Boete ontvangen met onjuist kenteken

Er zitten hier wel meer fouten in dan alleen een letter verkeerd overgenomen: ik tel er zelfs drie.

HB-ZX-53 is in elke geval een niet bestaand kenteken.
HB-XZ-53 leidt naar een Mitsubishi Galant.

Daar klopt dus erg weinig van.

Ik zou om deze reden er toch een bezwaarschrift aan wagen, alhoewel het een mulderfeit is en dat op zich eenvoudig is te herstellen door de verbalisant.Zaak is dat je ze niet wijzer maakt dan ze al zijn en dat je ze zelf laat zoeken.


Je bezwaarschrift zou als volgt kunnen luiden:

Op (datum) ontving ik van U een sanctieschikking (beschikkingsnummer) voor een overtreding die door mij zou zijn begaan als bestuurder van het voertuig met kenteken HB-ZX-53. Dit heeft mij hogelijk verbaasd, omdat ik niet bekend ben met een voertuig met een dergelijk kenteken. Bij deze teken ik daarom bezwaar aan tegen de door u opgelegde sanctie, omdat ik nooit de bestuurder kan zijn geweest van het voertuig met dit kenteken. Tevens geef ik aan dat dit kenteken niet op mijn naam staat of heeft gestaan danwel dat ik ooit een voertuig zou hebben bestuurd dat dit kenteken voerde. Mede op grond hiervan neem ik aan dat deze aan mij opgelegde sanctie op een vergissing berust en vraag ik u om onmiddellijke intrekking van deze beschikking.

Creeert voldoende mist en je liegt niet! Dat is duidelijk. Mgelijk dat de agent in kwestie alsnog op de proppen komt met de juiste gegevens, hoewel er hier echt meerdere fouten zijn gemaakt! Al met al kan de sanctie alleen opgelegd worden als uiteindelijk alle gegevens kloppen. Het OM moet dat maar rechtbreien en jij hoeft hen daarbij niet te helpen.


Enne voortaan geen 67 rijden waar je maar 50 mag!!!! O-)

ThunderSTreak, heel erg bedankt voor de moeite :} :}
Ik ga dit stukje zeker gebruiken!

en ik zal niet meer te hard rijden... O-)

...op dat stukje dan ;)


Het is zeker geen dooie mus. Misschien kan men het juiste kenteken niet meer achterhalen. Stuur je bezwaar niet direct in maar tegen het eind van de beroepstermijn.

Goed idee. Heb toch 6 weken de tijd :)
 
Het is zeker geen dooie mus. Misschien kan men het juiste kenteken niet meer achterhalen. Stuur je bezwaar niet direct in maar tegen het eind van de beroepstermijn.



Dat zou wel leuk zijn geweest als 'ie niet aan de kant was gezet, en al z'n persoonsgegevens aan de agent in kwestie gegeven had.

Je kan het proberen onder het mom van "niet geschoten is altijd mis", maar in dit geval denk ik: bukken en incasseren.
 
Je kan het proberen onder het mom van "niet geschoten is altijd mis"

...Je slaat de spijker op z'n kop.
Als ik die 58 euro dan toch moet betalen, weet ik iig dat ze er wat moeite voor hebben moeten doen. :)

Mocht het lukken dan laat ik 't zeker weten.
 
...Je slaat de spijker op z'n kop.
Als ik die 58 euro dan toch moet betalen, weet ik iig dat ze er wat moeite voor hebben moeten doen. :)

Mocht het lukken dan laat ik 't zeker weten.

Op dit moment wordt er in Breda een clubje aspiranten ingewerkt op onder ander verkeerstoezicht. Zeg maar een praktijkstage. Ik sluit niet uit dat dit ook hier het geval is geweest. Vanochtend (06.55 uur) ben ik zelf staande gehouden in ons dorp voor een algemene verkeerscontrole waatrbij deze aspiranten begeleid werden door onze wijkagent. Verkeerscontrole ging niet geheel vlekkeloos.

Aspirant: "Ik zie dat uw motor ouder is dan drie jaar. Heeft u een APK-keuringsbewijs bij u."

Ik: "Nee agent dat heb ik niet en mijn motor is ook niet APK-gekeurd."

Aspirant: "Dan zal ik u helaas een procesverbaal moeten geven en mag u niet verder rijden."

Op de achtergrond zag ik onze wijkagent (ik ken hem vanwege de vele evenementen die ik in de regio begeleid heel goed!!) in elkaar zakken van het lachen en ik kon mijn gezicht ook maar moeilijk in een plooi houden. Hij komt dichterbij en zegt mij netjes "goedemorgen", vraagt en passant hoe het met mijn motor is en of ik nog veel rijdt. Meldt hem dat een en ander mij nog steeds reuze bevalt en nog steeds veel plezier oplevert. "Tja, zegt ie, "motorrijden is heel leuk, geeft je een gevoel van vrijheid en zelfs de wetgever heeft door dat motorrijders heel goed voor hun spulletjes zorgen; kan je duidelijk zien aan jouw motor ook....." Hij draait zich daarbij om naar de aspirant: "....en daarom zijn motoren nog steeds uitgezonderd van de APK-keuringseis!" :}

Moraal van het verhaal: ze maken foutjes, vergeten kennelijk snel en je hebt dus mogelijk een kans!
 
@Thunderstreak

Zoiets heb ik ook gehad. Ik werd staande gehouden tijdens het lessen. Hij wilde mijn rijbewijs zien. Zijn collega's lagen in een deuk want die zagen wel het L bordje achterop zitten. Dat zal 'ie nog lang moeten horen.
 
Heb het zelf meer dan 15 jaar geleden meegemaakt, omdat ik 2 seconden te vroeg mijn gas opendraaide bij een verkeerslicht( zat een schema in van op groen springen, maar had toen een zandkorreltje in het mechaniek zitten). Helaas maar in die tijd 250 gulden.

Ben ook staande gehouden en kreeg daarna een bekeuring thuis. Ook bij mij was het kenteken verkeerd genoteerd, dus niet betalen, werd mij geadviseerd. Voor meneer van de rechtbank verhaal uitgelegd en hoppa kenteken aangepast en gewoon betalen ?????? als je iemand vermoord ga je vrolijk lachend weer naar huis door zo een foutje, maar jan met de pet mag gewoon betalen.

Maar op een lang verhaal kort te maken. Ik zou het wel proberen wat hierboven als voorbeeld gegeven is, maar vanwege wet mulder wel eerst betalen en daarna proberen om je centjes terug te krijgen......... succes
 
als je iemand vermoord ga je vrolijk lachend weer naar huis door zo een foutje, maar jan met de pet mag gewoon betalen.

Is eveneens flauwekul. De OvJ kan heel lang nog de dagvaarding aanpassen.

En als je komt opdagen wordt je geacht gewoon de dagvaarding ontvangen te hebben, bijvoorbeeld bij verkeerd adres etc.

Zonde van je tijd om hier verder tegenin te gaan. beter ga je :]
 
Is eveneens flauwekul. De OvJ kan heel lang nog de dagvaarding aanpassen.

En als je komt opdagen wordt je geacht gewoon de dagvaarding ontvangen te hebben, bijvoorbeeld bij verkeerd adres etc.

Zonde van je tijd om hier verder tegenin te gaan. beter ga je :]
Als iemand een moord gepleegd heeft, is het blijkbaar héél normaal dat die persoon alle registers opentrekt en dat die dan ook nog een straf KAN ontlopen, waarom niet hetzelfde proberen doen voor een boete?
Hey, de rechtbanken zijn er toch voor om je gelijk proberen te halen?
 
Is eveneens flauwekul. De OvJ kan heel lang nog de dagvaarding aanpassen.

En als je komt opdagen wordt je geacht gewoon de dagvaarding ontvangen te hebben, bijvoorbeeld bij verkeerd adres etc.

Zonde van je tijd om hier verder tegenin te gaan. beter ga je :]

De OvJ kan het geheel slechts aanpassen op grond van de informatie die hij aangereikt krijgt van de de verbalisant. Aangezien het hier om meerdere fouten in een beschikking gaat is de kans aanwezig dat een en ander niet meer correct reproduceerbaar is. Die kans moet je gewoon gebruiken, juist bij een Mulderfeit waarbij de mogelijkheden als zo beperkt zijn.

Ik acht de kans reëel aanwezig dat de verbalisant een en ander niet meer correct kan reproduceren op grond van de gegevens die hij heeft verzameld. Dit is dus niet kansloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan