Bmw S1000r de koning van de nakeds

Beste Forumleden,

Mijn s1000r begint een beetje start perikelen te krijgen. Na het starten blijft engine! heel even branden en gaat bij lopen van de motor ook gelijk weer uit. De dealer hierop ge-contact en gevraagd of het kwaad kan. Dealer zei dat ik zorgeloos door kon rijden. Echter laatst na een tankbeurt sloeg de motor maar net aan en het dashboard dimde vrij fors. Dit leek mij een lege accu. Ik rij er dagelijks op dus leeg lijkt mij onlogisch. Hij zou dan eerder kapot zijn naar mijn mening. Door prive omstandigheden had ik ruim 1,5 week niet gereden en bij starten van de motor bleef engine! voor een goede 15 sec branden. Ook nu ging hij gelukkig weer uit en na contact met de dealer aan de druppellader gehangen. De motor start maar nog steeds met een dimmend dashboard en engine! wat zeer kort brand.

Echter heb ik dan 2 vragen en misschien weten jullie het antwoord.

1. Als de accu leeg/defect is komt hier dan de melding Engine! voor in beeld?
2. Hebben jullie al wel eens een accu vervangen? Zo ja: welk type, welk merk, origineel of een overcapaciteit met hetzelfde formaat?

Alvast bedankt voor de antwoorden.


Hier nog even een update over de status. Gezien ik de motor even niet nodig had toch maar even laten ophalen (gratis service) en uit laten lezen.
De bevestiging van veel foutcodes heb ik gekregen De dealer heeft toch een sterk vermoeden dat het de accu is en deze dus vervangen. Gelukkig is de motor aangeschaft met 2 jaar premium en heeft het mij tot nu toe niets gekost.
En nu afwachten en vanaf januari weer dagelijks rijden en zien of de meldingen weg blijven.
 
Hier nog even een update over de status. Gezien ik de motor even niet nodig had toch maar even laten ophalen (gratis service) en uit laten lezen.
De bevestiging van veel foutcodes heb ik gekregen De dealer heeft toch een sterk vermoeden dat het de accu is en deze dus vervangen. Gelukkig is de motor aangeschaft met 2 jaar premium en heeft het mij tot nu toe niets gekost.
En nu afwachten en vanaf januari weer dagelijks rijden en zien of de meldingen weg blijven.
Netjes opgelost. *O*
Je weet dat het weer de accu is als je hem pas in maart start zonder bijladen? ;)
Eind januari moet nog wel lukken.
 
Netjes opgelost. *O*
Je weet dat het weer de accu is als je hem pas in maart start zonder bijladen? ;)
Eind januari moet nog wel lukken.
Vanaf januari weer woon/werk dus aan de druppellader doe ik eigenlijk nooit. Alleen als ik weet dat ik langer dan een week of 2 niet ga rijden druppel ik de accu.
 
Vanaf januari weer woon/werk dus aan de druppellader doe ik eigenlijk nooit. Alleen als ik weet dat ik langer dan een week of 2 niet ga rijden druppel ik de accu.
Prima dus. :Y :t

Fantastische motor die S1000R, lekker dynamisch rijden, sportief en comfortabel. :9

Ik heb ook een paar maanden woon~werk verkeer gedaan met de S1000R.
Maar vond de duizend kilometer per maand rechtuit over de snelweg uiteindelijk zonde.
Vaak de wegen te vol om het potentieel goed te gebruiken, bij die vier bochten op het traject rijd dan weer iedereen in de weg. O-)
En het verbruik scoorde bij mij zelden beter dan 1:14. :+

Uiteindelijk een G310R er bij gekocht, en die bevalt uitstekend.
Is nu vervangen door de GS met hetzelfde blokje.
Loopt 1:28 en dat scheelt. :)

Ik wissel uiteraard wel om de zoveel weken af met de S1000RR die ik voor de enkele R in de plaats heb gekocht.

DSC_0471.jpg

Vind de regen en de woon~werk kilometers nu niet meer zonde.
Heb het werkpaardje ervoor gekocht, en dat doet'ie goed.
Stuurt zelfs heel sportief, de op -en afrit van de snelweg zijn net zo leuk. :]

Alleen de hele snelle bochten op de snelweg mis ik nu, maar dat is accepteren.
Werkt voor mij ook wat relaxter. _O-
 
Prima dus. :Y :t

Fantastische motor die S1000R, lekker dynamisch rijden, sportief en comfortabel. :9

Ik heb ook een paar maanden woon~werk verkeer gedaan met de S1000R.
Maar vond de duizend kilometer per maand rechtuit over de snelweg uiteindelijk zonde.
Vaak de wegen te vol om het potentieel goed te gebruiken, bij die vier bochten op het traject rijd dan weer iedereen in de weg. O-)
En het verbruik scoorde bij mij zelden beter dan 1:14. :+

Uiteindelijk een G310R er bij gekocht, en die bevalt uitstekend.
Is nu vervangen door de GS met hetzelfde blokje.
Loopt 1:28 en dat scheelt. :)

Ik wissel uiteraard wel om de zoveel weken af met de S1000RR die ik voor de enkele R in de plaats heb gekocht.

Bekijk bijlage 1575964
Vind de regen en de woon~werk kilometers nu niet meer zonde.
Heb het werkpaardje ervoor gekocht, en dat doet'ie goed.
Stuurt zelfs heel sportief, de op -en afrit van de snelweg zijn net zo leuk. :]

Alleen de hele snelle bochten op de snelweg mis ik nu, maar dat is accepteren.
Werkt voor mij ook wat relaxter. _O-

Ik heb de S1000r juist gekocht voor woon/werk en een aprilia rsv mille 2001 (weekend fiets) en een honda deuville (woon/werk) ervoor weg gedaan. Ik zocht iets wat beide hadden, sprtief, comfort, fun en moest het hele jaar door kunnen rijden. Ben dan ook zeer blij met de S1000r. Je kan heerlijk met 50 in zijn 6 pruttelen of een echte hooligan worden.
 
Ik heb de S1000r juist gekocht voor woon/werk en een aprilia rsv mille 2001 (weekend fiets) en een honda deuville (woon/werk) ervoor weg gedaan. Ik zocht iets wat beide hadden, sprtief, comfort, fun en moest het hele jaar door kunnen rijden. Ben dan ook zeer blij met de S1000r. Je kan heerlijk met 50 in zijn 6 pruttelen of een echte hooligan worden.
Ik ook precies dat. _O-
Een RSV4, Raptor 1000 en een GSX750F verkocht om voortaan maar één motor te hebben. :Y
En de S1000R was daarvoor de goede keuze.

Al snel vond ik het vele woon~werk zonde van de motor.
Dat is gewoon een persoonlijk dingetje, er zit een steekje los. :+
En op Zandvoort heb ik mijn draai ook weer gevonden.
Dus daar is de RR nu beter op zijn plaats.
 
Vanaf januari weer woon/werk dus aan de druppellader doe ik eigenlijk nooit. Alleen als ik weet dat ik langer dan een week of 2 niet ga rijden druppel ik de accu.

Goedemiddag Dikke deur, even een vraagje. Ik heb sinds vorige week een Duitse S1000R gekocht. Deze ga ik zaterdag bij mij thuis krijgen.
Nu wil ik ook graag de druppellader erop aansluiten, aangezien het voorlopig nog prut weer is. Kan je, of iemand vertellen waar de positie van de accu is? Google krijg ik alleen maar batterijen te zien :p

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Goedemiddag Dikke deur, even een vraagje. Ik heb sinds vorige week een Duitse S1000R gekocht. Deze ga ik zaterdag bij mij thuis krijgen.
Nu wil ik ook graag de druppellader erop aansluiten, aangezien het voorlopig nog prut weer is. Kan je, of iemand vertellen waar de positie van de accu is? Google krijg ik alleen maar batterijen te zien :p

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Als je je zadel eraf haalt..dan zit ie heel mooi / goed bereikbaar. Bijna tegen de achterkant / duo-zit aan. Dus heel simpel om even een druppellader op aan te sluiten en het kabeltje daarvan door te leiden naar onder de duozit. Dat scheelt dan weer schroeven elke keer, want dat vond ik wel een ellende (dat zadel om'flappen' om goed bij die inbus / torx-boutjes te komen B|). Nu duo-zit met sleutel eraf halen..druppellader weer aan het kabeltje schuiven..laden maar.
 
Ik heb een li-ion accu, al in 2012.
En voor de S1000R gekocht in 2016.
Doet het altijd, met vijf maanden stilstand ook drukken en gelijk starten. :)
 
Ik heb een li-ion accu, al in 2012.
En voor de S1000R gekocht in 2016.
Doet het altijd, met vijf maanden stilstand ook drukken en gelijk starten. :)
Heb helemaal geen idee welke er onder het zadel bevind. Zaterdag maar eens kijken of zondag. Als ik weet hoe die zit verwijdert moet worden :p
Maar ok, dat vinden we wel uit.
 
Heb helemaal geen idee welke er onder het zadel bevind. Zaterdag maar eens kijken of zondag. Als ik weet hoe die zit verwijdert moet worden :p
Maar ok, dat vinden we wel uit.
Het makkelijkste is met een Torx 25 schroevendraaier.
Want je moet het zadel links en rechtsachter best wel opzij duwen om het zadel te lossen.
En met de schroevendraaier maak je de minste kans op schade en draai je het soepeler los dan met een imbussleuteltje. :)
 
Ik haal 'm ook met een slagschroevendraaier los. Scheelt kans op het beschadigen van het zadel omdat ik minder lang aan het prutsen ben.
Gaat super.

Upcoming mod voor de R: Van een titanium open uitlaat naar een straatlegale E keur uitlaat:
50818419742_6914bdaeef_h.jpg
 
Ik haal 'm ook met een slagschroevendraaier los. Scheelt kans op het beschadigen van het zadel omdat ik minder lang aan het prutsen ben.
Gaat super.

Upcoming mod voor de R: Van een titanium open uitlaat naar een straatlegale E keur uitlaat:
50818419742_6914bdaeef_h.jpg

Gaaf! Dat is de HP4 uitlaat van de RR met e-keur toch? Hoe verhoudt het geluid zich ten opzichten van de volledig open lijn? En van waar de keuze om dit aan te passen?

Rij zelf nu nog met m'n volledige titanium arrow shorty systeem rond 8-) Weet alleen niet hoe lang dat nog kan in NL en buurlanden (officieel al niet natuurlijk maar tot nu toe gaat het goed)
 
De demper voor de S1000R heeft niet hetzelfde onderdeel nummer als dat die voor de RR heeft. Hardware bestaat grotendeels uit dezelfde onderdelen. De voorbochten van de R zijn niet gelijk aan die van de HP4 als ik een van de eigenaren mag geloven. Maar ik heb zelf de RR voorbochten erop... Dus zeg 't maar...

Vanwaar de keuze? Nou die geef jij al zelf aan, voorkomen van problemen en ik wil niet elke vakantie de uitlaat verwisselen. Wij spreken elkaar wel eens op Instagram ;)
Wat het geluid doet kan ik nu nog niet zeggen, ik heb alleen de koop in gang gezet van de link-pipe met katalysator. Maar die is niet helemaal origineel dus ik verwacht niet bizar veel verschillen zodra de klep zich opent :) De klep is de hoofdreden dat ik de modificatie wil toepassen, het beste van beide werelden. Toch performance, sportief geluid, licht gewicht en ook straat legaal, e keur, uitlaatklep etc. In mijn ogen de beste compromis. Moet alleen de demper met dB killer (de schakel tot pijnloze vakanties) nog even voor een nette prijs vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: wie heeft er een radiator en olie protector geinstalleerd op zijn S1000R?

Welk merk? Zelf gedaan of laten doen?
Ik heb er nog eentje liggen van AliE.
Ding was 17 euro. _O-

Op mijn GS zit er een soortgelijke al twee jaar.

Met montage wacht ik even op betere temperaturen.
De kuipdelen moeten er toch nog een keer vanaf.
Kan ik er ook beter bij..
 
Oeps verkeerde topic.. dubbel S hier tegenwoordig. :o :+

Kan er beter bij met de enkele denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als je je zadel eraf haalt..dan zit ie heel mooi / goed bereikbaar. Bijna tegen de achterkant / duo-zit aan. Dus heel simpel om even een druppellader op aan te sluiten en het kabeltje daarvan door te leiden naar onder de duozit. Dat scheelt dan weer schroeven elke keer, want dat vond ik wel een ellende (dat zadel om'flappen' om goed bij die inbus / torx-boutjes te komen B|). Nu duo-zit met sleutel eraf halen..druppellader weer aan het kabeltje schuiven..laden maar.
Vanmiddag in mijn pauze de druppellader aangesloten en het stekkertje onder de duo zit gefixt. Bedankt voor je advies, is idd super easy zo!
Gemak dient de mens.
 
Goedemiddag Dikke deur, even een vraagje. Ik heb sinds vorige week een Duitse S1000R gekocht. Deze ga ik zaterdag bij mij thuis krijgen.
Nu wil ik ook graag de druppellader erop aansluiten, aangezien het voorlopig nog prut weer is. Kan je, of iemand vertellen waar de positie van de accu is? Google krijg ik alleen maar batterijen te zien :p

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik zie dat je het antwoord al heb :), even kijken waarom ik geen notificatie heb gekregen 🥴
 
Terug
Bovenaan Onderaan