Lady-M
MF veteraan
Hij moet van zijn vader en mij nu eerst maar weer eens een beetje proberen te sparenAls er gewoon knappe merken zijn die hendels leveren moet hij die ali rotzooi echt links laten liggen. Koop dan ook gewoon een Ali motor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij moet van zijn vader en mij nu eerst maar weer eens een beetje proberen te sparenAls er gewoon knappe merken zijn die hendels leveren moet hij die ali rotzooi echt links laten liggen. Koop dan ook gewoon een Ali motor...
@BMW-XR en RoyalClub: bedankt voor de reacties en sorry voor deze late reactie (er was nog wat communicatie gaande tussen mij en BMW/de dealer)Ecall in storing = lekstroom
Klopt, heb ik er ook al een paar van bericht...wacht op antwoord.Er staan er 39 van voor 2020 op BMW.nl tweedehands, ..
Trouwens, ik zie dat er bij die Belgische fietsen vaak 'Verlaagd vermogen' staat. Wat is er voor nodig om dat terug te draaien?Er staan er 39 van voor 2020 op BMW.nl tweedehands, ..
De dealer kan dat openzetten.Trouwens, ik zie dat er bij die Belgische fietsen vaak 'Verlaagd vermogen' staat. Wat is er voor nodig om dat terug te draaien?
je kan er vanuit gaan dat 99% van de verlaagde vermogens in België gewoon full-power staat.Trouwens, ik zie dat er bij die Belgische fietsen vaak 'Verlaagd vermogen' staat. Wat is er voor nodig om dat terug te draaien?
je kan er vanuit gaan dat 99% van de verlaagde vermogens in België gewoon full-power staat.
Toch wel dat moet de dealer voor je aanpassen als je de motor terug op vol vermogen wil. En die zal je daar ook 45 EUR of zo voor aanrekenen.Daar is niets voor nodig. Ze staan enkel op papier op laag vermogen voor de BIV. In werkelijkheid hebben ze allemaal 160pk of meer ( afhankelijk van welk jaar hij is).
Één 35kw? Een SV kost nochtans niet zoveel om in te schrijven op vol vermogen. Het zijn vooral die powerbommen die laag worden ingeschreven. (Vanaf +-150pk)Bij XR's waarschijnlijk wel, maar onlangs op zoek naar een Suzuki SV voor mijn lief (die op "groot rijbewijs" mag rijden), en dan stuit je wel op veel "klein rijbewijs-motortjes". Bij Suzuki kost het +/- 400 euro om effectief open te zetten.
Één 35kw? Een SV kost nochtans niet zoveel om in te schrijven op vol vermogen. Het zijn vooral die powerbommen die laag worden ingeschreven. (Vanaf +-150pk)
In Nederland kan je dat nog aanpassen, in België is het vast voor altijd (het vermogen getal op papier.)Onder een bepaalde leeftijd mag je niet meer van de wetgever, vandaar...
Aangezien mijn lief op vol vermogen mag rijden, en dan een klein vermogen-motor zou kopen, kost dat bij Suzuki redelijk wat geld omdat de papieren ook opnieuw aangevraagd moeten worden.
Dus daar gaat het niet zo zeer over het omzeilen van bepaalde taksen, maar om het al dan niet mogen rijden afhankelijk van het rijbewijs.
Het is ook merkgebonden. Bij BMW heeft het niet zo veel te betekenen, maar bij Honda bv heb je een andere ECU nodig (1250euro). Ik kocht destijds een vfr1200f op laag vermogen (113pk). Enige oplossing aanvankelijk, was het plaatsen van een andere ECU. Enkele jaren later werd de oplossing gevonden om een ECU van een vfr1200 te flashen. Ze werden toen nog naar Amerika opgestuurd (Don Guhl) omdat dit de enige betrouwbare was. Nu zijn zelfs leden van het vfr-forum in staat om een ECU te flashen. Wil maar zeggen dat het op vol vermogen zetten van een S1000XR niets te betekenen heeft, waar dat bij andere merken een serieuze aanpassing vraagt.Toch wel dat moet de dealer voor je aanpassen als je de motor terug op vol vermogen wil. En die zal je daar ook 45 EUR of zo voor aanrekenen.
Tenminste als de vorige eigenaar het nog niet heeft laten doen. Want bericht erna over die 99% die niet met de wet in orde zijn is ook waar ja.