Bmw S1000r de koning van de nakeds

Net een stukje gereden en t volgende gebeurde: Gewoon gestart, netjes warm gereden en na een goeie 20 min trok ik (voor mijn doen) een paar x lekker door tot de 8000\8500 toeren.
Zo plots onder het rijden viel de motor uit, en ook display was dood.
Koppeling in gedaan, en de rode STOP knop ingedrukt en toen weer gestart zoals normaal en alles deed t weer.
Na 5 minuut weer het zelfde, dood display enz. Weer koppeling in en stop en opnieuw gestart. Toen maar naar huis gereden.

Iemand al een klein idee wat hier aan de hand kan zijn? Motor heeft nog beurt gehad zaterdag. Hier word ik niet vrolijk van met zon dure fiets.
 
accupool los.
ik ga meteen kijken. Toen ze hem afleverden vroeg ik wat het gaatje was onder mn kont, lader of?? En toen hebben ze wel doorgemeten.
 

Bijlagen

  • 20190407_190552.jpg
    20190407_190552.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 17
ik ga meteen kijken. Toen ze hem afleverden vroeg ik wat het gaatje was onder mn kont, lader of?? En toen hebben ze wel doorgemeten.

dat is een din-plug stopcontact. Bmw gebruikt die op vele modellen als 12v aansluiting. S1000R heeft dat standaard niet, dus dit is waarschijnlijk achteraf ingebouwd bij een dealer.
 
Vrij zeldzaam, een S1000R zonder uitgebreide optie's. ;)

Edit. volgende pagina. -O-
 
De shiftassist is achteraf bij de dealer te installeren en vrij t schakelen. Maar geld dit ook voor rijmodus dynamic bijv of voor de veerafstelling?
Of zijn voor deze opties ook nog eoa product worden ingebouwd?

K ben benieuwd of al deze opties orgineel nog bij zijn t krijgen.
 
Had je dat niet meteen aan de dealer kunnen vragen? :+ Veerafstelling is natuurlijk alleen mogelijk als ie affabriek al ESA heeft.
 
Had je dat niet meteen aan de dealer kunnen vragen? :+ Veerafstelling is natuurlijk alleen mogelijk als ie affabriek al ESA heeft.
Had gekund. Maar was vanmorgen erg gehaast. En ben gewoon benieuwd. Enige dat mij wat aanspreekt is de quickshift. En die laat ik plaatsen.

Maar kan me voorstellen dat de dynamic mode puur en alleen een programma is.
 
Ik ben er niet zeker van of dit achteraf te programmeren is. Toch even bij de dealer vragen.
 
Schakel assist kost 550 euro totaal. Vind ik nog meevallen. Dtc daar integen 1170 euro vind ik best pittig. Dan kost het fabriek af 929 euro en achteraf 2500 euro. Schakel assist overigens besteld
 
Heren, heb even een vraagje over de quickshifter.... ik vind namelijk dat ik best veel kracht moet zetten om hem in een volgende versnelling te krijgen. Eigenlijk moet ik het met mijn wreef doen, want met de 'tenen' lukt het amper. In welk toerental en/of versnelling dan ook. Hoe is dit bij jullie? Moet dit heel makkelijk en soepel gaan? En kan ik dit zelf wijzigen of moet ik hiervoor naar de dealer?

Gr. Maurice.
 
Heren, heb even een vraagje over de quickshifter.... ik vind namelijk dat ik best veel kracht moet zetten om hem in een volgende versnelling te krijgen. Eigenlijk moet ik het met mijn wreef doen, want met de 'tenen' lukt het amper. In welk toerental en/of versnelling dan ook. Hoe is dit bij jullie? Moet dit heel makkelijk en soepel gaan? En kan ik dit zelf wijzigen of moet ik hiervoor naar de dealer?

Gr. Maurice.
Zelf geen enkele ervaring mee. Maar heb de nodige dingen gelezen en films gekeken maar zat moet behoorlijk soepel gaan.
Op YouTube staat een filmpje van Royal Jordanian en die laat het daar zienmet de s1000r en dat gaan bij elk toerental soepel. Maar nogmaals geen praktijk ervaring.
Mijne komt er met 3 weken op.
 
Heren, heb even een vraagje over de quickshifter.... ik vind namelijk dat ik best veel kracht moet zetten om hem in een volgende versnelling te krijgen. Eigenlijk moet ik het met mijn wreef doen, want met de 'tenen' lukt het amper. In welk toerental en/of versnelling dan ook. Hoe is dit bij jullie? Moet dit heel makkelijk en soepel gaan? En kan ik dit zelf wijzigen of moet ik hiervoor naar de dealer?

Gr. Maurice.
Ik hoef amper kracht te zetten, zowel up als down niet, zou er ff naar (laten) kijken.
 
Als ie koud is gaat het stroef. Daarna aanzienlijk soepeler maar hij heeft wel de voorkeur voor hogere toeren.
Ik kan het echter wel gewoon met de tenen doen. Zou het ook laten nakijken inderdaad.
 
Bedankt voor de reacties. Dan rijd ik binnenkort langs de dealer.

Een 2014 kan alleen opschakelen toch met de quickshifter?
 
Ik heb in t verleden gevraagd of de quickshifter pro(up&down) ook op mijn 2015 past. Maar dat schijnt niet te kunnen omdat de nieuwere versies een andere kabelboom hebben. Dus als jouwe uit 2014 komt krijg de ‘normale quickshifter’ dus alleen omhoog.
 
De dealer kan helaas niets vinden. En is net als naar de tandarts gaan, als je daar bent is t probleem opeens weg.
Volgende keer maar continu camera aan zodat ik t filmen kan.
Ik heb in t verleden gevraagd of de quickshifter pro(up&down) ook op mijn 2015 past. Maar dat schijnt niet te kunnen omdat de nieuwere versies een andere kabelboom hebben. Dus als jouwe uit 2014 komt krijg de ‘normale quickshifter’ dus alleen omhoog.
Ahh das jammer, had leuke extra geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan