BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

:P

cg.jpg
 
Hoi,

vraagje, kon het zo snel niet vinden dus maar even zo. Heb de BMW Akrapovic einddemper op mijn R1200S gezet maar tevens ook het papieren luchtfilter vervangen door een BMC-filter. Niet het standaard BMC maar het type dat ook op de HP2 Sport zit. Verder is de fiets 100% standaard (incl. cat) en ik heb geen zin in Dyno-gedoe. Weet eigenlijk niet of ie nu net teveel lucht krijgt en daardoor net wat armer loopt, zou door de lambda sondes moeten worden terug geregeld maar toch. Wellicht ga ik iets koppel onderin missen maar bovenin vermogen erbij

De uitlaat kan er normaal zonder aanpassingen in je mapping zo op, dat geldt ook voor een K&N c.q. BMC filter, ik heb alleen dat van de HP2 gebruikt, kan me voorstellen dan het net too much is.

Iemand hier ervaring mee wellicht?

Groet, frake
 
Laatst bewerkt:
Leuke gadget voor de S :

Ik was te laat voor de 1ste 20, dus even langer wachten....
Ik heb al geruime tijd contact met deze persoon.
ik wilde zijn vorige versie (alleen gear indicator met 7 segment LED schermpje) zelf gaan maken op mijn s maar dan met een arduino.
Daar had ik alles voor gekocht (incl gear sensor) maar toen heb ik de S ingeruild :)

De persoon gaat als het goed is weer kitjes maken, daar gaat hij nu mijn sensor voor op kopen ook, die sensoren zijn namelijk niet meer zo heel makkelijk te krijgen.
Maar wat doet t :?
gear indicator die werkt direct op de BAK ipv met snelheids sensoren en toerental etc (wat dus niet werkt als je stil staat) PLUS hij heeft olie temp en ambient temp er ook op zitten en accu spanning.

Erg mooi dingetje geworden zo
 
Ik heb al geruime tijd contact met deze persoon.
ik wilde zijn vorige versie (alleen gear indicator met 7 segment LED schermpje) zelf gaan maken op mijn s maar dan met een arduino.
Daar had ik alles voor gekocht (incl gear sensor) maar toen heb ik de S ingeruild :)

De persoon gaat als het goed is weer kitjes maken, daar gaat hij nu mijn sensor voor op kopen ook, die sensoren zijn namelijk niet meer zo heel makkelijk te krijgen.

gear indicator die werkt direct op de BAK ipv met snelheids sensoren en toerental etc (wat dus niet werkt als je stil staat) PLUS hij heeft olie temp en ambient temp er ook op zitten en accu spanning.

Erg mooi dingetje geworden zo
:)

En wie maakt t en hoe kom je d,r an? Want het ziet er wel gelikt uit!
 
Zodra de kits te koop komen zal hij dat via youtube bekend maken met een link normaal gesproken.
Op dit forum is ook e.e.a te vinden waar hij post:

Volgens mij zal hij daar ook wat melden zodra het spul te koop is.
 
goedemiddag allen, ...zag een mooie Hp2 in Leeuwarden bij een vrij nieuw bedrijf, "Gielen motorsport" en heb er voor hier even foto van gemaakt!
 

Bijlagen

  • HP2.alsnieuw.Leeuwarden.jpg
    HP2.alsnieuw.Leeuwarden.jpg
    243 KB · Weergaven: 25
Voor die prijs verkoop ik hem ook wel. ;)
Maar ziet er goed uit, en niet veel te duur.
Het model met ABS is wel gewilder.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig een foto van de zithouding op een r1100s met superbikestuur?
Ik denk erover pm er een op te zetten ipv een andere motor te kopen.
 
Geen idee welk merk, had 'm bij Louis besteld. Weet alleen niet of het bij versnellingsbak en cardan ook raadzaam is?
IMG_20220330_134156.jpg
 
Vangt bij jou al mooi wat slijpsel op:+ Edit: bij de Brammo zie ik nu;-)
Nu geen tand meer op de wielen zitten in de bak dunkt me…

Bij de auto de bak ook gedaan, hopelijk verlengt dit de levensduur van de bak.

En verder schijnt (volgens fabrikaat Dimple) dat in je oliecarter nog genoeg zeer fijn slijpsel door de mazen van je oliefilter doorkomen. Je hebt het dan wel over minuscule deeltjes. En dat slijpsel zou de plug eruit moeten vissen, met als gevolg minder metaal op metaal-wrijving, dus mij klinkt het zo slecht nog niet….

Als je je er wat in verdiept heb je wel magneten en magneten. Die van Dimple heeft zulke sterke magneten, dat ik hem er met twee handen al richtend in moest duwen, voordat ik hem kon aandraaien. Ik lees dat de goedkope mageetplugjes 1. zwakker zijn, 2. Per jaar sneller in magnetische kracht afnemen, 3. Niet van hitte houden (bedrijfstemperatuur) en dus alleen deeltjes aantrekken als het blok afgekoeld is.

Maar heb dan ook 35 dollar betaald per plug :/(en zelf uit de VS meegenomen, aangezien ik nergens bedrijven met verzending binnen Europa kon vinden).
 
Laatst bewerkt:
Vangt bij jou al mooi wat slijpsel op:+ Edit: bij de Brammo zie ik nu;-)
Nu geen tand meer op de wielen zitten in de bak dunkt me…
En dit was al de tweede beurt. 8)7
Als je Brammo en oilplug googeld dan zie je hetzelfde patroon wel meer.
Maar ondertussen is deze fabrikant helaas al jaren failliet.
Het was in 2014 een veelbelovende electrische motorfiets.
Nog steeds mooi om te zien.
Bij de auto de bak ook gedaan, hopelijk verlengt dit de levensduur van de bak.

En verder schijnt (volgens fabrikaat Dimple) dat in je oliecarter nog genoeg zeer fijn slijpsel door de mazen van je oliefilter doorkomen. Je hebt het dan wel over minuscule deeltjes. En dat slijpsel zou de plug eruit moeten vissen, met als gevolg minder metaal op metaal-wrijving, dus mij klinkt het zo slecht nog niet….

Als je je er wat in verdiept heb je wel magneten en magneten. Die van Dimple heeft zulke sterke magneten, dat ik hem er met twee handen al richtend in moest duwen, voordat ik hem kon aandraaien. Ik lees dat de goedkope mageetplugjes 1. zwakker zijn, 2. Per jaar sneller in magnetische kracht afnemen, 3. Niet van hitte houden (bedrijfstemperatuur) en dus alleen deeltjes aantrekken als het blok afgekoeld is.

Maar heb dan ook 35 dollar betaald per plug :/(en zelf uit de VS meegenomen, aangezien ik nergens bedrijven met verzending binnen Europa kon vinden).
Ik €1,59 via AliExpress. :+
M16x1.5 (S1000RR) en een mooie zwarte met extra lange magneet.
De standaard plug heeft ook een magneet, maar geen gaatjes in de kop voor het borgdraad.
Verplicht als je aan wedstrijden mee wil doen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan