Bmw S1000r de koning van de nakeds

Nee hoor, er was gisteren niets aan het handje.
Beetje fris, dat wel.

Maar die zandbende is tenslotte vannacht voorbij getrokken..., tenminste als ik mijn ex-donkerblauwe-auto mag geloven... :/ :/
 
Nee hoor, er was gisteren niets aan het handje.
Beetje fris, dat wel.

Maar die zandbende is tenslotte vannacht voorbij getrokken..., tenminste als ik mijn ex-donkerblauwe-auto mag geloven... :/ :/
Hier idem. Het grijs is het grijs van vroeger (eergisteren) niet meer
 
...we kunnen nu gerust spreken van 50 tinten beige... :/ :/


Twee weken geleden stond de blauwe rakker rond de Nürburgring nog stijf van de pekel (er lag daar zelfs nog sneeuw in die omgeving...), en nu dus beige, en dan vooral ook heel veel beige...
 
...en daar tussenin is het ding nog wel ff anderhalve week glim-blauw geweest, zeg maar... :/
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Wat stil hier zeg..! Niemand al een leuk ritje gedaan in de zon of leuke accessoire geplaatst?:-)
Ik ga komende Luxemburg een dagje rijden. Een rondje van 277 km, benieuwd of ik weer snel in mijn oude vorm raak 😇.
Het seizoen kan nu wel echt beginnen als het aan mij ligt, zeker met de zomertijd dadelijk.
 
Thanks en ja, een hele nieuwe :]
Mijn vorige was 7 maanden oud toen ik ermee crashte. Heel erg veel schade en volledig verzekerd dus nu uiteindelijk de verzekering ook uitbetaald heeft, heb ik groen licht voor een nieuwe.
Jij ook alvast veel plezier met jouw nieuwe fiets:W
Je was zeker vroeg, vrijdag? Ik heb je S niet meer zien staan, dus ik gok dat je al langs was geweest. Ik was er rond 13:15.
 
Hey Marc, inderdaad ik was er voor de middag. Jammer dat we mekaar niet getroffen hebben. Jouw motor ook goed ontvangen?
Zeker! Is wel even wat anders dan dat kanon wat de S is. Tis nog even wennen. Maar wat een ding!
Ik was zelf later dan gepland doordat m'n werk uit liep. Daardoor ook eigenlijk in rechte lijn naar huis 'moeten' rijden. Dat was wel balen!

Jij wel een mooi rondje al kunnen rijden? Het was prachtig weer!
 
Zeker! Is wel even wat anders dan dat kanon wat de S is. Tis nog even wennen. Maar wat een ding!
Ik was zelf later dan gepland doordat m'n werk uit liep. Daardoor ook eigenlijk in rechte lijn naar huis 'moeten' rijden. Dat was wel balen!

Jij wel een mooi rondje al kunnen rijden? Het was prachtig weer!
Jammer, het was inderdaad een mooie dag voor een ritje. Ik heb de route naar huis lekker helemaal binnendoor gereden. Maar, er komen nog meer mooie dagen, dus, keep the faith.
 
Nou eerste keer zolder was genieten. Zeker voor herhaling vatbaar. Ik weet dat er een hoop circuit gangers zijn in deze groep, maar wie het nog niet gedaan heeft: waar wacht je op!
 

Bijlagen

  • 62A61B86-BEDF-42B6-B2F4-0B11B0F533E8.jpeg
    62A61B86-BEDF-42B6-B2F4-0B11B0F533E8.jpeg
    289,2 KB · Weergaven: 56
  • 7B105264-CC6B-45A8-B212-62E52582F48E.jpeg
    7B105264-CC6B-45A8-B212-62E52582F48E.jpeg
    224,5 KB · Weergaven: 57
Afgelopen vrijdag de S opgehaald van zijn beurtje. Voor zijn eerste beurt (die ik hem geef) viel het mij reuze mee. Voor een motor waar de onderhoudshistorie onbekend was, is hij blijkbaar perfect onderhouden. Sindsdien vrijwel elke dag weer een lekker stukje gereden :]

En dan begint het toch weer te kriebelen om die standaard demper te vervangen..
 
Thanks en ja, een hele nieuwe :]
Mijn vorige was 7 maanden oud toen ik ermee crashte. Heel erg veel schade en volledig verzekerd dus nu uiteindelijk de verzekering ook uitbetaald heeft, heb ik groen licht voor een nieuwe.
Jij ook alvast veel plezier met jouw nieuwe fiets:W
Hey, jij had die grijze toch? Nu weer dezelfde of toch dat mooie rood...
 
Hey, jij had die grijze toch? Nu weer dezelfde of toch dat mooie rood...
Ja klopt, die hockenheim slibere 😁
Ik heb nu gewoon weer dezelfde want ik was er prima over tevreden ( behalve dan dattie niet wilde vliegen😥)
Duurde even voordat de verzekering uit wilde betalen maar uiteindelijk is dat toch goed gekomen.
 
Weekje geleden het Pajottenland eens doorkruist, vettige banen met veel modder en steentjes. En nu een evenwichtsorgaan ontstekingen dus kan ik niet rijden in dit mooi weer 😭
 

Bijlagen

  • IMG_20220312_152916357.jpg
    IMG_20220312_152916357.jpg
    636,3 KB · Weergaven: 59
Weekje geleden het Pajottenland eens doorkruist, vettige banen met veel modder en steentjes. En nu een evenwichtsorgaan ontstekingen dus kan ik niet rijden in dit mooi weer 😭

Kort vraagje. Is dat een SC Project CR-T? Zo ja, hoe bevalt die? En zo niet, hoe bevalt de SC Project?:)
 
Kort vraagje. Is dat een SC Project CR-T? Zo ja, hoe bevalt die? En zo niet, hoe bevalt de SC Project?:)
Klopt ^^, Die bevalt goed 👍 Wel een stuk luider als de kleppen open zijn en dat knalletje is 100x beter als met de akra. Zelf wissel ik de uitlaten als ik bv in de ardennen/duitsland ga rijden uit voorzorg
 
Klopt ^^, Die bevalt goed 👍 Wel een stuk luider als de kleppen open zijn en dat knalletje is 100x beter als met de akra. Zelf wissel ik de uitlaten als ik bv in de ardennen/duitsland ga rijden uit voorzorg

Top! Zit er toch aan te denken deze ook op mijn fiets te zetten. Vind hem persoonlijk zoveel mooier dan dat standaard blikje cola wat erop zit..:+
 
Vorige week wel een rondje gemaakt! ;)
Verder niets aan de motor gedaan. Een nieuwe set banden, remvloeistof en luchtfilter. De motorolie en het filter ervan gaan zsm nog gebeuren.
Wat ik nog wil doen is de remklauwen even helemaal uit elkaar halen en reinigen. Heb de wiel/rem combinatie opnieuw uitgelijnd en sindsdien loopt de schijf aan op de klauw. Even klaarmaken! Vorig jaar is er nog een BS Battery Lithium accu in gegaan, ik had wel eens dat hij aansloeg en dan meteen uitviel.. De verwachting dat het boordnet qua voltage net te ver zakte blijkt dus te kloppen want met de nieuwe accu is dat weg. Hij draait ook nog eens wat sneller rond, er staat ook in rust een dikke 13,2v op de meter (af te lezen op navigatie unit).

Echt een heel andere beleving met xenon projector, RR rearset en RR uitlaatlijn. Loopt fantastisch en het geluid is precies wat ik wil, beschaafd met het klepje dicht en mooi aanwezig met de klep open. De dB killer past precies onder de duoseat cover en heb ik dus altijd bij me.

Verder is de motor net voor de winter gepolijst en gecoat met Gyeon Pure, Rim en Trim. Dus alles staat er weer super strak bij :)
Mooi plaatje in het golden hour van februari :D
51966310571_276f44c1c5_h.jpg


51966590509_7a2dd3dd25_h.jpg


51966323431_28604d6039_h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoppa! ECU codeerwerk toegepast op een 2022 S1000RR.
Knipperlicht controle uitgeschakeld ivm aangepaste knipperlichten (foutmelding weg)
Welkomstscherm aangepast naar de M1000RR versie
Achtergrond teller aangepast naar de M1000RR versie
Automatische dagrijverlichting aangezet (instelbaar in het menu)
Alarm systeem van 30 dagen automatisch uit naar eindeloos aan
 
Hoppa! ECU codeerwerk toegepast op een 2022 S1000RR.
Knipperlicht controle uitgeschakeld ivm aangepaste knipperlichten (foutmelding weg)
Welkomstscherm aangepast naar de M1000RR versie
Achtergrond teller aangepast naar de M1000RR versie
Automatische dagrijverlichting aangezet (instelbaar in het menu)
Alarm systeem van 30 dagen automatisch uit naar eindeloos aan

Ik zou er dat hoge toerental bij koude start er wel uit willen hebben. Wie weet daar een oplossing voor?
 
Hoppa! ECU codeerwerk toegepast op een 2022 S1000RR.
Knipperlicht controle uitgeschakeld ivm aangepaste knipperlichten (foutmelding weg)
Welkomstscherm aangepast naar de M1000RR versie
Achtergrond teller aangepast naar de M1000RR versie
Automatische dagrijverlichting aangezet (instelbaar in het menu)
Alarm systeem van 30 dagen automatisch uit naar eindeloos aan
Nice, zelf gedaan? Heb je nog tips qua adapter instellingen icm een VM?
 
Zelf gedaan inderdaad, maar ik gebruik geen VM dus daar kan ik je niet mee helpen.. :(
 
Enig idee wat dit is? Zou dit een overloop zijn of iets dergelijk?

Heb het uitgekuist en er zit wel een gaatje in waar iets doorkan
 

Bijlagen

  • IMG_20220508_185624026.jpg
    IMG_20220508_185624026.jpg
    296,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20220508_185647188~2.jpg
    IMG_20220508_185647188~2.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan