BMW Sportboxer topic - deel 18 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand een idee waar je het vervangend deksel kan vinden voor de koplamp?

ik bedoel dan het gesloten middenstuk waar de koplamp normaal zit, die ze in de boxer cup race gebruikten?
 
BB rit???

Eerst in januari een week naar Malaga.
Motor met transport mee, zelf met Ryanair.
Het schijnt daar goed toeven te zijn voor pensionado's.

Vorige week voor een spoedklus vrij plotseling naar Tunesië geweest.
Alsof ik weer 12 was, toen ik de grote aantallen bromfietsen zag die door de stad (Sfax) scheurden.
Kaptein Mobylette , mijn eerste benzine verbrander, ongeveer 54 jaar geleden en dat was toen al een oud hok.
En daar rijden ze nog!
Het type dat ik had, een blauwe, heeft zelfs een cult-status.
Zonder helm uiteraard, meisje achterop, kind er tussen in, vrijheid!
Of misschien ook een beetje armoede.

Toen ik weer thuis de garage in liep schaamde ik me toch een beetje.
 
Wat zouden jullie doen...

heb 2 r1100s-jes op het oog momenteel, beide laser, brede velg, geen abs, achterspatbord... beide eind 2002

eentje met 61000 km, die er piekfijn uitziet, origineel op uitlaat, carbon voorspatbord, carbon pinkers, carbon teller, carbon achterspatter....detailfoto's gekregen en ziet er goed uit.... nog niet gaan bekijken maar op foto...

eentje met 24.000 km, in het echt gaan bekijken , herspoten, carbon folie kwistig mee gespeeld, niet netjes afgewerkt, originele lamp ontbreekt, hier is een klein spotje gestoken in de luchthapper van het boxercup-voorplaat-nummerbord, dat met jawel carbonfolie bedekt is.
spuitwerk mooi, maar door folie beetje verprutst... eigenaar claimt bij 6000 gekocht te hebben van een oude meneer, die hem had verbouwt, hij heeft enkel spuitwerk herdaan

als je natuurlijk folie wegtrekt een pinkers, afdekkapje duo, middenstuk boven tank, voorkant spuit en daarbij het voorwiel ook.... kan je een nette bekomen, met weinig km.


vooral het vergelijk 24000 vs 61 000 speelt toch mee...

bij de 61 000 zal de koppeling wel vervangen zijn zeker? volgends de dealer waar deze ingleverd geweest is, is deze volledig droog en loopt deze zeer goed....
 
Tjoh drukker dan ooit denk Har! ;)
Zolang je het maar leuk blijft vinden toch.

@Fly Boy

Een motor uit 2002 met 24k op de teller is sowieso al been beetje verdacht right?
Dan ook zijn er nog rare fratsen uitgehaald met het kuipwerk.. waarom?
Stuuruitslag nog helemaal ok?
Bij 24k zou je nagnoeg geen slijtage moeten zien op stepjes etc

Persoonlijk had ik die 61k gekocht (als de prijs juist is).
Een motorfiets wordt er echt niet beter op door stil te staan...
Al je rubbers drogen uit, bobine's krijgen lichte roestvorming etc etc

Wat betreft de koppeling, dit ligt er geheel aan hoe er mee om is gegaan.
Bij mijn R1100s heb ik de koppeling bij 66k vervangen omdat er olie lekte uit de uitgaande as op de v-bak waardoor deze ging slippen.
Bij mijn R1150gs heb ik de koppeling preventief bij ~145k vervangen en deze was nog niet op (was de originele).
 
die van 24 had de stepjes vervangen door race-stepjes zonder rubber, dus daar kon je niets aan zien... deze had allerlei schrammetjes, zoals op de stepjes achter iets tegen geschuurd... ook roest aan het rondje in het frame met de 3 vijsjes.... pinkertjes door het kuipwerk geboord....

denk ook dat ik naar die 61 neig..... op de grote resolutie foto's lijkt alles piekfijn...
moest hij niet zover staan was ik al gaan kijken.... staat op een 500 km van bij mij '(
staat in mijn agenda })
 
De mijne heeft 22000 gelopen en is van 98..Het kan best wel...vorig jaar er 300km erbij op gereden..het jaar daarvoor niet veel meer...Vaak over na gedacht om te verkopen.. (nu nog).In deze staat schrijft ze toch niet veel meer af...Dus maar staan laten denk ik. .
 
Laatst bewerkt:
Het kan gerust inderdaad, maar waarom heeft deze een andere kuip ? Geen koplamp? Andere stepjes :)
Je hebt gelijk, schrijft niet heel veel meer af waarschijnlijk
 
met 61k gekocht een 1998'er , volgens mij rij ik ook nog steeds rond met de originele koppeling :+

Oja, inmiddels net over de 75k km
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort wordt ik eigenaar van een r1100s.
Heb alvast wat zitten rondsnuisteren op diverse fora.

Ik vroeg ik echter nog af welke (betaalbare) sliders er worden aangeraden voor op de engine covers?
Zijn die dingen van op ebay wat (klik)? of zijn er beter alternatieven?

Grtn
 
@ Fly Boy:
Die van 24 heb je al bekeken. Wanneer ik zo lees wat je daar over schrijft, zou deze voor mij ongezien al afvallen. Ze zijn d'r gewoon niet lief voor geweest.
Ik zeg: ga die andere ook eens bekijken, neem evt. iemand mee die er kijk op heeft, maak er gewoon een leuk weekendje van of zo, en dan vallen die 500 km. in het niet.
Het verschil van zo'n 40 k. km. is bijna verwaarloosbaar op een fiets die wel 200 k. aan kan. Enne....Daniel heeft gelijk. Met een beetje pech is de koppeling na 24 k. al (bijna) om zeep, wanneer ze daar genoeg lompe dingen mee gedaan hebben. B|

Mijn Elfje heb ik dik 2 jaar geleden gekocht met 58 k. op de klok. Staat nu op 80 k. (met originele koppeling er nog gewoon in).
 
zaterdag as ga ik met de remorque gaan kijken *D

als hij eruit ziet als op de foto, wordt hij opgeladen...


is het wat te doen om onderhoud zelf te doen bij deze modellen?

ik bedoel dan

vervangen van bougies en alle vloeistoffen?

grtz
 
als je een boutje los en vast kan draaien ist prima te doen.

Inrij/voorwielbok is makkelijk.
 
dan heb ik zojuist die van 24k km gekocht ;)

leuk prijsje gekregen en ken de dealer waar de fiets altijd naartoe ging.
alles klopte hoor, ik begrijp wel de achterdochtigheid maar dat kun je bij alle fietsen hebben.
Nouja, een motorfiets kopen particulier kan altijd een gokje zijn.

( oh en die had wel abs hoor, tenzij die sensor naast de achterremklauw voor iets anders dient )

btw ik had paar maand geleden een volledige standaard honda CB500 gekocht, ondertussen is die gans verbouwd. zonder dat die eerst knalhard tegen de muur is gegaan ofzo.
zon standaard cb500 is gewoon lelijk, maar een OERdegelijk blok.
dat sprak me aan, maar ondertussen wel met magnesium wielen en andere voorvork, beringer remspul enz

allesinds een elf rijder derbij!
 
Laatst bewerkt:
Sorage, welkom!
Hoop dat de boxer je goed bevalt, lekker rijden op koppel en bochtjes pakken :)
Heb er in twee jaar tijd 50k bijop gezet, werkt verslavend.

Bij mij helaas de koppeling wel aan de beurt geweest, maar er was een keerring (rubbertje) gaan lekken waardoor er olie op de platen kwam. Domme pech dus, maar je kan er niet in kijken als je hem koopt. Hopelijk tref jij het beter
 
Hey thx!

je kan met alle fietsen pech hebben,zoals ik zei particulier een fiets kopen is altijd een risico.
ik hoop idd dat de BMW me bevalt, eerste boxer ooit.
heb begin dit jaar mn VFR opgevouwd ( reed eigenlijk niet zo lekker, gewoon mn ding niet, vondt de 15 jaar oudere vf100R beter rijden eigenlijk )

door het accident kan ik nietmeer opgevouwd zitten, die bmw zit eigenlijk best lekker en ik wil terug kunnen rustig genieten van het motor rijden

( ik dacht dat het ging lukken met die cb500,maar na enige mods stuurt dat fietsje messcherp en is rustig tuffen er ook nietmeer bij , gelukkig kun je een bmw niet modden zonder de skilss van RGV800 of een berg geld ertegen te gooien )

pics volgen wel nog
 
Heb afgelopen zaterdag de flens mod laten doen

en er stond ook nog een fuel mod open :? :?

moet zeggen dat ik de oude flens er mooier en steviger uit zag zien
dat dat nw. gegoten ijzeren ding

iemand dezelfde ervaring

als je denkt .. wat een tijd om nu een bericht te plaatsen .. nachtdienst O-)
 
jep deze is het FLy boy.
ik was ook nog naar enkele andere aan het kijken, maar de lage km en de nette kleurstelling trokken me over de streep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan