GillettiNo
Pan-Pan
Leer aantrekken Vind ik ook het lekkerste rijden.
En scheelt enorm in het vangen van wind op je torso
En scheelt enorm in het vangen van wind op je torso
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?
O, en nog iets trouwens: vinden jullie dat bij het vervangen van de voorvorkkeerringen en -olie ook nieuwe stofkapjes horen? De zaak waar ik mijn R850R gekocht heb heeft de oude er weer opgezet en ik vind dat niet netjes van 'm Jullie?
Leer aantrekken Vind ik ook het lekkerste rijden.
En scheelt enorm in het vangen van wind op je torso
[afbeelding]
Ik ben in oktober van een K1100 overgestapt naar een R1150R. Op de K zat ik continu met mijn knieen tegen de randen van de kuip (1.87 m). Daar heb je op de R geen last van.
De R stuurt veel makkelijker en uitdagender, je hoeft maar een bilspier te spannen en hij gaat al. Heerlijk, lokt uit tot spelen.
Koppel zat, om niet te zeggen verslavend zat. De zit is actiever, omdat je wat meer voorover komt (ietsje maar). Maar afhankelijk van de mate van naked (geen ruit, ruitje of ruit) zul wel moeten wennen aan de hoeveelheid wind op je lijf en kop. Een stille helm is een aanrader of goede oordoppen. Door die wind vol op je torso vind ik de R wat licht sturend worden bij 120+ , dan wordt hij zoekerig en moet je echt plat voorover anders wordt het boven de 120 niet leuk.
Als tegelijkertijd ook de lampjes uitvallen dan zou het het contactslot kunnen zijn.Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?
Proefrijden is de enige mogelijkheid om uitsluitsel te krijgen. Let er in dat geval wel op of het zadel in de hoogste stand staat. Over het algemeen hoor je van lange mensen dat ze de GS modellen heerlijk vinden rijden. (maar die zijn meestal wat duurder).Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu de naked versie van de K75 zonder enige windbescherming en ik heb daar geen problemen mee, rij zelden harder dan 130...moet wel mijn naam naleven natuurlijk.
Mijn K75 is boven de 120 een zeilboot, ik ben niet op zoek naar een toermotor om 5 uur lang 150 mee te gaan rijden op de autobahn, ik zoek iets om lekker mee te sturen in het groene hart.
Ik maak mij wat zorgen om de hoe die mijn knieen moeten maken op de R1150 tov de K75 maar ik denk dat een proefrit de enige manier is om antwoorden te krijgen op dat vraagstuk.
Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
Dit is een twee-delige Revit GTis dat een ééndelig pak of een losse jas en broek?
Hiero!Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
Moet je gewoon eens een fatsoenlijk (niet leren) pak kopen dan heb je altijd warme knieen en benen.Dit is een twee-delige Revit GT Hiero!
Ik vind de R1150R prima zitten. Af en toe de benen strekken op de cilinders en er kan weer een aantal km gereden worden
In de winter is het ook een voordeel dat de oliekoelers aan de zijkant van de tank zitten; lekker warme knieën dan!
Hehehehe, niet dat ik koude knieën heb hoor. Maar je merkt het wel altijd, als die warme lucht langs je benen komt
Ik hou het wel bij mijn GoreTex pak in de Herfst en Winter en mijn Aramide/Kevlar Spijkerbroek voor in het Lente en Zomer.Wil toch ook eens uitproberen hoe dat is om in het leder te rijden
Ik hou het wel bij mijn GoreTex pak in de Herfst en Winter en mijn Aramide/Kevlar Spijkerbroek voor in het Lente en Zomer.
Die laatste waait heerlijk door en is veiliger dan elk ander pak. En je kan er ook nog gewoon de hele dag mee rond lopen zonder op te vallen.
Jij geeft aan dat jouw voorkeur naar Leer gaat. En ik geef aan dat mijn voorkeur tegengesteld is.Hebben we het nu ineens over Gore-tex? Ik had het over leer hoor..
Dit is een beetje appels met peren vergelijken..
Ik rij liever op een motor!..het heeft niet mijn voorkeur, maar vind het wel het lekkerste rijden
Bedankt .......
Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?
Ok, ik hoopte op een lange rijder in ons midden en/of iemand die van de naked k75 was overgestapt op de r1150r. De gs is ook een optie maar het model spreekt mij wat minder aan en ze hebben vaag ook heel veel km's achter de kiezen.
Mijn R850R heeft een kabelbreuk gehad achter het contact, dit uitte zich echter voornamelijk in uitvallen van het contact bij stuurverdraaiing op lage snelheden. (En ik maar denken dat ik de motor af liet slaan...)
Dan gaan alle lampjes e.d. dus ook uit. Daarnaast heb ik ook al eens een zeer versleten gaskabel gehad die bleef hangen op de snelweg. Reageerde toen ook niet op gas open- en dicht draaien.
En is dat eenvoudig te verhelpen?Mijn R1100R had dit vorig jaar, alleen in (langzame) bochten naar rechts. Gaf nog wel een eng moment tijdens een tripje naar de UK, maar alles liep goed af. De garage stelde later dat versleten contactdraden een bekend euvel is...
En is dat eenvoudig te verhelpen?