Welke groep deed je?Afgelopen vrijdag na 6 jaar weer eens een circuitdag op Assen gedaan, voor het eerst met de S1000R.
Ik heb een leuke dag gehad, 1 sessie maar op een natte baan...
Waar ik echt aan moet wennen/werken is de houding. Met de zx10r zat je automatisch verder voorover en is het 'natuurlijker' om er naast te hangen en het hoofd naar de 'denkbeeldige' spiegel te brengen.
Maar goed, voor mij is het belangrijkste een leuke dag te hebben, rijvaardigheid verbeteren en weer heelhuids thuiskomen. En dat is allemaal gelukt
Dat zal wel moeten want met extra tanden op achter tandwiel grijpt de wheelie control nog vaker in.Je zit vrij goed maar in zijn 1 nog een versnelling omlaag
Maar volgens mij is er power zat voor mee uitdaging dynamicpro modus.
Welke groep deed je?
Dat zal wel moeten want met extra tanden op achter tandwiel grijpt de wheelie control nog vaker in.
Vanaf 2017 volgens mij wel
Beurtje heeft 'ie gehad en begrenzing is eraf Michiel. Bos pijpje is idd mooi en ploft geweldig. Dat noemen ze de decelleration akoestiek. Opent vanzelf in ROAD en Dynamic en niet in Rain. Heeft BMW top gedaan. Jammer van SLWK maar zo'n kleine gaat voor hé. En als het meezit zijn ze met 25 het huis uitGoed om te horen, nu snel beurtje plannen om de inrij toeren begrenzing er af te laten halen, of gaat dat vanzelf?
Benieuwd naar de uitlaat, denk niet dat we elkaar dit jaar nog treffen want in september komt de 2e kleine dus dit jaar niet mee op sluitingsweekend.
Het scheelt niet een hele versnelling maar wel wat meer toeren in de power band. Het karakter van de motor kan er door veranderen.Over de tanden gesproken. Maar als je achter meer tanden neemt heb je toch net als bij een derailleur op een racefiets gewoon een lichter verzet? Ergo meer toeren bij dezelfde snelheid.
Dan kun je toch net zo goed een versnelling lager rijden, heb je hetzelfde effect, of ben ik nou gek?
Jazeker, vanaf het 2017 model standaard aanwezig, je mag vlgs. mij een keer of 5 doen daarna moet ie afkoelen.Kijk weer een vraag minder die ik stellen wou, het zit er dus op. Dan toch nog 1 vraag: zit er ook launch control op zoals op de RR versie?
Nope, niks over mogelijkheden. Ik zal zo als ik terug ben uit de 'ahum' kroeg ff checken wat de verbeteringen zijn qua koppel. 110Nm is nog niet eens het max. koppel. Mijnheer Fredriks heeft behoorlijk veel ervaring met BMW's. Als je nog meer uit je R wilt halen kun je misschien ook eens kijken naar Alpha tuning of Brentuning. Mijn collega heeft met een RR meer dan 200pk (achterwiel) met Brentuning. [edited]Bij 5.000 maximum koppel is erg lekker.
Had praatgrageRuud het over nog meer mogelijkheden?
Oh ja nog net niet maximum natuurlijk.Nope, niks over mogelijkheden. Ik zal zo als ik terug ben uit de 'ahum' kroeg ff checken wat de verbeteringen zijn qua koppel. 110Nm is nog niet eens het max. koppel. Mijnheer Fredriks heeft behoorlijk veel ervaring met BMW's. Als je nog meer uit je R wilt halen kun je misschien ook eens kijken naar Alpha tuning of Brentuning. Mijn collega heeft met een RR meer dan 200pk (achterwiel) met Brentuning. [edited]
Maar is het niet zo dat je dit verschil in vermogen eigenlijk alleen op het circuit merkt? Ik rijd in een groep met een Superduke, en Monster 1200S, een Speedtriple R en mijn S1000R. Op de openbare weg doen we niet voor elkaar onder, t'is maar net hoe de bochten liggen en of je daar qua versnelling mooi mee uitkomt. In de praktijk is bij ons de Ducati Monster 1200S vaak het snelst accelererend de bocht uit hoewel hij moeite heeft het koppel te beheersen (slippend achterwiel)
Aanstaande zaterdag ga ik het weer eens uitproberen in Luxemburg maar niemand bij ons kan zich los van de groep rijden, ook niet als we van motor wisselen. Of hebben jullie andere ervaringen?
In de Motoplus stond pas een vergelijking tussen de Duc en de BMW. Volgens mij was de BMW toch wel tienden (wowMaar is het niet zo dat je dit verschil in vermogen eigenlijk alleen op het circuit merkt? Ik rijd in een groep met een Superduke, en Monster 1200S, een Speedtriple R en mijn S1000R. Op de openbare weg doen we niet voor elkaar onder, t'is maar net hoe de bochten liggen en of je daar qua versnelling mooi mee uitkomt. In de praktijk is bij ons de Ducati Monster 1200S vaak het snelst accelererend de bocht uit hoewel hij moeite heeft het koppel te beheersen (slippend achterwiel)
Aanstaande zaterdag ga ik het weer eens uitproberen in Luxemburg maar niemand bij ons kan zich los van de groep rijden, ook niet als we van motor wisselen. Of hebben jullie andere ervaringen?
Ja da's goeie !! Alleen de demperEr is ook nog een te koop afdeling op het forum. Maar hier zit je wat dichter op het vuur.
Misschien wel handig om te vermelden of het alleen een demper is of een compleet systeem.
Wat een waanzinnig mooie oplossingHet Arrow systeem zit eronder. WAT een geluid
Heb ook m'n nieuwe custom kneesliders van Wiz binnen, aangezien mijn anderen op waren :-)
Tijdens het 10dkm beurtje hebben ze er ook gelijk een rizoma rempotje opgezet. Nu alleen nog de spiegels vervangen en ze is af!