BMW R850/11x0R wie rijdt er een?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leer aantrekken :Y Vind ik ook het lekkerste rijden.
En scheelt enorm in het vangen van wind op je torso :]

552131_4840690335234_910729660_n.jpg
 
Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?

O, en nog iets trouwens: vinden jullie dat bij het vervangen van de voorvorkkeerringen en -olie ook nieuwe stofkapjes horen? De zaak waar ik mijn R850R gekocht heb heeft de oude er weer opgezet en ik vind dat niet netjes van 'm Jullie?


Ik had dat ook vorig jaar, alsof er een luchtbel in die leiding zit en een seconde geen vermogen had.
Ik moest toen toch naar onderhoud en die zei dat mijn kleppen helemaal verkeerd stonden. Sindsdien geen last meer van gehad.

Of dat de oorzaak was, weet ik niet, was een groot onderhoud, dus ze hebben alles ververst en nagekeken, maar ik vond het wel raar dat die kleppen verkeerd stonden.

Wat is eigenlijk de oorzaak dat je kleppen verkeerd staan?


Leer aantrekken :Y Vind ik ook het lekkerste rijden.
En scheelt enorm in het vangen van wind op je torso :]

[afbeelding]

is dat een ééndelig pak of een losse jas en broek?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in oktober van een K1100 overgestapt naar een R1150R. Op de K zat ik continu met mijn knieen tegen de randen van de kuip (1.87 m). Daar heb je op de R geen last van. :+
De R stuurt veel makkelijker en uitdagender, je hoeft maar een bilspier te spannen en hij gaat al. Heerlijk, lokt uit tot spelen. :]
Koppel zat, om niet te zeggen verslavend zat. De zit is actiever, omdat je wat meer voorover komt (ietsje maar). Maar afhankelijk van de mate van naked (geen ruit, ruitje of ruit) zul wel moeten wennen aan de hoeveelheid wind op je lijf en kop. Een stille helm is een aanrader of goede oordoppen. Door die wind vol op je torso vind ik de R wat licht sturend worden bij 120+ , dan wordt hij zoekerig en moet je echt plat voorover anders wordt het boven de 120 niet leuk. |(


Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu de naked versie van de K75 zonder enige windbescherming en ik heb daar geen problemen mee, rij zelden harder dan 130...moet wel mijn naam naleven natuurlijk.

Mijn K75 is boven de 120 een zeilboot, ik ben niet op zoek naar een toermotor om 5 uur lang 150 mee te gaan rijden op de autobahn, ik zoek iets om lekker mee te sturen in het groene hart.

Ik maak mij wat zorgen om de hoe die mijn knieen moeten maken op de R1150 tov de K75 maar ik denk dat een proefrit de enige manier is om antwoorden te krijgen op dat vraagstuk. ;)

Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
 
Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?
Als tegelijkertijd ook de lampjes uitvallen dan zou het het contactslot kunnen zijn.
Die worden soms slecht doordat mensen er enorme hoeveelheden sleutels aan een bos aanhangen.

Als er verder niets uitviel dan denk ik meer aan een slecht massa contact waardoor bijv. de Injectie tijdelijk geen stroom krijgt. Maar dit soort storingen is altijd lastig te verhelpen. Vooral omdat als je gaat meten je niets vind.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu de naked versie van de K75 zonder enige windbescherming en ik heb daar geen problemen mee, rij zelden harder dan 130...moet wel mijn naam naleven natuurlijk.

Mijn K75 is boven de 120 een zeilboot, ik ben niet op zoek naar een toermotor om 5 uur lang 150 mee te gaan rijden op de autobahn, ik zoek iets om lekker mee te sturen in het groene hart.

Ik maak mij wat zorgen om de hoe die mijn knieen moeten maken op de R1150 tov de K75 maar ik denk dat een proefrit de enige manier is om antwoorden te krijgen op dat vraagstuk. ;)

Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
Proefrijden is de enige mogelijkheid om uitsluitsel te krijgen. Let er in dat geval wel op of het zadel in de hoogste stand staat. Over het algemeen hoor je van lange mensen dat ze de GS modellen heerlijk vinden rijden. (maar die zijn meestal wat duurder).
 
Ok, ik hoopte op een lange rijder in ons midden en/of iemand die van de naked k75 was overgestapt op de r1150r. De gs is ook een optie maar het model spreekt mij wat minder aan en ze hebben vaag ook heel veel km's achter de kiezen.
 
is dat een ééndelig pak of een losse jas en broek?
Dit is een twee-delige Revit GT :]

Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?
Hiero! :W

Ik vind de R1150R prima zitten. Af en toe de benen strekken op de cilinders en er kan weer een aantal km gereden worden :)
In de winter is het ook een voordeel dat de oliekoelers aan de zijkant van de tank zitten; lekker warme knieën dan! :Y
 
Dit is een twee-delige Revit GT :]Hiero! :W

Ik vind de R1150R prima zitten. Af en toe de benen strekken op de cilinders en er kan weer een aantal km gereden worden :)
In de winter is het ook een voordeel dat de oliekoelers aan de zijkant van de tank zitten; lekker warme knieën dan! :Y
Moet je gewoon eens een fatsoenlijk (niet leren) pak kopen dan heb je altijd warme knieen en benen. :P
Heb toch in de Winter bij zelfs -10 ritten gereden van 300KM en nog nooit koude knieen gehad! 8-)
 
Wil toch ook eens uitproberen hoe dat is om in het leder te rijden
Ik hou het wel bij mijn GoreTex pak in de Herfst en Winter en mijn Aramide/Kevlar Spijkerbroek voor in het Lente en Zomer.
Die laatste waait heerlijk door en is veiliger dan elk ander pak. En je kan er ook nog gewoon de hele dag mee rond lopen zonder op te vallen.
 
Ik hou het wel bij mijn GoreTex pak in de Herfst en Winter en mijn Aramide/Kevlar Spijkerbroek voor in het Lente en Zomer.
Die laatste waait heerlijk door en is veiliger dan elk ander pak. En je kan er ook nog gewoon de hele dag mee rond lopen zonder op te vallen.

ja ok, mijn GoreTex jas en broek van Hein Gericke bevalt mij ook prima, maar toch wil ik eens een leren pak proberen.

en zo'n kevlar jeans staat ook op het lijstje.....maar niet om niet op te vallen...ik ben 1m94 en weeg 100 kg, dus ik val altijd wel op hahaha
 
Bedankt .......

Toevallig mensen met een lengte maat van 36 op een R1150R?

Ga vooral een lange proefrit maken. Heb ik ook gedaan en na ruim 3 spelen was het enige wat ik nog kon zeggen "Ik wil'm en wel nu". :9~
Wat een *O* om op te rijden en snelwegen zijn er niet voor motoren maar voor goldwings en harleys. :P
Dus: Is R1150 een aanrader om echt lekker te rijden? Absoluut!
Een vriend van me heeft een R1200R en dat wordt mijn eerstvolgende motor.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag iets vreemds beleefd: op een rit van 120 km hield de R850R twee keer ineens in, in de zin dat het motorvermogen wegviel en hij niet meer reageerde op de gashendel. Na een paar seconden pakte hij de draad weer op en was het over. In z'n vijf is dat te overzien, maar in een bocht in z'n drie is het schrikken.
Waar beginnen met zoeken naar oorzaak? Iemand een idee?

Mijn R850R heeft een kabelbreuk gehad achter het contact, dit uitte zich echter voornamelijk in uitvallen van het contact bij stuurverdraaiing op lage snelheden. (En ik maar denken dat ik de motor af liet slaan...)
Dan gaan alle lampjes e.d. dus ook uit. Daarnaast heb ik ook al eens een zeer versleten gaskabel gehad die bleef hangen op de snelweg. Reageerde toen ook niet op gas open- en dicht draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik hoopte op een lange rijder in ons midden en/of iemand die van de naked k75 was overgestapt op de r1150r. De gs is ook een optie maar het model spreekt mij wat minder aan en ze hebben vaag ook heel veel km's achter de kiezen.

Ik ben 1,90m en rij sinds een jaar R1150R. Zowel tijdens lange als korte ritten nooit enig probleem gehad. Zit zeer comfortabel. En dan zijn mijn benen nog langer als een modale 1,90'er.
 
Mijn R850R heeft een kabelbreuk gehad achter het contact, dit uitte zich echter voornamelijk in uitvallen van het contact bij stuurverdraaiing op lage snelheden. (En ik maar denken dat ik de motor af liet slaan...)
Dan gaan alle lampjes e.d. dus ook uit. Daarnaast heb ik ook al eens een zeer versleten gaskabel gehad die bleef hangen op de snelweg. Reageerde toen ook niet op gas open- en dicht draaien.


Mijn R1100R had dit vorig jaar, alleen in (langzame) bochten naar rechts. Gaf nog wel een eng moment tijdens een tripje naar de UK, maar alles liep goed af. De garage stelde later dat versleten contactdraden een bekend euvel is...
 
En is dat eenvoudig te verhelpen?

Viel samen met een beurt dus weet niet hoeveel de reparatie apart kostte. Stel me voor dat het redelijk simpel is: draadbreuk => nieuwe draden, kortsluiting => isoleren (of nieuwe draden). Maar goed, mijn planningen zijn wel vaker optimistisch :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan