is niks mis mee, maar de kilometerteller blijft eerlijk hoor.Ten eerste maakt de houding op de SM dat het accelereren harder lijkt te gaan dan het in werkelijkheid gaat
beetje onzin...en ten tweede heeft een SM zo'n kort toerenbereik dat je 3 of 4x moet schakelen tegen de SS één keer. Dat kost echt veel tijd.
damn... dan rijden die ss-ers op de weg wel erg slecht...Uitslag? Een Sm komt niet eens in de buurt van een gixxer1000.
damn... dan rijden die ss-ers op de weg wel erg slecht...
laf is dat hè?, hoe ze soms misbruik maken van je koude motor...Als ik geen koude motor had, dan had ik hem nog wel even over de vluchtstrook ingehaald misschien.
Hoe wil je dit vergelijken?
Een SM heeft lang niet het vermogen van een beetje SS.
Dus wat vergelijk je? Een SM tegen een SS met hetzelfde vermogen?
OF gewoon brute SM tegen snelle SS?
In dit laatste geval: SS Makkelijk:
Ikzelf zou denken dat een SM sneller is. Echter:
Ikkus lees de Fastbikes altijd. Daarin hebben ze nog wel eens leuke dingen.
Er was bij hun een discussie ontstaan welke motor nu sneller was over een Kartbaan: Een SM of een SS
Dus wat doe je dan, je probeert het gewoon.
SS: een Gsx-r1000
SM Een, ik meen, KTM maar in ieder geval de snelste van 2000. (test was van toen ongeveer)
Uitslag? Een Sm komt niet eens in de buurt van een gixxer1000.
Dat was een kartbaan, denk dat een dijk alleen maar erger wordt.
Vergeet niet dat zelfs de bochtigste dijk, rechte stukken heeft. en rechte stukken
leveren erg veel winst op voor een SS.
Ik denk dat een Sm alleen wint in het stuk "de bocht door" Aanremmen doen ze waarschijnlijk even bruut, bocht uit verliest een SM altijd van een SS.
Dat was tenminste het oordeel van een stel gasten die toen voor een motorblad reden
(Frosty en Shakey reden toen beide nog wel eens voor FB)
maar een strak kartcircuit is niet te vergelijken met een hobbelig dijkweggetje...Dat verhaal komt niet uit een fastbikes van 2000, maar uit de PB van dit jaar of vorig jaar.
In 2000 waren supermotards nog lang niet zo hip als nu en stonden ze niet volop in de bladen.
Maar het was wel waar, de GSX-R1000 maakte gehakt van de SM.
maar een strak kartcircuit is niet te vergelijken met een hobbelig dijkweggetje...
Ik ken rechte dijkweggetjes waar ik met de sm 140 overheen stuiter waar een ss volgens mij heel snel van de dijk af stuitert
de grote winst voor een sm is ook bij de minder goede wegen, maar eerlijk gezegd rij ik ook liever op strak asphalt....
Het maakt niet zo heel veel uit...ik rij met mijn KTM nog net zoveel SS'ers voorbij als dat ik met mijn 600RR deed vorig jaar(Moet ik zeggen dat ik meestal flink doorjakker...)
ligt eraan hoe ze de brommer verneukt hebben.... puur voor posing of ook nog functioneel.... (kwa vering remmen etc)en hoe zit het eigenlijk met die streetfighters?
Helaas denk ik dat hoe sneller de motor, des te langzamer is de berijder.
Toen ik voor het eerst mee ging kamperen in Luxemburg met mijn clubje een hele poos terug had ik zelfs moeite iemand op een nx250 bij te houden.....Rijderskwaliteit is dus wel doorslaggevend inderdaad.
(ik had toen een NTV650, ook geen beest, maar wel vergeleken met zo'n 250.)