BMW S1000XR

Als je de valbeugels van SW-Motech aan de grond hebt, gaat er meer schade volgen.
ze zitten, bij mij althans, niet in de weg.
Aha, Thnx!

Uiteindelijk vannacht de Givi besteld (TN5119). Vind deze net iets mooier.
Komen als het goed is maandag of dinsdag binnen.
En dan hopen dat ik ze nooit nodig ga hebben ;-)
 
Nog een ander vraagje,
Op de GSX-R had ik US-modules gezet zodat de knipperlichten in de spiegels altijd zachtjes bleven branden (en gingen knipperen tijdens afslaan) zodat ik nog beter zichtbaar was.

Eigenlijk wil ik dat bij de S1000XR ook.
Nu deze helemaal canbus is, neem ik aan dat ik hier, net als bij de VAG auto's, een instelling in de software kan maken zodat ie US-lights heeft. Klopt dit?
Ik heb MotoScan Pro, kan het daar mee? zo ja, waar/hoe?
 
Ik ben het in de originele BMW ISTA software nog niet tegen gekomen.
ISTA software installatie is (denk ik) net iets te veel voor mij. Maar kun je daarmee RDC omzetten zodat het de werkelijke bandendruk aangeeft, en niet de temperatuur gecompenseerde? Ik heb zowieso vraagtekens bij de temperatuur compensatie, de sensor is een stuk metaal dat stevig aan de velg vast zit, en gaat dus nooit de echte temperatuur in de band meten. Of zie ik dat nu verkeerd?
Andersom is het niet zo moeilijk om de werkelijke bandendruk om te rekenen naar werkelijke temperatuur, ongeveer 0.1bar per 10C. Dus zie ik liever werkelijke druk
 
Zitten ze er al op?
Ja zeker!

Paste erg goed.
't "gat" in de kap is maar een gaatje van 24mm (met stappenboor gedaan) en valt daarna achter de gekleurde kap en zie je dus niet eens.

Ik vind het er erg mooi uit zien.
Op de foto helaas een beetje lastig weer te geven.
Misch krijg ik zondag nog wat mooiere foto's voor elkaar als ie uit de garage is.

YgnEVAA.jpg


3flNmjs.jpg
 
Hi all, ik ben in de markt voor een andere (zakelijke) woon-werk fiets. Mijn oog was gevallen op een S1000R (ik kom van een Bandit af qua woon-werk), maar mij werd in dat topic verteld dat ik gezien mijn lengte (193) beter voor een XR zou kunnen gaan. Zelfde blok en karakteristieken, betere zit voor de langere medemens. Hoe geschikt is de XR qua filerijden en benzineverbruik? Ik heb ook naar een GS zitten kijken, maar in de file sta ik regelmatig achter eentje te wachten omdat hij te breed is, plus ik hou van wat pit om het dagelijks leven wat leuker te maken. *D
 
XR en GS zijn even breed. Zal meer aan de rijder gelegen hebben. Of er was gewoon echt geen plaats. Dan ligt 't aan de andere chauffeurs.
 
Hi all, ik ben in de markt voor een andere (zakelijke) woon-werk fiets. Mijn oog was gevallen op een S1000R (ik kom van een Bandit af qua woon-werk), maar mij werd in dat topic verteld dat ik gezien mijn lengte (193) beter voor een XR zou kunnen gaan. Zelfde blok en karakteristieken, betere zit voor de langere medemens. Hoe geschikt is de XR qua filerijden en benzineverbruik? Ik heb ook naar een GS zitten kijken, maar in de file sta ik regelmatig achter eentje te wachten omdat hij te breed is, plus ik hou van wat pit om het dagelijks leven wat leuker te maken. *D
Hoi Truami , rij mijn XR ook zakelijk. Maar dat maakt voor jou vragen niet zoveel uit.
Bij bijna alle motoren is het stuur uiteindelijk heb breedste punt. Maar koffers zijn in de file vaak wel extra lastig.
Ik rij met een topkoffer en ik kan prima tussen de file door. Denk dat het vaak ligt het aan de inschatting van de berijder of hij denk of het wel of niet past.
Benzine verbruik, niet super zuinig, dan moet je iets anders kopen. Denk gemiddeld tussen de 1 op 16 /17, maar ook afhankelijk van je rechterpols.
Succes met je keuze.
 
Hoi Truami , rij mijn XR ook zakelijk. Maar dat maakt voor jou vragen niet zoveel uit.
Bij bijna alle motoren is het stuur uiteindelijk heb breedste punt. Maar koffers zijn in de file vaak wel extra lastig.
Ik rij met een topkoffer en ik kan prima tussen de file door. Denk dat het vaak ligt het aan de inschatting van de berijder of hij denk of het wel of niet past.
Benzine verbruik, niet super zuinig, dan moet je iets anders kopen. Denk gemiddeld tussen de 1 op 16 /17, maar ook afhankelijk van je rechterpols.
Succes met je keuze.
Goed om te horen dat er meerdere dit idee hebben :)

Hoe zit het trouwens met de verschillende jaartallen, ik las iets over vibraties in het stuur, maar dat schijnt las in het laatste model verholpen. Verder nog no-go jaartallen? En welke opties zijn écht een must?
 
Tjaa trillen de eerste modellen hadden er iets last van, denk dat er niet zoveel anders is om over te klagen, de latere modelen (vanaf 2017 - dacht ik) is dit o.a. aangepakt door BMW door het stuur iets flexibel op te hangen.
Maar bij alle modellen (ook de ouderen) is het trillen goed te verminderen door een set andere zwaardere eindgewichten aan het stuur. Maar zoals al gezegd trillen, valt wel mee. Heb hiervoor een boxer gereden en die trilde meer, maar daar hoor je zelden iets over.
Extra's, ik denk dat ik er ongeveer alles op heb wat mogelijk is, De quickshifter is handig/leuk maar niet noodzakelijk. Gebruik het wel heel vaak, maar als je het niet hebt, rijd en schakelt hij ook prima. ESA, handig als je veel wisselt tussen rijden met duo of niet. Cruisecontrol en handvat verwarming is wel een aanrader. En die handkappen, vind dat goed werken in de koude periode.
 
Maar zoals al gezegd trillen, valt wel mee. Heb hiervoor een boxer gereden en die trilde meer, maar daar hoor je zelden iets over.
Dit is wel een persoonlijke mening, de boxer vergelijking snijd geen hout, een twin trilt anders, die trillingen heb ik dan weer geen last van, ik heb de XR laten staan om de (4 in lijn) trillingen rond de 4-5k!!!
 
Trillingen zijn eerder zichtbaar in de spiegels (4500rpm) dan merkbaar in het stuur. Voor een groot deel op te lossen met andere stuurgewichten. Super fiets in ieder geval en laat je niet afschrikken door bepaalde modeljaren.
 
Dit is wel een persoonlijke mening, de boxer vergelijking snijd geen hout, een twin trilt anders, die trillingen heb ik dan weer geen last van, ik heb de XR laten staan om de (4 in lijn) trillingen rond de 4-5k!!!
Is alles hier niet een persoonlijke mening O-)
En naast een persoonlijke mening is er ook verschil tussen de diversen exemplaren. De boxer (R1200RS) die ik had trilde zo danig dat op de snelweg mijn handen gevoelloos werden. De monteur van de dealer vond dit normaal en ze konden niets afwijkends vinden. Heb hem uiteindelijk ingeruild om er vanaf te zijn. Heb daarvoor diversen boxers (R1100S) gehad en daar meer als 300K mee gereden, zonder klachten.

Maar wat ik zeg en ik denk dat je dat ook kan lezen als je dat wil tenminste is dat ik het trillen van XR, acceptabel vind en vind dat er te vaak een punt van gemaakt wordt.
 
Is alles hier niet een persoonlijke mening O-)
En naast een persoonlijke mening is er ook verschil tussen de diversen exemplaren. De boxer (R1200RS) die ik had trilde zo danig dat op de snelweg mijn handen gevoelloos werden. De monteur van de dealer vond dit normaal en ze konden niets afwijkends vinden. Heb hem uiteindelijk ingeruild om er vanaf te zijn. Heb daarvoor diversen boxers (R1100S) gehad en daar meer als 300K mee gereden, zonder klachten.

Maar wat ik zeg en ik denk dat je dat ook kan lezen als je dat wil tenminste is dat ik het trillen van XR, acceptabel vind en vind dat er te vaak een punt van gemaakt wordt.
Ik ben nu sinds een paar maanden eigenaar van een XR, en heb me, voordat ik er één had best een beetje druk gemaakt over allerlei verhalen over trillingen, koppelingshendel te ver weg, etc. Ik kan vertellen dat als je bijna 18 jaar een Kawa ZX9R hebt dat je dan een XR ervaart als een luxe limousine. Je kiest tenslotte voor een "gentlemans sportbike". Daar hoort wat gevoel bij, en dat geeft zo'n machine een eigen karakter. Dat is mijn mening
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Bor_S, dat ziet er wel heel netjes uit. Past goed bij de vorm van de tank.
Is dat de Evo versie?
 
De vorm past goed bij de tank.
Dit is nog idd de Evo versie, die heeft nog een extra vak op de achterkant (zadel kant).
Zoek net de aankoopbon terug, het is een SW-Motech ION three tanktas
Dit is iets grotere versie (15-22 liter tegen de Evo met 11-15 liter) van de oudere serie, met een iets andere vorm van de tankring.
Je merkt met rijden geheel niet van deze tas en het op en af zetten werk zeer makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Beste XR rijders,
Mijn zoon gaat binnenkort proefrijden op een S1000 XR uit 2018 met zo'n 46.000 km's op de teller. Die heeft lekker doorgereden :]. Er staat er ook een met 14.000 km's op de teller, maar die is uiteraard duurder. Hebben jullie nog tips of advies? Zoon is bijna 23 en rijdt nu Kawasaki ER6-F.
 
Met zo weinig info, is het uiteraard moeilijk om je hier een advies te geven : welk onderhoud heeft de oudste XR gehad ?
Zijn er dure slijtonderdelen ondertussen vervangen ?
Van welke jaargangen zijn beide motoren ?
Wat zijn de aanwezige opties ?
Is er in de winter mee doorgereden ?
Een goed onderhouden motor met 46.000 km op de teller kan beter zijn dan een verwaarloosd exemplaar met 14.000 kms.
Algemeen gezien, is een XR met 46.000 km op de teller verre van versleten, maar het is een hoogtoerige machine, die , wanneer ze bijvoorbeeld vaak op het circuit heeft gereden, best al een flinke slijtage kan vertonen.
Moest het mij te doen staan, zou ik, bij gelijke leeftijd en verzorgingsgraad, eerder wat meer betalen voor het exemplaar met 14.000 km, gewoon, omdat die fiets normaliter nog in nieuwstaat is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan