BMW Sportboxer topic - deel 18 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onder mijn R1100S zit de reactiestang van mijn oude R1100GS en dat werkt prima! Precieze lengte heb ik zo 1-2-3 niet voorhanden..

Edit:

Het lijkt toch echt om hetzelfde artikelnummer te gaan:
rvjdxl.png
 
Laatst bewerkt:
Zo, vanmiddag maar eens een RAM mount ophalen voor op mijn rem-/ koppelingsvloeistof reservoir. Kijken of ik mijn Garmin dan een beetje kan aflezen.
 
.......waarom de banden gaan cuppen ..........

Op deze vraag geeft Michelin geen antwoord (volgens de reactie van hremie)
Ze zullen toch wel weten dat de PR3 band erg snel gaat cuppen ??????


Deze week bericht terug gehad van Michelin, en die wil ik jullie uiteraard niet onthouden:

Cupslijtage kan (inderdaad) komen door de zaken die u zelf aanhaalt:
Verkeerde bandenspanning. Slecht werkende vering. Te zwaar en/of verkeerde belading.
M.n. de 1e twee punten zijn van belang.

Rijstijl en de 'verkeerde' bandenkeuze voor het soort motor kunnen invloed hebben, maar zijn van iets minder belang al kan een stijvere (GT-)band eerder
cupslijtage vertonen op een lichtere motorfiets waarop een gewone PR4 voorgeschreven wordt.

Cuppen ontstaat doordat ieder individueel profiel segmentje slechts 'indrukt' zodra het contact met de weg maakt, maar wanneer dit individuele stukje de weg weer verlaat 'slipt' het als het ware een beetje. Zo ontstaat hoog-/laagslijstage en daardoor kan men altijd de rijrichting voelen aan de band zodra deze al enige tijd in gebruik is. En dit door tegen de rijrichting in de band te wrijven. Men voelt duidelijk weerstand (hapjes).

Dit cuppen is vaak niet voelbaar of nadelig voor de prestaties tijdens het rijden.
Cuppen wordt wel erger of versterkt door de bovengenoemde aspecten (bandenspanning, veringafstelling).

De Pilot Road 4 is juist met de XST+ techniek verbeterd op het gebied van cupslijtage tov de Pilot Road 3.

Uw motor klasseren we nog niet volledig als een zwaardere motor vandaar dat de niet-GT uitvoering heel goed mogelijk is voor motor


Aldus mevrouw van Michelin, doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

Grtz, Frans
 
Om nog even in te haken op het verhaal van de reactiestangen, volgens mij hebben de boxer cup replica's standaard een kortere reactie stang (365 mm ipv 385). Kortom: je moet gewoon de lengte goed controleren voordat je hem koopt. En de maat is hart tot hart van de gaten :+
 
Ik heb een stang van een GS (volgens mij een 1150), en die was een standaard 365mm.....

(en gekocht voor een vriendelijke 25 euro, via marktplaats :) )
 
Laatst bewerkt:
Eventjes een vraagje voor de handige harry's die onderdelen zelf inkopen. Ik dacht vandaag even mijn remblokken te vervangen, maar nu kwam ik er achter dat niet al mijn zuigers meer zo lekker lopen, dus ik wil ze gaan reviseren. Nieuwe stof en keer ringetjes erin. Ik heb al even rond gebeld maar ik kan tot nu toe alleen maar setjes inclusief nieuwe zuigers vinden. Weet iemand waar ik een reviseer setje zonder zuigers kan krijgen? Het gaat om een 1100S zonder ABS.
 
Eventjes een vraagje voor de handige harry's die onderdelen zelf inkopen. Ik dacht vandaag even mijn remblokken te vervangen, maar nu kwam ik er achter dat niet al mijn zuigers meer zo lekker lopen, dus ik wil ze gaan reviseren. Nieuwe stof en keer ringetjes erin. Ik heb al even rond gebeld maar ik kan tot nu toe alleen maar setjes inclusief nieuwe zuigers vinden. Weet iemand waar ik een reviseer setje zonder zuigers kan krijgen? Het gaat om een 1100S zonder ABS.

Is dit iets wat je zoekt?

$_57.JPG
 
:W Lichthuis is er nog hoor... ;)

Afgelopen week met 11 man in een huisje gebivakkeerd in Cochem. Omdat ik de enige motorrijder ben heb ik wel even moeten nadenken of ik met de motor zou gaan of gewoon ingeblikt met de rest mee... De weersvoorspellingen zagen er gunstig uit, dus de knoop doorgehakt en het paard opgezadeld. Ik kon in ieder geval op de dag van de heenreis voldoende kilometers maken, want we konden toch pas na 15:00 in het huisje. En de dag van de terugreis moesten we er voor 10:00 uit, dus ook dan voldoende tijd voor fun-kilometers!

Nou, wat een fun... Maandag alleen maar zeikregen gehad natuurlijk... Snelweg via Venlo richting Aachen en vanaf daar lekker binnendoor verder. Ondanks de natte omstandigheden toch nog met een dikke omweg naar Cochem. Vertrokken om 09:00 vanuit Zeewolde en rond 15:30 na een goeie 600km op de plaats van bestemming. Vlak voor aankomst nog even opgewarmd met een bak koffie bij het alom bekende Hotel Maas in Lutzerath.





De rest van de week zou ik in principe niet meer kunnen rijden, want dat zou ten koste gaan van het sociale aspect van deze minivakantie. Maar toen dinsdagavond de plannen ontstonden voor de woensdag (shoppen in Trier) zag ik mijn kans schoon. Men had afgesproken om rond 11:30 te vertrekken naar Trier wanneer iedereen onder de douche vandaan was en had ontbeten. Maar ik werd natuurlijk al om 07:45 wakker. Dus om 08:00 werd de brommer gestart en heb ik mijzelf nog even drie uurtjes vermaakt. Precies genoeg om een tank leeg te rijden... Het was heerlijk rustig op de weg en in m'n eentje kon ik lekker doorrijden, want ik hoefde op niemand te wachten. De hele 'bucket list' met wegnummers kon ik afwerken door van Cochem via Valwigerberg naar Treis-Karden, vervolgens binnendoor via Altstimmig naar Buttig-Fankel, omweg naar Zell, binnendoor helemaal naar Piesport }) en Wittlich, Manderscheid terug naar het vakantiepark. Na afloop snel onder de douche, eten naar binnen drukken en in het blik naar Trier. Wat een armoe... :X





De donderdag was het prachtig weer en hebben we ons vermaakt op en langs het water, waarbij mijn nieuwe zonnebril nog naar de bodem van de Moezel zonk... :(

Vrijdag wederom bloedheet, maar ook de dag van de terugreis. De ingeblikten gingen nog even shoppen in Maasmechelen, maar ondergetekende had een leuke route gepland die weer voldoende fun zou moeten opleveren. Eerst globaal richting Bitburg, dan doorgestoken naar de Nürburgring voor de lunch en weer overdwars richting de Rursee om tot slot via die hele fijne weg richting Eupen '( via het Limburgse heuvelland (alwaar een pannenkoek genuttigd) weer de snelweg te vinden naar het noorden.
Bij thuiskomst wederom een goeie 600km op de klok bijgeschreven. Eenmaal thuis snel het pak uit en afkoelen met een goudgele rakker, terugkijkend op een geslaagd uitje. Geen spijt van gehad! *D





Nu is het wel tijd om de tuin maar eens onder handen te nemen... O-)
 
Mooi verslag Lichthuis! Gewoon een beetje out of the box denken brengt je alsnog op mooie plaatsen. En als daar een etappe regen bij hoort, dan is dat zo. Hier een S-je die in de regen geniet van een lege weg O-)

Duitsland blijft een mooie stuuromgeving voor de boxer. Heb je ook filmpjes gemaakt? Ben wel benieuwd naar die omgeving....
 
Daar dient een S voor; gewoon die koffers vol gooien en lekker toeren. Heerlijk is ook dat je zoveel motor-rem hebt als het wat bochtig en heuvelig wordt!

Iemand ervaring met een cat-delete? Kan je dit doen zonder aanpassingen (een power-commander ed)?
Idem voor andere uitlaat dempers? Ik wil niet dat het bokkig wordt of dat hij te arm gaat lopen ofzo.

Jammer dat een setje dempers zo veel kost, en 2dehands kom je ze ook niet vaak tegen.. Geeft zo een cat-delete een betere sound?
 
Navigatie? Wat is dat? :+

Ik ben er nu al een aantal keer geweest, dus een groot aantal plaatsen en wegen ken ik inmiddels wel. Verder gewoon een blik op een ouderwetse wegenkaart, route onthouden en karren maar! *D

Stuk leuker ook nog dan dom zo'n apparaat volgen... (al heeft het ook wel voordelen)
 
Ziet er mooi uit ! Ik heb het idee dat je toch nog behoorlijk door rijdt of is het 'schijn bedriegt' :}

Volgens mij valt dat nog mee hoor... Mijn tempo lag (ook in de regen) nog wel iets hoger denk ik. Wel leuk filmpje trouwens.

Ik heb om de een of andere reden altijd iets meer vertrouwen in de achterkant als de koffers eraan hangen met een beetje gewicht erin... Zou dat echt verschil maken?

Helaas zelf geen filmpjes gemaakt dit keer. Moet de camera ff fixen nog...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan