Bmw S1000r de koning van de nakeds

Hoi, had jij vorig jaar de kat laten verwijderen door Pajic?
En was het het geld waard? Ik zit er ook over na te denken om het toch te laten doen, maar ik moet wel zeker weten dat ik er Duitsland nog mee in kom zeg maar.
Hoi Maus, ik heb er geen moment spijt van gehad, rij alleen doordeweeks in de Eifel dus nog geen controles gehad O-)
De losse dB killer doet zijn werk overigens braaf. Maar als oom agent weet dat er een voorste demper onder hoor te hangen zal hij het verschil wel zien.
 
Hoi Maus, ik heb er geen moment spijt van gehad, rij alleen doordeweeks in de Eifel dus nog geen controles gehad O-)
De losse dB killer doet zijn werk overigens braaf. Maar als oom agent weet dat er een voorste demper onder hoor te hangen zal hij het verschil wel zien.

Wij gaan meestal van donderdag tot zondag...met db-killer is het nog wel sociaal ;-) ?
 
Ik hoor net van Pajic dat mijn demper ook vervangen moet worden, want die is te klein en zal veel te db leveren, wanneer er een katvervanger geplaatst zou worden.
Nou heb ik daar niet heel veel trek in, want ik vind de korte akra erg mooi bij de motor passen en vervolgens moet er ook nog eens extra geld bij voor een andere grotere demper :r
 
Ik hoor net van Pajic dat mijn demper ook vervangen moet worden, want die is te klein en zal veel te db leveren, wanneer er een katvervanger geplaatst zou worden.
Nou heb ik daar niet heel veel trek in, want ik vind de korte akra erg mooi bij de motor passen en vervolgens moet er ook nog eens extra geld bij voor een andere grotere demper :r
Ohhh, tja ik heb de standaard akra demper (2017 model) volgens mij blijf ik wel redelijk binnen de grenzen van wat fatsoenlijk is, zeker met dB killer.
 
Ohhh, tja ik heb de standaard akra demper (2017 model) volgens mij blijf ik wel redelijk binnen de grenzen van wat fatsoenlijk is, zeker met dB killer.

Ja hoe groter de demper hoe meer hij dempt.....;)
Maar als je op youtube zoekt, dan kom je toch genoeg tegen met de korte akra dempers. Wellicht dat daar de eisen milder zijn die hier in nederland en duitsland.
 
Zijn er hier nog andere mensen die de katalysator hebben laten verwijderen?
En wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een bochtenset van akrapovic met originele demper (2014) echt een super gaaf geluid. Maar soms is het vervelend, bv. In de bebouwde kom is het echt te luid en circuit training en Duitsland kun je vergeten.
 
Ik heb een bochtenset van akrapovic met originele demper (2014) echt een super gaaf geluid. Maar soms is het vervelend, bv. In de bebouwde kom is het echt te luid en circuit training en Duitsland kun je vergeten.

En dat zijn wel de dingen die ik doe... :?
Dan zal ik het er maar mee moeten doen zoals het nu is vrees ik.
 
Ik heb inmiddels ook mijn S1000R in Frozen Dark Blue thuis in de garage staan. Omdat ik nooit de onderhoudsboekjes geloof demonteer ik altijd zelf de halve fiets om te kijken wat de staat is van een groot aantal zaken. Nu kwam ik aan de linkerkant voor twee stekkers tegen die afgedopt zijn en aan de rechterskant ook nog eentje. Ik was wel benieuwd waar die voor zijn. Eentje schijnt voor BMW navi te zijn maar die andere twee?

Ik moet binnenkort ook maar even langs Motorplaza voor een upgrade van mijn NAKS omdat ik ook de ratel bij het opstarten heb en daarna ook nog lichtelijk hoorbaar. Daarnaast zijn er dus nog twee upgrades geweest van de bediening links en rechts op het stuur en de koppeling begreep ik.

Is daar ook ergens meer informatie van te vinden. Hoe het te herkennen is?
 
Ik heb inmiddels ook mijn S1000R in Frozen Dark Blue thuis in de garage staan. Omdat ik nooit de onderhoudsboekjes geloof demonteer ik altijd zelf de halve fiets om te kijken wat de staat is van een groot aantal zaken. Nu kwam ik aan de linkerkant voor twee stekkers tegen die afgedopt zijn en aan de rechterskant ook nog eentje. Ik was wel benieuwd waar die voor zijn. Eentje schijnt voor BMW navi te zijn maar die andere twee?

Ik moet binnenkort ook maar even langs Motorplaza voor een upgrade van mijn NAKS omdat ik ook de ratel bij het opstarten heb en daarna ook nog lichtelijk hoorbaar. Daarnaast zijn er dus nog twee upgrades geweest van de bediening links en rechts op het stuur en de koppeling begreep ik.

Is daar ook ergens meer informatie van te vinden. Hoe het te herkennen is?
Ik kan je niet echt helpen. Alleen 1 van de stekkers links is voor je navigatie. Ik moest voor mijn tomtom een verloopstekker bij de dealer kopen en dan kan die daar op aangesloten worden. Kostte niet zo veel.

Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd niet. Die ratel zit er altijd wel in.....
En wanneer de motor bij de dealer in onderhoud geweest is, dan mag je er vanuit gaan dat de upgrades gewoon gedaan zijn.
 
Ik kan je niet echt helpen. Alleen 1 van de stekkers links is voor je navigatie. Ik moest voor mijn tomtom een verloopstekker bij de dealer kopen en dan kan die daar op aangesloten worden. Kostte niet zo veel.

Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd niet. Die ratel zit er altijd wel in.....
En wanneer de motor bij de dealer in onderhoud geweest is, dan mag je er vanuit gaan dat de upgrades gewoon gedaan zijn.

Ik heb een Garmin navi. Daarbij krijg je een dure kabel van 60 euro die rechtstreeks op de accu kan. Ga die ook weer op deze manier aansluiten.
Zit alleen nog even te twijfelen aan welke steun ik ga kopen. Ik had op de Ducati een BikePenR en die was wel heel fijn maar duur en op mijn GSXR zo'n rammountplug. Beide wel prima maar wil hem precies in het midden niet op de zijkant.

Rij binnenkort wel even naar Motoplaza in Heerenveen. Heb ik gelijk een klein ommetje te pakken(30km verderop). Ze kunnen op basis van framenummer ook nakijken welke hij al gehad heeft en welke niet volgens mij.
 
Net al even gebeld om het NAKS onderdeel alvast te bestellen. Heb namelijk nog de zwarte dop erop dus hoop hiermee klaar te zijn.
Kost 32€ dus dat zijn de kosten niet.
 
Hoi Mr Bullet.
Zo te horen woon je in het noorden :).
De 3 stekkers zitten op het accesoires boordnet. Totaal kun je er 60W vanaf tappen. Links is normaal voor de navigatie omdat daar de data verbinding in zit naar de originele BMW navigator. Maar alle drie stekkers zijn voorzien van voeding en massa.
Ik denk dat als de NAKS van mijn '17 model het laat afweten ik gewoon weer een originele monteer, gaat die weer snel kapot dan wordt het een handmatige.
 
Beetje doorgassen dan :]
Maar zonder gekheid, de verschillen zijn best opmerkelijk. De mijne wordt 's zomers vlot 110 gr. Zeker als ik ff voor een stoplicht sta.
Oja.. Het ligt er niet aan dat ik niet wil gassen hoor ;).
Heb gewoon nog niet de weersomstandigheden gehad waarbij ik even sportief kon gaan rijden. En als de TC ingrijpt wanneer ik denk nou deze bocht doen we even iets sportiever.. Dan ben ik blij en tegelijk moet ik er nog aan wennen m'n vertrouwen in zo'n systeem te leggen.
Maar we gaan het meemaken als het mooi weer wordt, want tot dusver heb ik elke keer een werkdag gehad wanneer het mooi weer was. Maar er komen genoeg mooie dagen!!
 
Hoi Mr Bullet.
Zo te horen woon je in het noorden :).
De 3 stekkers zitten op het accesoires boordnet. Totaal kun je er 60W vanaf tappen. Links is normaal voor de navigatie omdat daar de data verbinding in zit naar de originele BMW navigator. Maar alle drie stekkers zijn voorzien van voeding en massa.
Ik denk dat als de NAKS van mijn '17 model het laat afweten ik gewoon weer een originele monteer, gaat die weer snel kapot dan wordt het een handmatige.

Yes ik woon inderdaad in het noorden. Leeuwarden om precies te zien. :)

Goed om te weten van die stekkers. Kijken of die verder ooit nodig heb. Ben nu eerst bezig met wat optische updates (velgstickers eraf halen, motor volledig cleanen en poetsen enzovoort) en wat noodzakelijk technisch onderhoud wat ik zelf kan uitvoeren.
 
Yes ik woon inderdaad in het noorden. Leeuwarden om precies te zien. :)

Goed om te weten van die stekkers. Kijken of die verder ooit nodig heb. Ben nu eerst bezig met wat optische updates (velgstickers eraf halen, motor volledig cleanen en poetsen enzovoort) en wat noodzakelijk technisch onderhoud wat ik zelf kan uitvoeren.
Ik had je graag willen aanbieden een keer de motor aan de dealer software te hangen maar helaas mis ik voor jouw motor de verloopstekker, denk ik. Ik heb wel een verloop maar volgens mij is dat niet de goede. Van een 10pin ronde stekker naar een 16 pins OBD connector.
Dan zie je ook vaak wat er in het verleden voor storingen geweest zijn en of er nog actuele storingen zijn. In jouw geval geeft het aanvullend inzicht denk ik, aangezien je ook een strenge aankoopkeuring doet ;)
 
Oja.. Het ligt er niet aan dat ik niet wil gassen hoor ;).
Heb gewoon nog niet de weersomstandigheden gehad waarbij ik even sportief kon gaan rijden. En als de TC ingrijpt wanneer ik denk nou deze bocht doen we even iets sportiever.. Dan ben ik blij en tegelijk moet ik er nog aan wennen m'n vertrouwen in zo'n systeem te leggen.
Maar we gaan het meemaken als het mooi weer wordt, want tot dusver heb ik elke keer een werkdag gehad wanneer het mooi weer was. Maar er komen genoeg mooie dagen!!
Ik vertrouw liever mijn rechterhand dan de tc.
Zeker in 2014 (die ik had) zag je nog wel eens slippertjes in de MotoGP.
Laat staan op een consumentenmotor die niet speciaal afgeregeld is door een paar ingenieurs naast me op de grid.
En merken dat hij ingrijpt doe ik niet eens altijd, zie (rechtuit) continu de lampjes flikkeren op Zandvoort.
Wat nou racemapping en instellingen. _O-

Niet dat ik ook ineens sneller ben dan mijn ZX-10R zonder hulpmiddelen.
Wel rij ik met mijn mindere conditie na een verkeersongeluk enkele jaren geleden nu zonder zorgen door met name de geweldige remmen.
 
Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • 0B813632-985C-4E5E-8B60-361A29945F19.jpeg
    0B813632-985C-4E5E-8B60-361A29945F19.jpeg
    50,8 KB · Weergaven: 15
Helaas niet. Alleen 1 toen deze er in zat. Ik moet zeggen dat het redelijk eenvoudig is. Rechterzijkap er af en koelvloeistof reservoir los maken.

Ik heb alles al los hangen inderdaad. Was even zoekende naar de juiste plek maar met behulp van Youtube filmpje gevonden. Vanmiddag en de zilverenplug upgrade van de NAKS ophalen bij Motoplaza. Kijken of dat het probleem oplost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan