Dank voor je alertheid. Aangezien dit toch ket regelmaat een probleem is bij BMW, en erg kostbaar om te repareren zie ik dit als een +. Heb jaren BMW gereden en meer last dan profijt gehad van de ABS.Voor zover ik het aan de foto's kan zien is dit wel een motor zonder ABS, ik weet niet of dat belangrijk voor je is, of dat je het zelf ook al gezien had, maar het is wel een verschilletje ... ik zeg het maar effe, want het zou vervelend zijn als je het nog niet gerealiseerd had.
Net terug vanuit Zuid Spanje: begint de bak lawaai te maken. Eerst beetje schurend geluid en wordt steeds iets erger: dus maar even met Oscar in gesprek gegaan: de ingaande as in de versnellingsbak (prise-as) is versleten. Dat is op zich geen ramp en lijkt me geen schande bij 151.000 km. Maar nu blijkt dat er nóg iemand met een S-je dit euvel heeft en wat zegt de onderdelen-leverancier van BMW: ‘deze onderdelen zijn ‘op’ en worden eerst niet meer gemaakt’.... Pardon? ‘Eerst niet meer gemaakt?...’ Bizar verhaal en lekker van BMW dat dit het dan is☹
Schijnt wel een probleem aan het worden te zijn als ik Oscar zo hoor. Er zullen natuurlijk nog meer S-jes (en RT/GS’jes) aan komen met dit euvel en dan....
Ik zit eraan te denken om een tweedehands bak te kopen met een goede as erin. Maar eerst nog een check hier.Bekijk bijlage 1405655
Vraag dus: weet iemand een ingang om aan deze prise-as te komen? Kent iemand een handige reviseur met een draaibank die dit na zou kunnen maken o.i.d?Bekijk bijlage 1405656
hey mark,Goedemiddag,
Ik heb recent een R1100S gekocht van 1ste eigenaar, aankoopfactuur en bestelbon erbij. BJ 2002 en 29.000 km.
Opties 5,5 J achtervelg, lazer uitlaat (zonder cat) K&N luchtfilter en chip.
Leuk om op dit forum te lezen over sport boxer en wie weet tot ziens bij boxerrit in 2019.
grt. Mark
Hoi Roel
Die BCR op MP is geen echt.. de echte zijn gemaakt tussen 2003-2005
Kijken of de koppeling slipt is wel het belangrijkste, en vanaf ±2003 zijn ze geleverd met bekrachtigde remmen (IABS) als dat stuk gaat is het een aardig duur geintje.
Ja fair enoughDaniel, wat is niet een duur geintje aan een bmw?
Daniel, wat is niet een duur geintje aan een bmw?
Nou, serieus, als ik zie voor hoe weinig geld je een R1100S kunt kopen, of een andere (oudere) BMW, dan vind ik de aanschafprijs zelf eigenlijk geen duur geintje.
Nee, maar wat je niet betaald aan de aanschaf geef je daarna wel uit aan achterstallig onderhoud
Gniffel, ja ... gelukkig heb ik die ervaring zeker niet. Sterker nog, de enige BMW die mij echt grof geld heeft gekost was een gloednieuwe full spec GSA. Mijn 1100S en 1200S zijn bijzonder betrouwbaar gebleken. Ik zou niet snel weer een nieuwe BMW durven kopen als ik kijk naar het versnellingsbakkengezeur en de daaropvolgende doofpotpolitiek van de kant van BMW.Nee, maar wat je niet betaald aan de aanschaf geef je daarna wel uit aan achterstallig onderhoud
Nou, serieus, als ik zie voor hoe weinig geld je een R1100S kunt kopen, of een andere (oudere) BMW, dan vind ik de aanschafprijs zelf eigenlijk geen duur geintje.
Inderdaad. En de afschrijving is minimaal. Daar mag iets meer onderhoud tegenover staan. Overigens, de S blokken zijn in z,n algemeenheid zeker niet de slechtste boxers! Ondanks hun relatief hogere vermogen...
dat verhaal heb ik destijds ook op MF gelezen? van die bak? Sneu verhaal idd. Niet alle dealers zijn zo hoorGniffel, ja ... gelukkig heb ik die ervaring zeker niet. Sterker nog, de enige BMW die mij echt grof geld heeft gekost was een gloednieuwe full spec GSA. Mijn 1100S en 1200S zijn bijzonder betrouwbaar gebleken. Ik zou niet snel weer een nieuwe BMW durven kopen als ik kijk naar het versnellingsbakkengezeur en de daaropvolgende doofpotpolitiek van de kant van BMW.
De dealer ben ik ook niet geheel over te spreken als het over coulance gaat. Simako gaf mij €17.000 terug voor een motor van een jaar jong, die bijna €25.000 had gekost. En twee maanden later stond hij voor ruim €21.000 weer in de showroom. Zonder nieuwe schijven mind you, terwijl ze dat op de offerte als (niet mis te verstane) kostenpost opvoerden om hem weer 'acceptabel' in de showroom te krijgen. Hij is letterlijk enkel opgepoetst en met zijn verrotte versnellingsbak terug de showroom ingegaan.
Ouwe BMW's daarentegen .... fijn! Heb je ook niets met de dealer te maken.
dat verhaal heb ik destijds ook op MF gelezen? van die bak? Sneu verhaal idd. Niet alle dealers zijn zo hoor
Ja, ik heb er wel es iets over gezegd ja. En vast niet alle dealers zijn zo. In het begin was ik heel tevreden over de meewerking van Simako, zeker omdat het probleem moeilijk te reproduceren viel en dus moeilijk 'hard te maken' ... Het kwam er op neer dat hij eens in de zoveel tijd, wanneer je net lekker in de tweede versnelling in een bocht lag, zichzelf knoeperhard ineens in de één zette ... dan ben jewel blij dat je slipperclutch het nog wel doet. Eén keer op video vastgelegd. Ziet er misschien niet zo spannend uit maar is wel een rotervaring.
Maar dat was natuurlijk allemaal niet voor rekening Simako ... toen ik hem terug wilde verkopen veranderde de verhouding wel wat. Zand erover. Ik heb lekker een heeeerlijke R1200S nu.