BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom hier Karoshi :W Goeie keus een zwarte :9~
Gister deze zwarte nog gespot op het circuit :9~
[afbeelding]Da vink nou een hele mooie kleurencombi Ruud ...

thanx ;)

Ik zie dat deze al zwarte velgen heeft
Ben er nog niet helemaal uit of ik de mijne nu wit of zwart ga laten coaten...
Vandaag heeft ie zijn 1000km beurtje gehad dus is hij vrijgezet.

Daarstraks de fameuze eindsprint van 6500rpm mogen ervaren en de sound...
Al met de originele uitlaat zo'n mooie boxer rommel wat moet dat zijn met de akra die bovenaan het verlanglijstje staat :Y
 
Hallo hier,

Mijn naam is Ron
Na een paar jaar Vmax te hebben gereden ben ik sinds een week overgestapt naar een R1100S.
Ik moet zeggen het is wel even wennen zo een Boxer als je een V4 gewend bent, de stuur eigenschappen zijn veel beter, de zit is veel beter, hij is in het algemeen eventjes beter te handelen. Alleen..............................mis ik wel wat PKtjes, maar dat zal op den duur ook wel wennen.

Het is er één uit 2002 met 20.000 km op de teller. (toch nog mooi 24 mnd huisselectie)

gr. Ron
full
 
Laatst bewerkt:
hoi, elke vmax in de bocht buitenom voorbij, die pk's ben je zo vergeten.

Aparte velgen!

Veel plezier ermee.
 
Hallo mense,

't is ff stil geweest mijnerzijds, maar ik heb nu dan ook echt wat te melden:

Allereerst heb ik m'n ouwe trouwe R1100S na 8 jaar en 135.000 km verkocht aan een particulier. En die gaat er zeker nog heel wat plezier aan beleven.

Zat ik natuurlijk nog met m'n Multistrada welke ik 3 jaar geleden had aangeschaft ter vervanging van de S (een dwaling inderdaad). Deze heb ik voor een goeie prijs in kunnen ruilen op een SPLINTERNIEUWE R1200S.

En dit is 'm dan:

DSC00067LR.jpg


DSC00068LR.jpg


DSC00069LR.jpg


DSC00070LR.jpg


DSC00071LR.jpg


DSC00072LR.jpg


Nog te doen:

- Zard uitlaat eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- Ilmberger spatbord eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- "Piss on Japan" sticker er op plakken (is onderweg)
- blanke knipperlicht glaasjes er op zetten (is onderweg)


Wat betreft het inrijden laat ik me inspireren door:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ofwel: flink doorgassen. De oude R1100S heb ik netjes ingereden, maar had desondanks een olieverbruik van 1 liter op 3000 km (wel altijd constant gebleven).

HJ
 
Hallo mense,

't is ff stil geweest mijnerzijds, maar ik heb nu dan ook echt wat te melden:

Allereerst heb ik m'n ouwe trouwe R1100S na 8 jaar en 135.000 km verkocht aan een particulier. En die gaat er zeker nog heel wat plezier aan beleven.

Zat ik natuurlijk nog met m'n Multistrada welke ik 3 jaar geleden had aangeschaft ter vervanging van de S (een dwaling inderdaad). Deze heb ik voor een goeie prijs in kunnen ruilen op een SPLINTERNIEUWE R1200S.

En dit is 'm dan:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog te doen:

- Zard uitlaat eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- Ilmberger spatbord eronder schroeven (ligt al in de schuur)
- "Piss on Japan" sticker er op plakken (is onderweg)
- blanke knipperlicht glaasjes er op zetten (is onderweg)


Wat betreft het inrijden laat ik me inspireren door:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ofwel: flink doorgassen. De oude R1100S heb ik netjes ingereden, maar had desondanks een olieverbruik van 1 liter op 3000 km (wel altijd constant gebleven).

HJ
Mooie fiets HJ,
Enne die link voor inrijden zet je wel aan het denken....
Ik heb mijn R1200R ook niet al te zachtjes aangepakt en heb na de 1000km beurt, nog geen olie nivo verschil kunnen ontdekken... gaat dus goed (hij staat nu op 4000).

Ik zou er in ieder geval geen ruchtbaarheid aan geven bij je dealer. Hij zal het mogelijk tegen je kunnen gebruiken ALS je ooit in de garantie iets aan je motor krijgt....

ps. ik kan op die Zard site helemaal nixx vinden van BMW uitlaten... :?
 
Laatst bewerkt:
mooie motor hjr :}

al weer circuitplannen?

deze zal het nog wat beter doen denk ik :)

veel plezier er mee, ga je ,m ook gewoon voor woonwerk gebruiken?

mooie filebeater dan :}
 
Wat betreft het inrijden laat ik me inspireren door:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ofwel: flink doorgassen. De oude R1100S heb ik netjes ingereden, maar had desondanks een olieverbruik van 1 liter op 3000 km (wel altijd constant gebleven).

HJ


Gefeliciteerd HJR, 't is een fijne brommer. Wat betreft het inrijden heb ik hetzelfde gedaan en dat met medeweten van mijn dealer aangezien ik na 25 km direct terug kwam om olie te wisselen. Denk erom dat je 20w 50 MINERALE olie gebruikt, ik gebruik Valvoline VR1 racing 20w-50, in ieder geval de eerste 10-15000 km. Ik heb er nu sinds 29 aug. meer dan 7000 km op zitten en ik heb vrijwel geen olieverbruik,, misschien 100cc op 6000 kilometer en dat heeft ie volgens mij verbruikt bij het stationair warmlopen. 2e voordeel is dt je gelijk flink kunt gaan, laat em zeer wisselend belasten, flink optrekken en op de motor afremmen. Zoek wat rustige weggetjes op, verder dan de 4 hoef je niet te gaan, anders ga je snel wel heel erg veel te hard. Succes in ieder geval en veel plezier.
 
...mooie 'brommert' meneer Scholman !
...ge-veel-liciteerd !!

...nog wel even de nummerplaat houder verbouwen (ik kan je nog een paar tips geven :) ) en een donker ruitje zou denk ik ook niet misstaan...

...en denk eraan ; niet te hard (in) rijden. Ik ben sinds afgelopen donderdag mijn rijbewijs kwijt, omdat ik heel even dacht een sukkelend busje in te moeten halen op een 80 km/h uur weg...

...de dienstdoende veldwachter zat echter met zijn laser gunnetje in het fris groene struikgewas verscholen ; en 'klokte' mij met 142 (gewoon vanaf 70 gas geven in 3, en je zit voordat je er erg in hebt op hoogst criminele snelheden). Na correctie bleven er 137 kilometers over...

...en toen was het dus einde oefening...
...m.a.w. ; een no go voor mij deze aankomende Paadagen... :r

...al het gemotoriseerde spul mag dus op stal blijven staan... (rijd je 24 jaar bekeuring vrij ; heb je nu dit... B| )

...ik kan nu zelf ook over het water gaan zitten uitkijken...
01728c4e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Donders! RoLoo, dat zijn geen grappen! Flink #$&RT+ balen zeg! Al bekend hoe lang je je rijbewijs moet missen?

De foto's zijn genomen toen ik net m'n eerste 20 km vanaf de dealer gereden had, vandaar dat de dealersticker, de kentekenplaathouder er nog standaard op zitten.

Donkere ruit heb ik overwogen, maar ik wacht eigenlijk op de double-bubble van MRA die een dezer dagen op de markt zou moeten komen (is er al wel, maar dan met carbon fiber kuipdeel er aan vast).

Circuit plannen heb ik nog niet. Ben altijd wat huiverig om met een fonkelnieuwe motor het circuit op te gaan. De gedachte om 'm dan in de grindbak te rijden '(

En ja, dit is ook m'n woonwerk fiets. Doet me nu al pijn om er de eerste winter mee door te rijden, en wellicht koop ik er toch nog eentje bij (ouwe NTV Revere of zo).

Die Zard demper is exclusief via Wunderlich te verkrijgen www.wunderlich.de. Ziet er zo uit:
BMW+R1200S+1ws1158953577.jpg


HJ
 
Laatst bewerkt:
Hoi Henk Jan,

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets erg mooi zal hem binnenkort wel eens zien.

Zitten er nog meer Hollanders hierzo dat je weet?
 
Hey! Ronald (a.k.a. de Pasoman) ! Jij ook hier? Sinds wanneer rij jij die BMW dan? Paso helemaal weg gedaan? Voor zover ik weet zijn er geen andere Hollanders op het MF, maar dat zegt niks. Ik hang eigenlijk alleen in dit topic rond.

CU HJ
 
hjr1100s is het met mij eens !:

Donders! RoLoo, dat zijn geen grappen! Flink #$&RT+ balen zeg!
Al bekend hoe lang je je rijbewijs moet missen?

...nee, niet exact bekend. Het logge administratieve apparaat in Nederland heeft in ieder geval het recht om er 10 (werk)dagen over te doen om te bedenken wat mijn straf zal worden...

...maar dan zit je nu net met Goede Vrijdag, en ook nog een keer met een 2e Paasdag...

...m.a.w., ik ben een beetje bang dat het zeker 2 weken duurt voordat ik weer gemotoriseerd de weg op mag... B|
 
...nee, niet exact bekend. Het logge administratieve apparaat in Nederland heeft in ieder geval het recht om er 10 (werk)dagen over te doen om te bedenken wat mijn straf zal worden...

...maar dan zit je nu net met Goede Vrijdag, en ook nog een keer met een 2e Paasdag...

...m.a.w., ik ben een beetje bang dat het zeker 2 weken duurt voordat ik weer gemotoriseerd de weg op mag... B|

Ben je gelaserd _tijdens_ je inhaalactie, of erna?
In het eerste geval zou ik nog wel eens willen weten wat 'n rechter daarvan maakt.
 
...nee, niet exact bekend. Het logge administratieve apparaat in Nederland heeft in ieder geval het recht om er 10 (werk)dagen over te doen om te bedenken wat mijn straf zal worden...

...maar dan zit je nu net met Goede Vrijdag, en ook nog een keer met een 2e Paasdag...

...m.a.w., ik ben een beetje bang dat het zeker 2 weken duurt voordat ik weer gemotoriseerd de weg op mag... B|

je moet direct een brief sturen met reden waarom je dat roze papiertje nodig hebt,zeker de eerste keer zijn ze redelijk coulant
als die brief er dinsdag ligt kun je er ook achteraan gaan belle,dat helpt ook behoorlijk

wel mooi balen,zo,n figuur met een lasergun treffen. maak gewoon bezwaar tegen alles wat je kunt bedenken,beargumenteren en beredeneren, niet geschoten is altijd mis ;)
 
Hey! Ronald (a.k.a. de Pasoman) ! Jij ook hier? Sinds wanneer rij jij die BMW dan? Paso helemaal weg gedaan? Voor zover ik weet zijn er geen andere Hollanders op het MF, maar dat zegt niks. Ik hang eigenlijk alleen in dit topic rond.

CU HJ

De BMW heb ik al weer bijna 4 jaar, je moet haar wel een keer gezien hebben aan de zaak. Paso en Shadow hebben we ingeruild voor één echte fiets toen we naar Amersfoort verhuist zijn.
 
Ben je gelaserd _tijdens_ je inhaalactie, of erna?
In het eerste geval zou ik nog wel eens willen weten wat 'n rechter daarvan maakt.

...het moet iets na de inhaalactie gebeurd zijn...

...en BB ; don't worry. Ik heb gelijk een kort (zinloos) briefje gestuurd met dat ik toch wel graag mijn RBW terug zou willen hebben...

briefje

Aan :

Arrondissementsparket Openbaar Ministerie
Postbus 639
8000 AP ZWOLLE


Datum : 06 April 2007


Onderwerp : verzoek om teruggaaf rijbewijs.






Geachte heer/mevrouw,


Op 5 April 2007 is mijn rijbewijs met nummer ****** ingevorderd na het fors overschrijden van de maximum snelheid op de Eesveenseweg te Eesveen, Gemeente Steenwijkerland. Uiteraard is het mij bekend dat op deze weg een maximum snelheid van 80 km/h geldt, echter (en zeker met een accelererende motorfiets) lag de snelheid na het inhalen van een ‘langdurige sukkelende’ mede weggebruiker beduidend hoger. Achteraf veel te hoog…

Toch vraag ik U om een omgaande retournering van mijn rijbewijs. Ik ben namelijk helemaal geen ‘snelheids-freak’, of anderszins een incorrecte weggebruiker (mijn laatste motor snelheidsovertreding moet ergens in 1983 of 1984 geweest zijn). Tevens ben ik werkzaam in de automobielbranche, en daar is het hebben van een rijbewijs een pré.

Ik zie uw positieve berichten dan ook met belangstelling tegemoet,





Met vriendelijke groeten,

enz.enz.
enz.
 
Ik denk niet dat je het rijbewijs eerder terug krijgt, bij een collega van mij was het rijbewijs ook ingevorderd. Hij heeft hem nodig om zijn werk te kunnen uitvoeren als chauffeur. Ze zeiden dat hij dat van tevoren moest realiseren. (conclusie: 6 maanden het rijbewijs kwijt)
Ik hoop voor jou dat je hem wel eerder terug krijgt, je weet maar nooit. Als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt.

Succes.

Gr. Ron
 
Zo dat waren weer een kleine 700 km. Lekker een 'toertje' wezen maken in Luxemburg samen met een stel maten. Was heerlijk genieten en helemaal niet druk.

Luxemburg. . . wat een motorrijders walhalla: goed wegdek, lekker sturen, ook hoge snelheid stukken en geen pliesie. Ik hoop dat het nog lang zo blijft, maar dat zal wel niet nu de Eiffel minder aantrekkelijk wordt. . .
 
Waarom zou de Eifel minder aantrekkelijk worden? Ik heb nog nooit politie gezien daar. Maar dan zit ik meestal wel een stukje zuidelijker dan de meeste Hollanders en Duitsers die zich daar een paar dagen komen misdragen.
 
Waarom zou de Eifel minder aantrekkelijk worden? Ik heb nog nooit politie gezien daar. Maar dan zit ik meestal wel een stukje zuidelijker dan de meeste Hollanders en Duitsers die zich daar een paar dagen komen misdragen.

Een paar weken geleden ben ik daar gelaserd op 99 km/u waar je 50 km/u mag. Heel veel stukken zijn daar nu 50 of 70 km/u gemaakt al dan niet aangevuld met een inhaalverbod van kilometers lang. Toen ik gepakt werd stonden ze nog maar met 3 man te controleren vanaf de week erop zouden dat 8 (!) teams worden. Verder zijn ze nu ook heel erg moeilijk aan het doen wat betreft geluidsoverlast door niet legale uitlaten (ik weet niet of dat iets van de laatste tijd is of dat dat altijd al een issue is geweest). Enniewee voor mij is er daar de lol voor een heel groot deel af. Zeker als je bekijkt wat een gekkenhuis is qua drukte en soort verkeer (lees: zondagsrijders) op de weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan