Jullie hebben allebei gelijkIets met klok en klepel...
Iets met klok en klepel... Met de veervoorspanning zet je meer spanning op de veer en staat hij dus wel degelijk strakker. Bij gevolg komt de achterkant hoger te staan als compensatie voor het feit dat hij door het gewicht van de passagier en/of baggage verder inzakt.
Wat je niet wijzigt is de veerkarakteristiek omdat dat nu eenmaal een eigenschap is van de veer zelf, maar niemand heeft dan ook beweerd dat het wenselijk is om daar iets aan te veranderen..
Hoe weet jij van mijn rijstijl?
Ergo.
Je kan harder de bocht om.
Go Sammie GoFuck, toch maar eens een turbo op m'n enfield diesel schroeven...
Als je het zo uitlegt bedoelen we idd het zelfde.EDIT: realiseer me dat het afhangt van de definitie van strakker. Misschien is het beter om onderscheid te maken in stijver en meer ingedrukt. De veer wordt wel meer ingedrukt maar wordt er niet stijver van (bij een lineaire veer).
Als je voorband de grip behoud wel.
Gewoon een bladblazer op de inlaat.Fuck, toch maar eens een turbo op m'n enfield diesel schroeven...
Ja, gewoon een lekkere dikkont achterop en knallen met die bak Sammie ,gooooooooooooooooooo!Joah, Dit is allemaal logisch...
Neej, ik staar wat stuk op meer zijwaartse kracht en of achterband dat wel houdt..
Puur spiegisch?
Ja, gewoon een lekkere dikkont achterop en knallen met die bak Sammie ,gooooooooooooooooooo!
toch knallen met die bak ! en ernaast ookOeh dat wordt probleempje, deze is vrij slank & tenger geproportioneerd...
Het enige dat je kan tegenkomen is dat de banden iets warmer worden en wat sneller slijten als je met meer belading dezelfde rijstijl blijft hanteren.Joah, Dit is allemaal logisch...
Neej, ik staar wat stuk op meer zijwaartse kracht en of achterband dat wel houdt..
Puur spiegisch?
Wel, Ik moest wel kalm aan doen..
Passagiere is niet bang..
Wel slappe schokbrekers waardoor je voeten verassend snel in een bocht over de weg glijden..
Ga eens driftig op zoek naar stijvere schokbrekers voor m'n '88 xj900f..
Mwooaah, de natuurkunde spreekt dit tegen.Het enige dat je kan tegenkomen is dat de banden iets warmer worden en wat sneller slijten als je met meer belading dezelfde rijstijl blijft hanteren.
En verder is het net als met regenrijden, de grootste blokkade is de geest van de rijder zelf......
Dit kan ik niet helemaal volgen. Elk voertuig op wielen? Kruiwagen VS. kinderskelter vs. Dragracer vs. Superkart vs. Opel Meriva VS. Dikke BMW? Even snel door de bocht?In principe kan elk voertuig op wielen even snel door de bocht, als je effecten als downforce en mechanische vertanding tussen band en wegdek buiten beschouwing laat. Daarbij speelt het gewicht en het aantal wielen geen rol.