Rummer
MF veteraan
- 16 apr 2005
- 30.135
- 68
Neuh, het logo op de tank...je vergeet 1 nadeel, en wel de volgende... ; er zit een ketting op...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Neuh, het logo op de tank...je vergeet 1 nadeel, en wel de volgende... ; er zit een ketting op...
Gisteren even op gezeten voor het eerst en ook voor het eerst irl gezien, mooie motor, mooi e details, maar die prijs.........22000 euro
Euhm basisprijs €17.950,-- of ga je 'm zakelijk (excl btw) rijdenIk heb 'm eens door de configurator gegooid, kom uit op 16500€ zonder koffers.
(al die dure snufjes heb ik niet nodig)
Euhm basisprijs €17.950,-- of ga je 'm zakelijk (excl btw) rijden
dat zei de verkoper, met dynamic pakket, qs is toch leuk en cc ook.Ik heb 'm eens door de configurator gegooid, kom uit op 16500€ zonder koffers.
(al die dure snufjes heb ik niet nodig)
Blijkbaar zouden de trillingen op elk toerental voelbaar zijn... volgens iemand die er ettelijke honderden kilometers mee reed... Hmmmmmmmm !
Ook vind ik het niet fijn dat je nagenoeg geen ruimte hebt om iets naar achteren
te kunnen gaan verzitten ...
Met mijn 1,92 meter zat ik ook ook ietwat "klem" achter die brede tank die je in een wijdbeense houding dwingt... Ik heb er echter nog geen meter mee gereden...
Ja, heb er al een goede proefrit mee kunnen makenHeeft iemand van jullie al 'n goede proefrit kunnen maken met de BMW XR? Heb inmiddels de motor kunnen bekijken, en ik vind 'm, vooral die witte, prachtig. Het motorgeluid dat ie produceert is zeker niet verkeerd en hij zit mij als gegoten (1.96mtr). Die buddyseat beperking heb ik in ieder geval niet zo ervaren.
De vering voelt in Road al vrij stevig aan en in Dynamic zelfs hard.
Dit voelt echter heel stabiel aan en daar houd ik wel van.
Als je er op gaat letten voel je goed trillingen in een bepaald gebied, als je gaat "vegen" merk je er niets meer van
De uitlaat lijkt goed gedempt en schreeuwt niet zo als de 1000S
Eigenlijk hoor je hem zelf niet, het inlaatgeluid overstemt alles.
Voor een korte slag blok met een heel aardig topvermogen is de trekkracht onderin zonder meer goed.
Erg prettig vind ik de homogene vermogensafgifte.
Als de PK's loskomen is dat niet een soort van plotseling afschieten maar heel voorspelbaar en beheersbaar.
Topvermogen ? Tot de eerste beurt gaat de begrenzer bij 9000 omw in.
Schakelen is met een uiterst korte slag en razendsnel
Alhoewel terugschakelen zonder koppeling bij de mijne redelijk zwaar gaat.
Je kunt zeer onopvallend rijden, alleen in de Dynamic mode begint het aardig te rochelen en knallen, oftewel racy bijgeluiden.
Sturen is ongelooflijk licht, beetje onverwacht al een paar krasjes onder 1 step.
Door de vorm van het zadel is het vrij moelijk om er een beetje langs te hangen, dat moet ik uitzoeken hoe dat het beste gaat.
Ruit in de laagste stand geeft mij te veel wervelingen (1,72m)
In de hoogste stand, is het vrij goed toeven er achter.
Als ik het windstil zou willen hebben, ga ik wel achter de autoruit zitten
Als je houdt van toeren met moeders achterop en lekker lui wegtrekken met veel koppel, koop wat anders!
Als je houdt van redelijk sportief door de bergen rijden met een comfortabele zitpositie en goede bagagemogelijkheden, dit is hem!
Het is geen typische all rounder, maar die zijn er ook al genoeg.
Remmen zijn uitstekend, het door journalisten genoemde te fel bij het aanleggen, herken ik niet.
Nu ben ik wel een HP2 gewend, dat remt!!
Laat ik het zo zeggen, op deze motor heb ik gewacht en momenteel denk ik nog, niet voor niets
Alhoewel dat ook letterlijk is, zeker met full options.
Nog een nadeeltje, het gaat erg gemakkelijk al gauw te hard.
De bochten ABS en tractiecontrole kunnen wel eens zeer nuttig zijn.Bedankt voor de rijdersimpressie! Het gesprek dat ik had met de verkoper komt aardig overeen met wat je beschrijft. Bij de zit op de motor viel me op dat de vering wat aan de harde kant was.
Wat zijn de extra's op de XR die jij van essentieel belang vindt? Waar ervaar je die trillingen? Stuur, voetsteunen? En hoe irritant zijn die dan? Ik ga binnenkort voor 'n uitgebreide proefrit om 'ns kennis te maken met de S1000XR. ~
De Duitsers zelf zijn nogal kritisch als het op de objectiviteit van de BMW testen van Motorrad aankomt. Eigenlijk hoeft die extra elektronische spielerei voor mij niet zo nodig, dat leidt alleen maar af. Ben meer dan nieuwsgierig naar wat de testrit gaat brengen.