraf klopt altijd. Ik weet waar ik aan toe ben en soms valt het nog mee ook. Jensen zit wel erg dicht op het BMW pad.
Premium Motors is Kawasaki en KTM dealer, maar de chef werkplaats weet verdomd veel van BMW. :t
 
Voor behoud van de ABS/Rembekrachtigerpomp lijkt regelmatig de remvloeistof vernieuwen de "oplossing " te zijn en voor ik er aan begon eerst maar eens goed de R.T.F.M gelezen, maar het is gelukt en bijkomend voordeel is dat je de remleidingen naar de klauwen niet hoeft te ontluchten gewoon oude vloeistof met de pomp er uit drukken dan in de pomp aanvullen met nieuwe vloeistof en zo voorzichtig doorgaan tot er schone vloeistof uit ontluchtingsnippels komt waar je eerst wel slangetjes in een potje hebt laten uitkomen. En vanaf je stuur kun je op de pomp een nippel opendraaien met een slangetje eraan in een potje en dan ook doorpompen tot er schone vloeistof komt. En voor de achterrem is het het zelfde verhaal.
 
kijk ook naar je remslangen , als ze oud zijn komen er kleine stukjes los
, die een verwoestende werking hebben in de unit .. mensen reviseren de pomp en 1,5 a 2 jaar weer stuk ....
 
Op mijn R1150R zitten stalen remleidingen maar is dat niet standaard als je rembekrachtiging met ABS of Abs alleen hebt.
 
de mijne 2002 ,, mijn vorige 1998 had nog gewone leidingen, die heb ik er zelf op gezet,, wereld van verschil, maar had ook een hoofdremcilinder revisie gedaan
 
Ik merk dat mijn choke kabel niet lekker loopt. Hij lijkt te blokkeren. NU weet ik dat het officieel geen choke is, maar eigenlijk een kabeltje waarmee je het gas (eenszijdig?) iets open draait.
Nou wil ik ermee naar de winkel waar ik hem gekocht heb, maar ik wilde even navraag doen bij jullie.

Als je de choke opendraait, kan je dan aan een van de kanten zien dat je throttle iets opengedraaid wordt? En hoe gemakkelijk moet dat gaan, gewoon soepel, of kan dat was stroef zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan