BMW S1000XR

Heb mijn orginele voorbochten met Cat terug geplaatst.
Hierdoor heb ik een set Black Widow voorbochten / headers te koop.
Mijn topic met fotos kan je vinden op : Headers S1000XR Gen 1

En ja, hij is niet gepoetst ;)
 

Bijlagen

  • Zij aanzicht.jpg
    Zij aanzicht.jpg
    186,4 KB · Weergaven: 32
Ecall in storing = lekstroom
@BMW-XR en RoyalClub: bedankt voor de reacties en sorry voor deze late reactie (er was nog wat communicatie gaande tussen mij en BMW/de dealer)

Als ik de oplader niet aansluit dan loopt de accu minder snel leeg (waarschijnlijk normaal tempo)
Het probleem doet zich dus alleen voor als ik de BMW oplader aangesloten houdt.

Lang verhaal kort: BMW en de dealer lijken er wel klaar mee te zijn en hebben een ander merk acculader opgestuurd (die met oogjes rechtstreeks op de accu aangesloten kan worden en je met een stekkertje kan aansluiten zonder het zadel er vanaf te moeten halen)
Ik had het hierover gehad als mogelijke oplossing als het probleem niet opgelost kon worden.
Als het goed is moet het voor deze lader geen probleem zijn dat er een ontladingsbescherming (UVP) op de accu zit

ik heb overigens nog steeds niet de specificaties van de lithium BMW accu ontvangen (heb hier al meerdere keren om gevraagd)
mocht iemand deze toevallig hebben dan houd ik me aanbevolen 😁
 
Voor de volledigheid moet ik er nog wel bij vermelden dat de dealer bij de laatste keer dat mijn motor bij hun stond (+/- 2 weken) gratis enkele bestelde onderdelen heeft gemonteerd (de (subtiele) Wunderlich motor beschermbeugels met bijbehorende lampjes-aanbouwsetjes en asprotectoren voor en achter) en de motor was ”gepoetst” (hadden ze beter niet kunnen doen (zag er vooraf beter uit), maar het gebaar was leuk)
 
Hoi liefhebbers! Ik ben op zoek naar een nette S1000 XR in het rood of wit, met max zo'n 20k KM's, zijkoffers en natuurlijk de leuke pakketten. Is er hier nog iemand die eraan zit te denken afscheid te nemen van zijn/haar XR? PM me please!

Ben benieuwd of ik me binnenkort kan melden voor een foto in de openingspost 🤞🏼

Thanks!
 
Er staan er 39 van voor 2020 op BMW.nl tweedehands, ..
Klopt, heb ik er ook al een paar van bericht...wacht op antwoord.
Ik hou nu al een tijdje Marktplaats, Autoscout24, Mobile.de en 2ehands in de gaten, nog niet dé motor voor mij kunnen bemachtigen. maarja...misschien zit mijn nieuwe droommotor nog niet in de markt.... daarom hier maar peilen, is het proberen waard toch?
 
Trouwens, ik zie dat er bij die Belgische fietsen vaak 'Verlaagd vermogen' staat. Wat is er voor nodig om dat terug te draaien?
De dealer kan dat openzetten.

Wij in België schrijven in onder 79kw omdat onze BIV (belasting op de in verkeerstelling, de belasting om het voertuig op de baan te zetten) dan zo'n 100 euro is.
Op vol vermogen vermogen zou een fiets met 160 pk zo'n 1500 euro zijn. Een GSXR met 200 pk is 2500 euro BIV op vol vermogen _O-

EDIT: ik heb eens concreet gekeken wat het verschil is voor de XR die ik in bestelling heb staan. Op "laag vermogen" met 79kw = 123 BIV. Op vol vermogen (121kw) zou dat 2478 BIV zijn.
 
Daar is niets voor nodig. Ze staan enkel op papier op laag vermogen voor de BIV. In werkelijkheid hebben ze allemaal 160pk of meer ( afhankelijk van welk jaar hij is).
 
je kan er vanuit gaan dat 99% van de verlaagde vermogens in België gewoon full-power staat.

Bij XR's waarschijnlijk wel, maar onlangs op zoek naar een Suzuki SV voor mijn lief (die op "groot rijbewijs" mag rijden), en dan stuit je wel op veel "klein rijbewijs-motortjes". Bij Suzuki kost het +/- 400 euro om effectief open te zetten.
 
Daar is niets voor nodig. Ze staan enkel op papier op laag vermogen voor de BIV. In werkelijkheid hebben ze allemaal 160pk of meer ( afhankelijk van welk jaar hij is).
Toch wel dat moet de dealer voor je aanpassen als je de motor terug op vol vermogen wil. En die zal je daar ook 45 EUR of zo voor aanrekenen.

Tenminste als de vorige eigenaar het nog niet heeft laten doen. Want bericht erna over die 99% die niet met de wet in orde zijn is ook waar ja.
 
Bij XR's waarschijnlijk wel, maar onlangs op zoek naar een Suzuki SV voor mijn lief (die op "groot rijbewijs" mag rijden), en dan stuit je wel op veel "klein rijbewijs-motortjes". Bij Suzuki kost het +/- 400 euro om effectief open te zetten.
Één 35kw? Een SV kost nochtans niet zoveel om in te schrijven op vol vermogen. Het zijn vooral die powerbommen die laag worden ingeschreven. (Vanaf +-150pk)
 
Één 35kw? Een SV kost nochtans niet zoveel om in te schrijven op vol vermogen. Het zijn vooral die powerbommen die laag worden ingeschreven. (Vanaf +-150pk)

Onder een bepaalde leeftijd mag je niet meer van de wetgever, vandaar...
Aangezien mijn lief op vol vermogen mag rijden, en dan een klein vermogen-motor zou kopen, kost dat bij Suzuki redelijk wat geld omdat de papieren ook opnieuw aangevraagd moeten worden.

Dus daar gaat het niet zo zeer over het omzeilen van bepaalde taksen, maar om het al dan niet mogen rijden afhankelijk van het rijbewijs.
 
Onder een bepaalde leeftijd mag je niet meer van de wetgever, vandaar...
Aangezien mijn lief op vol vermogen mag rijden, en dan een klein vermogen-motor zou kopen, kost dat bij Suzuki redelijk wat geld omdat de papieren ook opnieuw aangevraagd moeten worden.

Dus daar gaat het niet zo zeer over het omzeilen van bepaalde taksen, maar om het al dan niet mogen rijden afhankelijk van het rijbewijs.
In Nederland kan je dat nog aanpassen, in België is het vast voor altijd (het vermogen getal op papier.)
 
Bij Suzuki kan het veranderd worden. Mijn broer werkt voor Suzuki2Wheels, dus ik weet het toch wel uit eerste hand :)
Vandaar dat het ook redelijk aan de prijs is, want er komt papierwerk bij kijken. Maar het is dus zeker mogelijk.

Uiteindelijk hebben we wel eentje gekocht gewoon op vol vermogen.
 
Toch wel dat moet de dealer voor je aanpassen als je de motor terug op vol vermogen wil. En die zal je daar ook 45 EUR of zo voor aanrekenen.

Tenminste als de vorige eigenaar het nog niet heeft laten doen. Want bericht erna over die 99% die niet met de wet in orde zijn is ook waar ja.
Het is ook merkgebonden. Bij BMW heeft het niet zo veel te betekenen, maar bij Honda bv heb je een andere ECU nodig (1250euro). Ik kocht destijds een vfr1200f op laag vermogen (113pk). Enige oplossing aanvankelijk, was het plaatsen van een andere ECU. Enkele jaren later werd de oplossing gevonden om een ECU van een vfr1200 te flashen. Ze werden toen nog naar Amerika opgestuurd (Don Guhl) omdat dit de enige betrouwbare was. Nu zijn zelfs leden van het vfr-forum in staat om een ECU te flashen. Wil maar zeggen dat het op vol vermogen zetten van een S1000XR niets te betekenen heeft, waar dat bij andere merken een serieuze aanpassing vraagt.
 
De begrenzer is er zo af, bij fietsen met OBD2 aansluiting kan ik dat zelfs doen, heb de soft/hard-ware ervoor. Dat is echt niet meer dan de verbinding opzetten, naar het juiste scherm en dan het programma van de inloopbegrenzer deactiveren.
 
Heeft een XR OBD2? Ik heb daar eigenlijk geen idee van welke stekker dat is bij motoren?
 
Het is dezelfde als in auto's. Maar vanaf welk jaar ze die stekker gebruiken is mij nog niet helemaal duidelijk. Generatie 1 is sowieso een ronde 10P stekker.
 
1620219113102.png

Iemand al ervaring met deze rubbers om het zadel wat te verlagen? Hoe goed werkt dit? Heb ze vandaag besteld voor een paar euro maar ben benieuwd of het ook degelijk werkt en het verschil merkbaar is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan