Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan vergeet je nog de rest van wat je versleuteld voor dat blok is omgehangen. Laadsysteem & evt. wat andere slijtage delen. Zo nog 150 erbij...

Bovendien zul je dat losse blok niet kunnen horen lopen denk ik, dus da's ook niet perse eentje voor jarenlang rijplezier zonder e.o.a. revisie klusje.


Ik zou direct 600 euro lappen voor eentje die een heel stuk netter is. Maar als je de uitdaging aan wilt gaan & je wil em 'redden' & fixen...

Je kan ook gewoon het laadprobleem aanpakken & andere olie erin, klepjes & onsteking stellen en goed syncen. Mogelijk dat dit blokje zwetend en wel nog enkele 10duizenden km's eruit weet te persen. ;)

Denk dat je gelijk hebt.

Wil er wel een rijdend project van hebben zeg maar.
Wil best wat te sleutelen hebben maar om nou meteen met een blokrevisie te beginnen.

Heb nog een lijntje openstaan naar die jongen hier op MF die er 2 koop heeft staan.

Ga daar maar mee verder :Y
 
Oké, dan die van mij :)

Drie weken geleden aangeschaft !


31.jpg


81.jpg


92.jpg


Als dat geen retro kleuren zijn, dan weet ik het niet meer ;)


Paul.
 
Als het 'zweten' genoemd kan worden, kun je er jaren mee door rijden. ;)

En 'middagje werk' vind ik optimistisch als er nu gevraagd moet worden wat er bij komt kijken. Ik zou inzetten op 3 middagjes werk. De extra middagen zijn dan voor uitbouwen en inbouwen van 't blok zeg maar. ;)

Het gaat erg snel als je het vaker hebt gedaan. Maar het is wel een boel werk, ach ja, ik ben de eeuwige optimist ;)
 
Denk dat je gelijk hebt.

Wil er wel een rijdend project van hebben zeg maar.
Wil best wat te sleutelen hebben maar om nou meteen met een blokrevisie te beginnen.

Heb nog een lijntje openstaan naar die jongen hier op MF die er 2 koop heeft staan.

Ga daar maar mee verder :Y

Die zwarte daarvan ziet er leuk uit :Y Andere is ook zeker wat van te maken :)
 
De motor loopt als een zonnetje, geen olierook of excessief olieverbruik.

De compresie is wel aardig teruggelopen, ik heb daar een rollenbank uitdraai van. De compressie is wel over de hele slag gelijkmatig teruggelopen, dus hopelijk geen kantelende zuigers. De loopcultuur wijst daar ook niet op. Dus hij heeft ongetwijfeld minder power, een hoger benzine en oliverbruik dan een nieuwe, maar kan volgens mij nog jarenlang rijplezier geven. De km stand is 79.000. Ik heb er nu zo'n 300 km mee gestuurd.

Volgens mij een goede koop.

E ja, hij ziet er prachtig uit.

Paul.
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

JA JA, Feestje. Na lang zoeken heb ik ook weer een Bol d'or gekocht.
Oude liefde roest Nooit! :]

Hieronder mijn nieuwe aanwinst voor maar 700 euro. Ze zijn er dus nog wel.
Het beesje stond al jaren bij iemand in de tuin niets te doen....zonde dus.
Gister de hele avond staan poetsen, er zit werkelijk geen spatje roest meer op :Y
Het onderhoud wat ik nog ff moet doen is
het alu van het blok moet ik ff opnieuw pollijsten,
de voorvork keerringen zijn lek, compleet uitgedroogd. dus dit weekend maar ff de hele voor trein eraf.
Olie en filters vervangen.
Lagers opnieuw doorsmeren enz..
Nieuwe accu.
Ik heb hem al stiekem ff laten lopen en hij loopt als een zonnetje 8-)


ff wat specs:
Bj 1983
km st: 30519 (Jaa echte kilometers! bijna niet te geloven) O-)



foto:
full




Groeten

BikerBob,

oh oh oh, wat ben ik blij..... *D *D
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets Bob :Y

Veel plezier ermee :)
 
Laatst bewerkt:
Hee Paul,
da's niet jouw fiets, da's mijn fiets ;)


Heb exact dezelfde uitvoering, alleen is mijn blokkie iets minder mooi en km stand iets lager :]
 
Nee hoor, hij is van mij ;)

Heb je een plaatje van de jouwe ?


Paul.

Maak vanavond (of int weekend) wel even

Ben wel benieuwd hoe dicht de chassisnummers bij elkaar liggen, gaat ik ook wel even naar kijken



Weet iemand trouwens waar je de oranje reflectoren kunt krijgen die aan de zijkant van de koplamp bevestigd zitten :?
 
Paul,

Het is echt voor mij de vonst van het jaar, als je ziet wat ze op marktplaats voor een Bold'or 900 F2 druven te vragen. poe.... :r :r
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn met deze rood/wit metallic uitvoering, ik kende de CB900F2 alleen in de grijs/wit, rood/wit en de zeldzamere blauw/wit.

mzzl
BikerBob

dankt iedereen voor de felicitaties... :W
 
Ja, op marktplaats vragen ze achterlijke prijzen voor die dingen. Ik weet niet of ze het er ook voor krijgen. De meesten zijn sowieso niet interessant omdat ze afgeragd zijn of verkloot.

Ik heb € 1.000,- betaald. Er hoefde alleen een blik olie in ...


Paul.
 
Paul,

1000€ is echt geen geld voor die bak, :+
wat ziet dat ding er mooi uit zeg. Showroom staat :Y En die kleur stelling is ook vet porno })

De meesten zijn inderdaad verrot gesleuteld. Ik ben nog bij joppen motoren geweest zijn hebben er twee te koop staan, Nou daar laat je je hond niet eens tegen aan schijten. :(
niet eens leuk om te slopen. En daar durven ze ook nog 1000€ voor te vragen.
:( :(
Op marktplaats durven ze voor een grijs/witte 2100€ te vragen.... :N :N

Maar goed dat wij daar geen last meer van hebben *D

Vanavond en morgen vet sleutelen en zondag een ritje door ehmm lang de bollen hier maken :]

mzzl
BikerBob
 
Prijzen op MP zijn idd redelijk belachelijk maar heb er nu 1 gevonden van 82 met 42000 op de klok en een kofferset voor een vraagprijs van 1000 euro.

Ga zaterdag ff kijken :Y
 
Dit is dan misschien geen bol d'or maar even het volgende:
Ik moest een motor maken voor iemand, honda 750 uit 76 of daarergens.

Nou vind ik dat er wel een mooie kuip op zit, weet iemand toevallig of dat een speciaal soort kuip is en of dat wel op zo'n honda hoort?

dsc01015up8.jpg
 
Paul,

Het is echt voor mij de vonst van het jaar, als je ziet wat ze op marktplaats voor een Bold'or 900 F2 druven te vragen. poe.... :r :r
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn met deze rood/wit metallic uitvoering, ik kende de CB900F2 alleen in de grijs/wit, rood/wit en de zeldzamere blauw/wit.

mzzl
BikerBob

dankt iedereen voor de felicitaties... :W

mooie Bol Bob, gefeliciteerd

ik heb hieronder wat info, misschien maakt dat alles wat duidelijker
Dit is misschien ook wel leuk, dit had ik voor het clubblad geschreven:
Overzicht Bol d’Or modellen 900 cc;



Europese;
model Frame nummer data
900 F-Z Sc01-2000042 tot 2015598 Jan 1979 tot febr. 1980
900 F-A Sc01-2100001 tot 2113937 febr. 1980 tot febr. 1981
900 F-B Sc01-22000028 tot 2203237 febr. 1981 tot febr. 1982
900F2-B Sc01-4000342 tot 4011049 Maart 1981 tot febr. 1982
900F-C Sc09-200007 > febr 1982 tot febr 1983
900F2-C Sc09-4000424 > febr. 1982 tot maart 1983
900F-D Sc09-4100001 > febr. 1983 tot 1984
900F2-D Sc09-4100811 > maart 1983 tot eind 1984

Algemeen; Bij elk nieuw model zijn de kleuren en sierstrepen anders, overjarige modellen worden uiteraard later op kenteken gezet als hierboven aangegeven.

Verschillen en verbeteringen ten opzichte van het ‘’basismodel’’ 900 F-Z:
Globaal
900 F-A;andere voorvork nu op lucht, achtervork is nu gelagerd in naaldlagers, de comstar wielen zijn nu zwart (was grijs) en zijn verbetert, verder is er na een hoop kinderziektes het blok verbetert (betere nokkenas kettingen/spanners, lekkages aan de voetpakking enz)
900F(2)-B; deze uitvoering heeft de bekende F2 kuip (als het een F2 is) met daarin een klokje en een voltmeter, verder zitten er in de kuip 2 tasjes.
Er wordt een onderdrukgeregelde benzinekraan (vacuümkraan) boven de rechter carburateur toegepast naast de gewone kraan, de wielen zijn nu goudkleurig (waren zwart) en er zijn nu dubbel zuiger remklauwen aanwezig voor en achter (waren enkel) de voor vork is nu 37 mm (was 35) en heeft nu gekoppelde luchtkamers, verder heeft dit type alle verbeteringen die het voorgaande model ook heeft.
900F(2)-C;Deze modellen hebben andere hoofdremcilinders dan het voorgaande model(2 boutjes), ook de remklauw bevestigingssteunen, remschijven en wielen zijn anders, de motorsteunen zijn gewijzigd; er worden rubber bussen aan de achterkant gebruikt die door stangen aan de voorkant worden geregeld om trillingen te verminderen, het blok is nu zwart gespoten (was grijs)
De nieuwe voorvork is nu gegroeid naar 39 mm en heeft nu een anti duik systeem terwijl de (FVQ) achter schrokbrekers een los reservoir hebben.
De uitlaat heeft nu een balans systeem, het vermogen is gegroeid, de voetsteunen zijn gewijzigd.
900F(2)D; opengewerkte voetsteunplaten (andere dicht) afwijkende spiegelsteunen op de kuip (F2)de versnellingsbak is verbeterd.
De beugeltjes onder de buddy zijn verdwenen, in de plaats daarvan zit er nu een beugel op de buddy verder zijn de uitlaten nu zwart
Dit type is niet officieel door de importeur gevoerd maar is vooral door safe ingevoerd en verkocht.

Suc6 en veel plezier ermee
 
Hey Jezus Freak,

Op MP:
zeer mooie Honda 900 Boldor F2 Grijs/wit met kuip
met nieuwe 4 in een uitlaat
remmen achter vernieuwd
loopt goed, alleen de carburateurs moeten schoongemaakt worden, heeft lang stil gestaan.
Hij staat er op voor 950€ maar ik weet dat hij hem voor 800€ weg doet.
De fiets staat in Emmen.

Op Speurders:
Honda 900 Boldor F2 Grijs/wit met kuip
Nieuw accu,
Hij doet hem niet voor minder dan 1000€ weg.
Staat in Spijkernisse


mzzl
BB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan