BMW S1000XR

Beste, ik ben nieuw hier en rijdt ook met n XR en las het stukje over de Pro oiler. Ik heb er een Osco op zitten vanaf nieuw en moet toch de ketting spannen maar dit is normaal vindt ik.
Ik kom net terug van een rondje oostblok, incl oekraine en gebruik de Osco altijd bij het tanken. Zo vergeet ik hem niet.
Mbt tot de turbulentie, zet er een Mra vario touring op en je gaat de XR nog meer waarderen. (Ik ben 1.78) Totaal andere fiets.
En hij doet in de laagste stand zeker geen afbreuk aan het optische.

Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de hp high seat, maar overweeg om het standaard zadel nog verder te laten verhogen en meer comfortabel voor de duo te laten maken. Nu kom ik o.a. Tijger leathers tegen. Iemand ervaringen of een alternatief?
Ook heb ik ergens een zadelverhogingsset van Wünderlich (Seat Height Adjustment Set) gezien waardoor het zadel aan de voorkant/bij de tank iets hoger komt. Is iemand daar ook bekend mee?
 
Laatst bewerkt:
="Rummer, post: 28844184, member: 29348"]Ik heb de hp high seat, maar overweeg om het standaard zadel nog verder te laten verhogen en meer comfortabel voor de duo te laten maken. Nu kom ik o.a. Tijger leathers tegen. Iemand ervaringen of een alternatief?
Ook heb ik ergens een zadelverhogingsset van Wünderlich (Seat Height Adjustment Set) gezien waardoor het zadel aan de voorkant/bij de tank iets hoger komt. Is iemand daar ook bekend mee?
Niemand?
 
Klopt, heb het berekend en dan blijkt de totaalprijs echt veel minder dan wanneer ik er hier een aan zou schaffen in Nederland.
Lars88, vergeet een ding niet, als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak ook zo. Ik heb al teveel van dit soort zaken in duitsland gezien, laat staan Litouwen. Veel wijsheid gewenst. 👍
 
Even als meelezer: er komt in dit geval geen BTW overheen, want hij heeft meer dan 6.000km gelopen. Op de site van fastguzzi kun je de BPM berekenen (zie verder de MF topics hierover). Denk dat de vraag bij deze meer is of je ervoor naar Litouwen wilt afreizen... (Edit: dus eens met Hans op dat punt).
 
Klopt, heb de bedragen inderdaad via die site berekend. Echter heb ik er sowieso niet zo'n goed gevoel bij, dus gaat het sowieso niet door :).
De motor zou trouwens gebracht worden voor dat geld, was sowieso niet van plan om naar Litouwen te reizen. Bedankt voor jullie tips!
 
Lars nog een opmerking, deze methodiek is bekend in autoland. Men palmt je heel amicaal in, vervolgens ben je echt lekker en dan moet je eerst ff wat overmaken om de reis e.d. te bekostigen. Jij mag zelf invullen wat er gebeurt, en nogmaals veel wijsheid.
 
[QUOTE
="Rummer, post: 28844184, member: 29348"]Ik heb de hp high seat, maar overweeg om het standaard zadel nog verder te laten verhogen en meer comfortabel voor de duo te laten maken. Nu kom ik o.a. Tijger leathers tegen. Iemand ervaringen of een alternatief?
Ook heb ik ergens een zadelverhogingsset van Wünderlich (Seat Height Adjustment Set) gezien waardoor het zadel aan de voorkant/bij de tank iets hoger komt. Is iemand daar ook bekend mee?
][/QUOTE]

Tijger Leathers kan ik aan bevelen. Zadel wordt naar wens verhoogd of verlaagd, steviger wat je wil.
Overtrekje kan ik alle materialen en kleuren, eigenlijk is niks te gek
 
5AEFBB7D-942B-489B-A9AC-15941A771826.jpeg
20C7E511-04BA-4A83-A4D8-6DCD97B98905.jpeg

Afgelopen week lekker aan het freubelen geweest😃
 
Deze week de overstap gemaakt van de S1000R naar de S1000XR in het rood en net niet nieuw (wel 3000 km). 2 jaar naar tevredenheid met de R gereden maar dit zit en rijdt toch wel een stukkie comfortabeler. Zal binnenkort wat foto's plaatsen maar ben hem nog even aan het personaliseren met o.a. een high mount uitlaat.

Mocht iemand per toeval nog een normale handgreep voor de achterkant hebben dan houd ik mij aanbevolen. Die taartschep is niet mijn ding...

Gr. e-Mille
 
Mijn tandwiel is nog nooit zo schoon geweest 🤘
Met diesel kom je een heel eind, zo maak ik ook ieder jaar m’n ketting schoon. Komt echt heel veel troep vanaf, de levesduur wordt daardoor (voor mijn gevoel in ieder geval) behoorlijk verlengd. Onder m’n ‘08 Fireblade zat na 38.000km nog steeds de originele ketting/tandwielset.
 
Laatst bewerkt:
Deze week de overstap gemaakt van de S1000R naar de S1000XR in het rood en net niet nieuw (wel 3000 km). 2 jaar naar tevredenheid met de R gereden maar dit zit en rijdt toch wel een stukkie comfortabeler. Zal binnenkort wat foto's plaatsen maar ben hem nog even aan het personaliseren met o.a. een high mount uitlaat.

Mocht iemand per toeval nog een normale handgreep voor de achterkant hebben dan houd ik mij aanbevolen. Die taartschep is niet mijn ding...

Gr. e-Mille
Ben benieuwd naar de foto’s.
 
Ik heb de hp high seat, maar overweeg om het standaard zadel nog verder te laten verhogen en meer comfortabel voor de duo te laten maken. Nu kom ik o.a. Tijger leathers tegen. Iemand ervaringen of een alternatief?
Ook heb ik ergens een zadelverhogingsset van Wünderlich (Seat Height Adjustment Set) gezien waardoor het zadel aan de voorkant/bij de tank iets hoger komt. Is iemand daar ook bekend mee?

Nopper heeft mijn zadel verhoogd & veranderd, +4cm:
zadels
 
Terug
Bovenaan Onderaan