Boxers redden benen

afterburn

MF veteraan
17 aug 2002
3.537
3
Vandaag lekker ritje gemaakt om te eindigen voor een gezellig bezoek bij een vriend van me in Hengelo. Lekker binnendoor. Later in de middag terug naar huis. Aangezien het toch al een beetje laat aan het worden was, over de snelweg. Hengelo is tenslotte toch dik 200km van huis. Kom ik bij Hoevelaken waar ik van de A1 naar de A28 moet om verder naar het zuiden te rijden. De A1 splitst zich daar met 2 rijbanen naar de A28. Ik rij over de linkerbaan, aangezien de rechterbaan langzaam rijdt ivm de paasdrukte, komt er opeens een auto vanuit de rechterbaan naar de linkerbaan. Deze vond kennelijk ook dat links beter opschoot. Ik zie die auto voor me schuiven en probeer te remmen. Te weinig ruimte. Ik denk bij mezelf, daar gaat mijn voor mij 6 mijn maanden oude motor. Weg vakantie. Dan maar uitwijken. Nog te weinig ruimte. Een zware klap. Ik rij nog. Nog een klap. Mijn hand doet zeer. Ik rij nog. Krijg nou niks. Ik rij nog. Ik naar de vluchtstrook. Stap een beetje bibberend af en loop om mijn motor. Niks te zien. Kijk nog eens beter. Een hele serie krassen op het klepdeksel. Is dat alles?

Inmiddels is de auto ook gestopt en de inzittenden komen controleren of ik ok ben. Ze vragen wat er gebeurt is, aangezien ze alleen maar een zware klap hebben gehoord, en niets gezien hebben. Ik leg uit dat ze vlak voor me van rijbaan hebben gewisseld en mij daarbij aangereden hebben. De auto heeft lelijke schade. Voor het achterwiel zit een deuk van ongeveer 20-30cm lang, 10cm hoog en ongeveer 3cm diep. Met dank aan de BMW boxer motor. De linker spiegel is verdwenen. Met dank aan mijn rechterhand.

Schade formulier ingevuld en onze weg weer vervolgd. Had ik geen BMW boxer gehad, dan was 'first contact' ipv de rechter cylinder mijn rechterknie geweest. Ik heb weinig illusie over wat er dan van mijn knie overgebleven was en ik had dan waarschijnlijk de motor ook niet meer onder controle kunnen houden. Nu heb ik voor zover ik nu kan zien nauwelijks schade en ben ik met de schrik vrijgekomen.

Dank u BMW!
 
Sow, da's mazzel hebben!

Mijn linkerknie is helaas wel eens tussen auto en motor bekneld geraakt. Al in '89, maar ik ondervind er af en toe nog wel de gevolgen van. Toen met 'n viercilinder, wel met kuip. Eén geluk bij een ongeluk destijds: 4 weken voor opkomst militaire dienst werd ik afgekeurd .....
 
Dat is zeker mazzel.. :)

Boxer + been
full
 
Gelukkig ben je er goed afgekomen... :Y

Hoe is het met je hand?



Is rotpunt daar als het druk is omdat er even verderop een doorgetrokken streep is, vandaar rechterbaan vol. Komt nog bij dat daar ook de oprit vanaf Hoevelaken zit...
 
Een geluk bij een ongeluk.
:}
Komt misschien omdat het Jesus fly up day was? :} :} :}
Maar je hebt me nog niet overgehaald om ook een bmw te kopen.
Ik moet meer bewijs zien!
 
netjes!!!

geluk bij een ongeluk, nu maar hopen dat je hand het niet zo heel erg heeft gehad.

Greetz,

R6tim
 
Geen last meer van mijn hand. Ik denk dat het stuurgewicht de grootste klap heeft opgevangen, maar omdat ik nog met mijn hand over het remhendel zat heb ik net een tik op mijn vingertoppen gehad. Het is nog een beetje gevoelig als ik er in knijp, maar ik zit er nu mee te typen dus het zal wel goed komen.

Maar zeker mazzel gehad. Kon nog nauwelijks geloven dat ik erop ben blijven zitten.

Toen ik aan de kant stond kwam er trouwens nog een Gixxer langs die gelijk wilde weten of ie kan helpen en of alles ok was. Het was niet nodig, maar als je dit leest: bedankt voor het aanbod!
 
FF voor de beeldvorming, 1 van je cilinders is dus tegen die auto gekomen ? Geen schade aan die cilinder dan ?

Verder ben ik blij voor je dat het zo is afgelopen
 
Zo dat is geluk hebben.. Mooi joh!


Is eens wat anders als met je cilinders tussen 2 paaltjes blijven steken :+
 
Bandit: ja, enkel wat krassen op het klepdeksel.

Ventje & Capoeirist: LOL!

RR-Frank: nou, liever niet. ;)
 
Boxers rule!
Maar uh ik zou hem wel ff laten onderzoeken want het zou me niet verbazen als de schade inwendig toch groter is.
Sterkte met de afhandeling
 
Zo dat is geluk hebben.. Mooi joh!


Is eens wat anders als met je cilinders tussen 2 paaltjes blijven steken :+


:Y :Y

Soms zijn die uitsteeksels verdomd handig :+

Als je b.v.een bocht net niet haalt en je tenen anders gekraakt zouden zijn tegen dat witte reflectorpaaltje *D
 
Boxers rule!
Maar uh ik zou hem wel ff laten onderzoeken want het zou me niet verbazen als de schade inwendig toch groter is.
Sterkte met de afhandeling
Het deksel gaat er iig ook even af, en ik ga de kop natrekken.

En uiteraard even al het plastic eraf zodat ik goed kan zien of er geen rare dingen mee zijn.

Blok loopt verder goed, en hij stuurt goed zowel links als rechts dus er is niks krom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan