Bochten nemen en risico's daarvan

Vertel is :? ik heb inderdaad hiervoor wel eens een stukje geschreven over PPP maar dat ging niet over een iemand maar over het fenomeen...

ik ben benieuwd

Remco Suiker
 
Bochten nemen is een van de leukste dingen van motorrijden (vind ik), helaas zitten er ook risico's aan vast. Zoals je zelf al zegt, olie, grind, noem maar op.
Nou ben ik (nog) niet echt een bochtenridder, maar in onoverzichtelijke bochten zal ik dat ook nooit worden.

Een garantie dat het altijd goed gaat kun je niet krijgen, er zijn nou eenmaal factoren waar je geen invloed op hebt.
Je kunt wel, door je verstand te gebruiken, het risico zoveel mogelijk beperken.
 
Dit is wel een overzichtelijke bocht maar als de grip ineens weg is...............dan maakt ook dat niet zoveel uit.
 
Vertel is :? ik heb inderdaad hiervoor wel eens een stukje geschreven over PPP maar dat ging niet over een iemand maar over het fenomeen...

ik ben benieuwd

Remco Suiker

http://www.ovpijnacker.nl/archief2000/2002/04.htm#020422b
Bij illegale straatraces in Rijswijk is zondag een motorrijder uit de bocht gevlogen. Niemand raakte ernstig gewond. De motorrijder ging onderuit omdat een automobiliste schrok en van baan wisselde. Veel motorrijders zien de oprit van de A4 bij Rijswijk als een circuit. Ook zondag probeerde een aantal van hen zo hard mogelijk door de twee scherpe bochten te gaan.

De politie hield de rest van de dag de motorrijders nauwlettend in de gaten. Er werden in totaal 25 processen-verbaal uitgeschreven. Een 31-jarige man uit Voorhout en een 52-jarige man uit leidschendam, reden tijdens illegale wegraces 99 kilometer per uur waar een maximumsnelheid van 50 kilometer is toegestaan, van deze twee bestuurders zijn de motoren evenals hun rijbewijzen in beslag genomen. Bij de politie zijn veel klachten binnengekomen over de illegale wegraces welke elke Zondag in Rijswijk gehouden worden.

dit soort onzin veroorzaakt mijn haat tegen jou...en jouw soort... :r :j
 
Ik dank jullie hartelijk voor alle reacties, ik ga nu lekker een weekend er tussen uit.. ZUIPEN MET VRIENDEN !! ;)

Is ook leuk.. maar ja, dus geen PPP voor mij dit weekend. :(

Ga ook es naar wat anders dan PPP, of rij gewoon es een dijk uit... :)
 
Op vrijdag 31 mei 2002 17:17 schreef Maximum het volgende:http://www.ovpijnacker.nl/archief2000/2002/04.htm#020422bdit soort onzin veroorzaakt mijn haat tegen jou...en jouw soort... :r :j

In Rijswijk bij de oprit van de A4 is zondag een motorrijder uit de bocht gevlogen. Niemand raakte ernstig gewond. De motorrijder ging onderuit omdat een automobiliste van baan wisselde. Sommige motorrijders gebruiken de oprit van de A4 bij Rijswijk voor de 'mooie' bochten.

De politie hield de rest van de dag de motorrijders nauwlettend in de gaten. Er werden in totaal 25 processen-verbaal uitgeschreven. Een 31-jarige man uit Voorhout en een 52-jarige man uit leidschendam, reden die dag 85 kilometer per uur waar nog net een maximumsnelheid van 50 kilometer geld, van deze twee bestuurders zijn de motoren evenals hun rijbewijzen in beslag genomen. Bij de politie zijn klachten binnengekomen over de motorrijders.


Zoiets had meer in de richting van de waarheid gezeten!!! Geen illegale straatraces, geen circuit, geen onduidelijke punten... Maar ja, zo is jou bericht niet leuk meer natuurlijk... |(
 
Bochten nemen is een van de leukste dingen van motorrijden (vind ik), helaas zitten er ook risico's aan vast. Zoals je zelf al zegt, olie, grind, noem maar op.

Een garantie dat het altijd goed gaat kun je niet krijgen, er zijn nou eenmaal factoren waar je geen invloed op hebt.

Je kunt wel, door je verstand te gebruiken, het risico zoveel mogelijk beperken.

:^ hiermee kan ik het dus volledig eens zijn! :}
 
In Rijswijk bij de oprit van de A4 is zondag een motorrijder uit de bocht gevlogen. Niemand raakte ernstig gewond. De motorrijder ging onderuit omdat een automobiliste van baan wisselde. Sommige motorrijders gebruiken de oprit van de A4 bij Rijswijk voor de 'mooie' bochten.

De politie hield de rest van de dag de motorrijders nauwlettend in de gaten. Er werden in totaal 25 processen-verbaal uitgeschreven. Een 31-jarige man uit Voorhout en een 52-jarige man uit leidschendam, reden die dag 85 kilometer per uur waar nog net een maximumsnelheid van 50 kilometer geld, van deze twee bestuurders zijn de motoren evenals hun rijbewijzen in beslag genomen. Bij de politie zijn klachten binnengekomen over de motorrijders.


Zoiets had meer in de richting van de waarheid gezeten!!! Geen illegale straatraces, geen circuit, geen onduidelijke punten... Maar ja, zo is jou bericht niet leuk meer natuurlijk... |(

Laten we er even mee beginnen dat de politie er al de hele dag was, en dat het ongeluk aan het eind van de dag gebeurde, NADAT dus 2 motors in beslag waren genomen ed.

Dat over de snelheids overtreding, politie stond ongeveer 50 meter voorbij het "einde bebouwde kom" bord te laseren, naar mensen die nog net in het 50 km gebied reden, maar absoluut niet meer dan een meter of 50.
Dan wordt normaal gesproken je motor en rijbewijs pas in beslag genomen boven 50 km/u te hard, maar nu blijkt er opeens een regel te bestaan op de PPP, door de ZOGENAAMDE illegale race's, dat je rijbewijs dus al in beslag wordt genomen bij een overschrijding van 50%, dus boven de 75km/u.
En let wel, dit dus alles ongeveer 50 meter voor het bord "einde bebouwde kom", na dit bord mag je dus 80km/u.

Nee, echt objectieve journalistiek, en het lijkt helemaal niet op stemming makerij.

Bedankt he, vriend.


Als sommige diensten nu eens niet zo moeilijk deden, en eindelijk eens toestemming zouden geven voor aanleg van een simpel circuitje op de Maasvlakte, dan zou dit een heleboel problemen oplossen. Zolang dit niet gebeurd, laat ons dan lekker onze rondjes rijden op de PPP.


En dat heeft dus niets met ILLEGALE RACES te maken.

De reden die trouwens wordt op gegeven voor het NIET verstrekken voor een circuitje op de maasvlakte is de volgende, het is in strijd met het bestemingsplan,de maasvlakte is bedoeld voor industrie. Daar past dus geen circuit, nee lekker, eens kijken of we wel een circuit mogen aanleggen midden in en woonwijk.

Soms :(
 
Laatst bewerkt:
De reden die trouwens wordt op gegeven voor het NIET verstrekken voor een circuitje op de maasvlakte is de volgende, het is in strijd met het bestemingsplan,de maasvlakte is bedoeld voor industrie. Daar past dus geen circuit, nee lekker, eens kijken of we wel een circuit mogen aanleggen midden in en woonwijk.

Soms :(
Vandaag ook tijdens de VRO zoiets gehoord over de 30 km/h zone |(
De gasten die dit verzinnen, doen dit met verstand van zaken. Alleen de Gemeente plaatst deze borden aan het begin van de bebouwde kom.
Geen hond die zich hieraan houdt :j
En zo zijn er nog wel meer dan dit soort rare acties te vinden in ons kikkerlandje :(
 
Vertel is :? ik heb inderdaad hiervoor wel eens een stukje geschreven over PPP maar dat ging niet over een iemand maar over het fenomeen...

ik ben benieuwd

Remco Suiker

Over het 'fenomeen' PPP en het gebruik van klaverbladen kunnen we je ook nog wel uitleggen dat daar gereden wordt omdat het één van de veiligste manieren is om hard door een bocht te gaan; geen zijwegen, geen tegenliggers, geen overstekende kinderen etc. Maar luister je dan ook ?
 
Na m'n aanhouding met dik 200 door de blauwe vrienden en het daaropvolgende verslag in een stuk of 6 regionale kranten over stuntende motorduivels weet ik wel genoeg, die k#tkranten zijn absoluut niet objectief en schrijven de meest idiote sprookjes op om alles wat sensationeler te laten lijken dan het is en het negatieve beeld over de sportieve motorrijder wat te versterken bij de gemiddelde Nederlander. :r

Zulke riooljournalisten en politie, aan beide heb ik een even grondige hekel. :(
 
Na m'n aanhouding met dik 200 door de blauwe vrienden en het daaropvolgende verslag in een stuk of 6 regionale kranten over stuntende motorduivels weet ik wel genoeg, die k#tkranten zijn absoluut niet objectief en schrijven de meest idiote sprookjes op om alles wat sensationeler te laten lijken dan het is en het negatieve beeld over de sportieve motorrijder wat te versterken bij de gemiddelde Nederlander. :r

Zulke riooljournalisten en politie, aan beide heb ik een even grondige hekel. :(
Afschieten/slachten die gaste...
 
Na m'n aanhouding met dik 200 door de blauwe vrienden en het daaropvolgende verslag in een stuk of 6 regionale kranten over stuntende motorduivels weet ik wel genoeg, die k#tkranten zijn absoluut niet objectief en schrijven de meest idiote sprookjes op om alles wat sensationeler te laten lijken dan het is en het negatieve beeld over de sportieve motorrijder wat te versterken bij de gemiddelde Nederlander. :r

Zulke riooljournalisten en politie, aan beide heb ik een even grondige hekel. :(

Nu praat jij over journalisten.
Ik hoor ontzettend vaak van allerlei mensen die geen motor rijden, dat wij (motor-rijders) aso's
zijn. Maar ik denk dat ze zich niet realiseren dat als WIJ niet goed kijken en anticiperen er velen malen meer ongevallen zullen zijn dan nu.

En als WIJ te hard rijden en gepakt worden sta je als crimineel in de krant ( omdat je motor rijder bent) en als het een koekblik bestuurder :r gebeurt wordt daar geen aandacht aan geschonken.
 
Laatst bewerkt:
Heren motor rijders,

getwijfeld of ik zou reageren, maar ik heb de indruk gekregen dat het toch best leeft onder jullie. Het bericht wat op de website heeft gestaan was een persbericht van de politie Haaglanden ( letterlijk overgenomen ) ik ben immers fotograaf geen schrijvend journalist. Dit bericht heeft diverse reacties opgeleverd in het gastenboek van mijn website. het hele voorval is toen ook uitgepraat met wat motorrijders van de PPP ( staat ook in het gastenboek )
Ik heb dit weekend contact gehad met de politie Haaglanden over welke maatregelen er genomen gaan worden in de nabije toekomst, en ik zal zeker nog een keer langskomen op de PPP om wat foto's te maken, wellicht kunnen we deze keer in goed overleg een leuk stukje er van maken.....

Groeten

Remco
 
Heren motor rijders,

getwijfeld of ik zou reageren, maar ik heb de indruk gekregen dat het toch best leeft onder jullie. Het bericht wat op de website heeft gestaan was een persbericht van de politie Haaglanden ( letterlijk overgenomen ) ik ben immers fotograaf geen schrijvend journalist. Dit bericht heeft diverse reacties opgeleverd in het gastenboek van mijn website. het hele voorval is toen ook uitgepraat met wat motorrijders van de PPP ( staat ook in het gastenboek )
Ik heb dit weekend contact gehad met de politie Haaglanden over welke maatregelen er genomen gaan worden in de nabije toekomst, en ik zal zeker nog een keer langskomen op de PPP om wat foto's te maken, wellicht kunnen we deze keer in goed overleg een leuk stukje er van maken.....

Groeten

Remco

Met mij had je het nog niet uitgepraat :P Terwijl ik a) een van de betrokkene van het ongeluk met die pleurisouwtjes ben...en b) als beste op de foto sta op je website *D
 
Maximum,

Ik weet ondertussen niet met wie ik wel en niet gemaild heb over dit item :? . ik weet niet of er nog wat toe te voegen is. Ik ben zelf niet bij het ongeval met die oudjes geweest.Ik heb wel vernomen dat alles netjes is geregeld van jullie kant, dus daar zal het niet aan liggen. mocht ik je nog eens zien rijden in Sweet lake city of op de PPP zal ik je aanspreken wellicht kunnen we dan de laatste onenigheiden uitpraten :]

ik denk niet dat dit forum daar voor bedoelt is..

Groeten

Remco Suiker
 
Maximum,

Ik weet ondertussen niet met wie ik wel en niet gemaild heb over dit item :? . ik weet niet of er nog wat toe te voegen is. Ik ben zelf niet bij het ongeval met die oudjes geweest.Ik heb wel vernomen dat alles netjes is geregeld van jullie kant, dus daar zal het niet aan liggen. mocht ik je nog eens zien rijden in Sweet lake city of op de PPP zal ik je aanspreken wellicht kunnen we dan de laatste onenigheiden uitpraten :]

ik denk niet dat dit forum daar voor bedoelt is..

Groeten

Remco Suiker
Is goed...dit forum is daar idd niet voor bedoelD :P

PS. Hoe het werkelijk is gegaan:

Ik reed op de linker rijbaan, en de Hayabusa reed achter me...de auto met de ouwtjes op de rechter rijbaan...op 3/kwart van de bocht kwam de auto opeens naar links zetten, zonder richting aan te geven of wat dan ook...ik zag dat, remde, alleen mn achterligger niet...als ik door had gereden hadden ze me zo van de weg afgereden...en ze schrokken pas toen de Hayabusa tegen hun auto klapte...daarvoor hadden ze ons helemaal niet gezien. En hun verklaring was achteraf: ja ik moet strax linksaf....gaan die teringmongolen in de bocht al van baan wisselen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan