BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een paar weken geleden ben ik daar gelaserd op 99 km/u waar je 50 km/u mag. Heel veel stukken zijn daar nu 50 of 70 km/u gemaakt al dan niet aangevuld met een inhaalverbod van kilometers lang. Toen ik gepakt werd stonden ze nog maar met 3 man te controleren vanaf de week erop zouden dat 8 (!) teams worden. Verder zijn ze nu ook heel erg moeilijk aan het doen wat betreft geluidsoverlast door niet legale uitlaten (ik weet niet of dat iets van de laatste tijd is of dat dat altijd al een issue is geweest). Enniewee voor mij is er daar de lol voor een heel groot deel af. Zeker als je bekijkt wat een gekkenhuis is qua drukte en soort verkeer (lees: zondagsrijders) op de weg.

Gewoon doordeweeks kom je geen duitse herder tegen, de zondag rijden, mijden dus, of je fatsoenlijk gedragen en db-killers gebruiken ;)
 
Koen, Heb je al reactie van meneer Foster?

Al heb je Db killers erin zitten..... heb je geen Eg nummer in de uitlaat staan, dan heb je met een beetje pech al een probleem.... kan je de motor zo laten staan. Wat dat betreft wel slim van BMW... het type goedkeuring staat op je katalysator.... dus met een kat vervanger onder je fiets heb je geen goedgekeurde uitlaat meer.
 
Ik heb nog een BT056 achterband nieuw en een Metzeler Sportec M1 voorband nieuw liggen die onder de S passen.

Mogen beide weg voor 70 euri *D

Als er niemand interesse heeft zet ik ze morgen of overmorgen gewoon te koop :W
 
Ik zit nog steeds met een schuin oog naar een BCR te kijken. Na de zomer zal ik toch weer moeten gaan forensen, waarbij ik regelmatig 't OV zal pakken maar ook met de motor wil en de Cagiva daar toch wat minder geschikt voor vind. Ik moet in hartje Utrecht op de universiteit zijn en heb geen zin om met de auto de A1 af te moeten kachelen en vervolgens op zoek te moeten naar een dure parkeerplaats. 1100s BCR en duc ST3 blijven hoog op m'n lijstje staan, duc 749/999 kort daarachter :)
Daarom vandaag nog maar even langs Bert Duursma gewandeld (hier om de hoek); 'k zag op internet dat hij twee BCR's te koop heeft staan; beiden uit 2003 en allebei met Laser uitlaat.
ABS, Verwarmbare handvatten, Diefstalalarm, Kofferset (in kleur), Tanktas. 12.000 km 12.450,- Zag er op 't oog (etalage) nog als nieuw uit.
en
ABS, Verwarmbare handvatten. 15.000 km. 11.990,- (niet gezien)

Ik vind 't nogal een geld voor een motor van vier jaar oud (ook nog excl. 320,- afleveringskosten; wel bmw huisselectie). Daar heb ik bijna een nieuwe duc ST3 voor .... -O-
 
Laatst bewerkt:
Koen, Heb je al reactie van meneer Foster?

Al heb je Db killers erin zitten..... heb je geen Eg nummer in de uitlaat staan, dan heb je met een beetje pech al een probleem.... kan je de motor zo laten staan. Wat dat betreft wel slim van BMW... het type goedkeuring staat op je katalysator.... dus met een kat vervanger onder je fiets heb je geen goedgekeurde uitlaat meer.

:N Robert Foster heeft nog niet geantwoord, maar het kan natuurlijk zijn dat ie een paar dagen weg is met de paasdagen. Ik wacht nog ff rustig af.
 
Ik zit nog steeds met een schuin oog naar een BCR te kijken. Na de zomer zal ik toch weer moeten gaan forensen, waarbij ik regelmatig 't OV zal pakken maar ook met de motor wil en de Cagiva daar toch wat minder geschikt voor vind. Ik moet in hartje Utrecht op de universiteit zijn en heb geen zin om met de auto de A1 af te moeten kachelen en vervolgens op zoek te moeten naar een dure parkeerplaats. 1100s BCR en duc ST3 blijven hoog op m'n lijstje staan, duc 749/999 kort daarachter :)
Daarom vandaag nog maar even langs Bert Duursma gewandeld (hier om de hoek); 'k zag op internet dat hij twee BCR's te koop heeft staan; beiden uit 2003 en allebei met Laser uitlaat.
ABS, Verwarmbare handvatten, Diefstalalarm, Kofferset (in kleur), Tanktas. 12.000 km 12.450,- Zag er op 't oog (etalage) nog als nieuw uit.
en
ABS, Verwarmbare handvatten. 15.000 km. 11.990,- (niet gezien)

Ik vind 't nogal een geld voor een motor van vier jaar oud (ook nog excl. 320,- afleveringskosten; wel bmw huisselectie). Daar heb ik bijna een nieuwe duc ST3 voor .... -O-

Dat je bij een dealer meer dan bij een particulier betaalt is logisch, maar €12.000,- vind ik (persoonlijk) iets te veel van het goede. Ik zou zeggen kijk eens in Duitsland rond op bijvoorbeeld mobile.de of motoscout24.de
 
Laatst bewerkt:
Dat je bij een dealer meer dan bij een particulier betaalt is logisch, maar €12.000,- vind ik (persoonlijk) iets te veel van het goede. Ik zou zeggen kijk eens in Duitsland rond op bijvoorbeeld mobile.de of motoscout24.de

Ja, voor die andere zit je, incl. afl. kosten zelfs op bijna 13 mille.
Ik vond bij Termaat nog wel 'n fraaie, zelfs een iets andere kleurstelling voor de BCR. Is dat origineel zo? (met die gele vlakken erbij). En deze prijs is iets "vriendelijker".

http://occasions.rohecom.nl/detail....D=466694&CFTOKEN=88191259&id=3750&tkenmerken=
 
Laatst bewerkt:
Das een Randy Mamola Boxer Replica. Voor zover ik weet zijn er twee verschillende BCR's: de normale en deze Randy Mamola. Ik dacht zelfs dat deze Mamola-versie eerder in de markt was dan de 'normale', maar zeker weten doe ik dat niet. Verder moet je die gele en oranje sticker er direct af halen, want dat ziet er niet uit natuurlijk.
 
Ja, die stickers, dat bedoelde ik - of dat origineel was. Zit ook in 't kontje verwerkt.
Want ik zie de RM BCR's altijd zonder.
Ik vind de RM-versie mooier dan de 'gewone' BCR (met rood-wit-blauw)
 
Daarom vandaag nog maar even langs Bert Duursma gewandeld (hier om de hoek); 'k zag op internet dat hij twee BCR's te koop heeft staan; beiden uit 2003 en allebei met Laser uitlaat.
ABS, Verwarmbare handvatten, Diefstalalarm, Kofferset (in kleur), Tanktas. 12.000 km 12.450,- Zag er op 't oog (etalage) nog als nieuw uit.
en
ABS, Verwarmbare handvatten. 15.000 km. 11.990,- (niet gezien)

Ik vind 't nogal een geld voor een motor van vier jaar oud (ook nog excl. 320,- afleveringskosten; wel bmw huisselectie). Daar heb ik bijna een nieuwe duc ST3 voor .... -O-

Zag er ook eentje staan bij Smudde motoren in Enschede (waar ik de R1200S aangeschaft heb). Volgens mij was dat een 2004 voor zo'n €12.500. www.motorcentretwente.nl Oh wacht dit is'm: http://www.bmw-motorrad-occasions.nl/main/detail.php?Dealer=33584&showdealer=false&kenteken=MLSN61

Moet zeggen dat ik ze daar wat ... uh ... gemakkelijker in de omgang vind dan bij Duursma (maar da's persoonlijk ....). Doorslaggevend was echter dat ze zo'n €1000,- meer gaven voor mijn Ducati Multistrada (!)

HJ
 
Laatst bewerkt:
€7500,- maar dan moet ie nog wel ingevoerd worden en een beetje BPM afgedragen worden, maar voor minder dan €12.500 moet je toch wel klaar zijn

Nah, ik hoef niet per sé voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. BDM is hier om de hoek en da's ook wel handig :D Maar termaat is al een stuk goedkoper met z'n 10.500
 
Zag er ook eentje staan bij Smudde motoren in Enschede (waar ik de R1200S aangeschaft heb). Volgens mij was dat een 2004 voor zo'n €12.500. www.motorcentretwente.nl Oh wacht dit is'm: http://www.bmw-motorrad-occasions.nl/main/detail.php?Dealer=33584&showdealer=false&kenteken=MLSN61

Moet zeggen dat ik ze daar wat ... uh ... gemakkelijker in de omgang vind dan bij Duursma (maar da's persoonlijk ....). Doorslaggevend was echter dat ze zo'n €1000,- meer gaven voor mijn Ducati Multistrada (!)

HJ

Dank voor de link.
Is echter niet de Mamola-versie - en daar ga ik voor :)
Ik moet idd ook nog zien wat BDM voor m'n Cagiva zou willen geven.
 
http://motorcentrum-emmeloord.motor...]=744040&SID=a14c32b1e877b120ee40dbb574fc3490

...mijn 'oude' BCR ; nog steeds te koop

...met ABS ; handvatverwarming ; handgemaakt Laser uitlaatsysteem (via Star-twin, Loenen, je kent ze wel), Laser chip, K&N filter, Lennies Induct, nieuwe gel accu, wit achterlicht, donkere Gläser GP500 ruit, stealth bracket (amerikaanse nummerplaathouder) carbon hugger, carbon knipperlicht huizen aan de voorzijde, carbon hielplaatjes, alu. trekstang, 3x wave schijven, nieuwe ABS unit (onder garantie vervangen bij zo'n 18.500 km.). Vlak voordat ik 'm wegdeed heb ik 'm via Schans/Heerenveen nog een 20.000 km. beurt laten geven, banden zijn (waren...) nog prima. Motor staat daar sinds augustus vorig jaar ; dus ik denk dat ze er zo langzamerhand wel een keer vanaf willen...

...en die 12-zoveel is natuurlijk veel te veel ; maar je zou allicht wat kunnen bieden...

...motor is trouwens van januari 2003, en origineel Nederlands geleverd...
...boekjes moeten er bij zitten ; en heeft altijd onderhoud gehad bij de BMW-dealers. Geen schade verleden, of andere vage toestanden...

...een fijn ding ; met een bere-geluid !
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie
Toch blijf ik het een berg geld vinden. Misschien dat ze een aardige inruilprijs kunnen bieden.
 
Ik denk niet dat je het rijbewijs eerder terug krijgt, bij een collega van mij was het rijbewijs ook ingevorderd. Hij heeft hem nodig om zijn werk te kunnen uitvoeren als chauffeur. Ze zeiden dat hij dat van tevoren moest realiseren. (conclusie: 6 maanden het rijbewijs kwijt)
Ik hoop voor jou dat je hem wel eerder terug krijgt, je weet maar nooit. Als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt.

Succes.

Gr. Ron


Ligt eraan of je je rijbewijs snel terugkrijgt, als je rijbewijs nog nooit eerder ingenomen is, ben ik er voor 99% zeker van dat je em binnen 10 werkdagen terug hebt. mocht het zo zijn dat je nog een "voorwaardelijke" hebt lopen dan kun je et schudden. Maar als ik zo uit de tekst begrijp ben je je rijbewijs nog nooit eerder kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding, dus geen zorgen zou ik zeggen,

Let wel op, de volgende keer als ze je staande houden of flitsen (dan krijg je dagvaarding thuis gestuurd) met een snelheidsovertreding harder dan 30 km/h moet je voorkomen en dan ziet et er iets minder rooskleuring uit en heb je minimaal 4 maanden aan je broek.

nu is het op een motorfiets nogal makkelijk te zeggen dat je niet gereden hebt mocht je geflitst zijn. dat is wat moeilijker als je staande gehouden wordt.

ik spreek helaas uit ervaring en ben in korte tijd 2 keer mijn rijbewijs kwijtgeraakt na veel te hard rijden, en heb nu voor 2 jaar een voorwaardelijke rijontzegging.

succes met het terugkrijgen van je rijbewijs
 
Dank je ; dit is de eerste keer dat ik voor zo'n 'misdaad' moet bloeden. Ik laat het maar een beetje over mij heen komen. We zien wel.
 
http://motorcentrum-emmeloord.motor...]=744040&SID=a14c32b1e877b120ee40dbb574fc3490

...mijn 'oude' BCR ; nog steeds te koop

...met ABS ; handvatverwarming ; handgemaakt Laser uitlaatsysteem (via Star-twin, Loenen, je kent ze wel), Laser chip, K&N filter, Lennies Induct, nieuwe gel accu, wit achterlicht, donkere Gläser GP500 ruit, stealth bracket (amerikaanse nummerplaathouder) carbon hugger, carbon knipperlicht huizen aan de voorzijde, carbon hielplaatjes, alu. trekstang, 3x wave schijven, nieuwe ABS unit (onder garantie vervangen bij zo'n 18.500 km.). Vlak voordat ik 'm wegdeed heb ik 'm via Schans/Heerenveen nog een 20.000 km. beurt laten geven, banden zijn (waren...) nog prima. Motor staat daar sinds augustus vorig jaar ; dus ik denk dat ze er zo langzamerhand wel een keer vanaf willen...

...en die 12-zoveel is natuurlijk veel te veel ; maar je zou allicht wat kunnen bieden...

...motor is trouwens van januari 2003, en origineel Nederlands geleverd...
...boekjes moeten er bij zitten ; en heeft altijd onderhoud gehad bij de BMW-dealers. Geen schade verleden, of andere vage toestanden...

...een fijn ding ; met een bere-geluid !

ben ook een beetje op zoek naar zo'n model. wat kostte dat ding destijds nieuw standaard?

Zit er nog verschil tussen een BCR en een gewone R1100 s wanneer ze uit de fabriek komen rollen?
 
Vandaag ongeluk gehad. Gelukkig ikke OK en Sje OK. :)

Boxers redden benen

wat een mazzelverhaal man :} ,laat je S toch maar even controleren op onzichtbare schade.


We hebben vandaag weer een hoop idioten gezien die schijnbaar alleen vandaag of met dit soort dagen de weg op gingen, wat een zooitje ongeregeld, ja ook met veel van de motorrijders was het weer janken met de pet op :N :N de onervarenheid straalde er veelal vanaf :N
 
ben ook een beetje op zoek naar zo'n model. wat kostte dat ding destijds nieuw standaard?

Zit er nog verschil tussen een BCR en een gewone R1100 s wanneer ze uit de fabriek komen rollen?

BMW R 1100 S Boxer Cup Replica

nieuwprijs 2003 fl 15.190,00
kosten rijklaar maken fl 300,00
leges fl 41,50

meeruitvoering :
compl.kofferset (1 sleutel systeem) fl 682,20
ABS fl 975,00
verwarmbare handvaten fl 240,00
12V stekker fl 47,00 +


totaal cat. prijs : fl 17.475,70

meeruitvoering niet af fabriek :

aluminium olievuldop (BMW logo) fl 35,00
aluminium reaktiestang fl 162,00
Braking wave schijf achterzijde fl 168,00
Braking wave schijf voorzijde L fl 179,00
Braking wave schijf voorzijde R fl 179,00
carbon achterspatbord fl 213,00
carbon induct (luchtinlaat) fl 456,00
carbon knipperlichthouders fl 263,00
carbon nummerplaathouder fl 138,30
chiptuning fl 389,00
K & N luchtfilter fl 56,00
koolstofvezel remcilinderafdekking fl 23,00 71607661280
koolstofvezel schakelhevelkap fl 23,00 71607665332
koolstofvezel uitlaatspruitstukkap fl 47,00 71607661281
Laser Sport Collector fl 296,00
Laser Twin Oval uitlaat fl 594,00
SBK windscherm (Gläser GP500) fl 119,00
wit acherlicht fl 49,00 +

totaal : fl 20.865,00

(de boel staat een beetje schots en scheef ; maar ik denk dat je er wel wijs uit kunt worden...)

...en het verschil met een standaard R11S destijds (vlgs. de folder)

witte knipperlicht glazen
carbon kleppendekselcovers
sportief rijwielgedeelte, met langere veerpoten
carbon motorspoiler
5,5 inch breed achterwiel + 180/55 band
kleurstelling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan