Bmw S1000r de koning van de nakeds

Iemand die me kan helpen aan het werkplaatshandboek / service manual van de s1000r (2014-2016)?

Kan hem online niet gratis vinden helaas.
 
Demontage koplamp is goed te doen. De kappen eromheen zijn er zo vanaf.
De kleine kapjes waar de knipperlichten op zitten zijn er zo af inderdaad. Echter de hele unit los schroeven leek mij teveel werk.

Ik heb nog getracht wat foto's te maken maar zoals je ziet is dat niet echt te doen 😅
 

Bijlagen

  • 20220728_172457.jpg
    20220728_172457.jpg
    69 KB · Weergaven: 24
  • 20220728_172533.jpg
    20220728_172533.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 29
  • 20220728_172539.jpg
    20220728_172539.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 28
De rest zit allemaal geschroeft, bovenop het spoilertje los (3x T25) dan de twee bovenop aan de zijkant (2x T25)
Onderop 1x T25 en achter het zijkapje zit dacht ik nog aan elke kant een T25 schroefje.
Zodra het spoilertje en de zijkapjes los zijn kun je alle schroefjes los halen in elk geval.

Het frame waar de koplamp in zit zit onderaan met twee snelsluitingen (C clips) en rubbers in elkaa geschoven. De bovenkant is met schroefjes aan de houder van de teller. Twee keer T25 aan de zijkant volgens mij.
Maar dan moet je ook alle kabels eruit friemelen (en tyraps doorknippen) en zo te horen is dat teveel werk. :P

Maar als je eenmaal alle schroefjes eruit hebt, zit het wel zo los dat je fatsoenlijk die koplamp kunt wisselen.
 
Iemand hier die een korte nr plaat houder heeft en sidebags?
Zou graag een korte nr plaat houder installeren maar ben bang dat de knipperlichten in de weg gaan zitten als ik mijn SW motech sidebags wil plaatsen.
 
Iemand die me kan helpen aan het werkplaatshandboek / service manual van de s1000r (2014-2016)?

Kan hem online niet gratis vinden helaas.
Misschien een beetje laat, maar op de site van BMW zelf, je hebt s1000r 0D52 nodig en dan 2016 onward
 
Dank je voor de link.

Deze heb ik, de handleiding.

Ik was meer op zoek naar een echt werkplaatshandboek. Volgens mij zijn die vele malen uitgebreider
 
Iemand nog opzoek naar meer vermogen? xD
Zat net wat technische documentatie te vergelijken tussen de R en RR, ik dacht dat de kop zelf ook anders zou zijn maar het zijn dus alleen de nokkenassen en ECU software. Op naar de 200pk?
 
na 14 jaar fireblade, al aardig gewend aan deze fantastische machine, stuurt super licht en komfortabeler door rechter opzitten. alle topics van jullie (meer dan 140 pag. ) doorgenomen en zo wordt je vanzelf wat wijzer over nog aan te schaffen accessoires, zoals hp rem en koppelingshandle, wunderlich ruitje (zit er al op), tankpad, etc. de plastic plaat achter het kenteken met de dealernaam er al af, ziet er een stuk minder lomp uit. de motor staat nog op een set hele vreemde combinatie van banden, voor een bridgest.s20 en achter een toerband conti road attack. heel apart, dus maar snel een set pirelli diablo rosso besteld. de uitlaat staat me ook niet aan, veel te groot en zwaar,, ik ga voor de sc-project met ovale achterkant, erg mooi, geluid zal niet veel uitmaken, had uit topic al begrepen dat de kat al bijna alles dempt, helaas.
morgen, zondag weer met m’n spaanse amigos de bergen in, weinig rechte stukken, bochten genoeg!
1AEF1D55-2F22-4489-8FD5-6DA591AB4F65.jpeg
 
Net onderhoud van 30k laten doen 😢
Ziet dit er wat goed uit of hebben ze me int zak gezet :p
 

Bijlagen

  • IMG_20220908_095824334.jpg
    IMG_20220908_095824334.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 118
  • IMG_20220908_095806350~2.jpg
    IMG_20220908_095806350~2.jpg
    137,7 KB · Weergaven: 123
  • zonderkent.jpg
    zonderkent.jpg
    166,6 KB · Weergaven: 98
na 14 jaar fireblade, al aardig gewend aan deze fantastische machine, stuurt super licht en komfortabeler door rechter opzitten. alle topics van jullie (meer dan 140 pag. ) doorgenomen en zo wordt je vanzelf wat wijzer over nog aan te schaffen accessoires, zoals hp rem en koppelingshandle, wunderlich ruitje (zit er al op), tankpad, etc. de plastic plaat achter het kenteken met de dealernaam er al af, ziet er een stuk minder lomp uit. de motor staat nog op een set hele vreemde combinatie van banden, voor een bridgest.s20 en achter een toerband conti road attack. heel apart, dus maar snel een set pirelli diablo rosso besteld. de uitlaat staat me ook niet aan, veel te groot en zwaar,, ik ga voor de sc-project met ovale achterkant, erg mooi, geluid zal niet veel uitmaken, had uit topic al begrepen dat de kat al bijna alles dempt, helaas.
morgen, zondag weer met m’n spaanse amigos de bergen in, weinig rechte stukken, bochten genoeg!
Bekijk bijlage 1799835
Geluid gaat echt wel een hoop doen met die SC Project.
De huidige demper van je is een stille willie. De korte SC is dat zeker niet!
 
Ik mag me hier ook melden. Gisteren mijn Honda CB600 Hornet uit 2003 ingeruild op een 2017 S1000R met 9500 km op de teller in het Catalanograu. Ik kon er 24 maanden Premium selectie BMW garantie bijkopen, uiteraard gedaan. Kan niet wachten hem op te halen!
 
Ik mag me hier ook melden. Gisteren mijn Honda CB600 Hornet uit 2003 ingeruild op een 2017 S1000R met 9500 km op de teller in het Catalanograu. Ik kon er 24 maanden Premium selectie BMW garantie bijkopen, uiteraard gedaan. Kan niet wachten hem op te halen!
Wow, dikke update zeg! Gaat je heel goed bevallen! Nu op naar het lekkere voorjaar:-)
 
Dit verwacht ik ook niet!
ik heb er een aantal keer van mogen proeven, mijn buurman en motormaat hebben hem. Iedere keer bleef ik na alle proefritten terugvallen op deze motor en werd er verliefd op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan