Hallo Mfers. Het is enige tijd geleden dat ik op het forum zat, maar ben blij dat ik weer wat kan posten aangaande een probleem. Mijn Bol 900 heeft 2 jaar stil gestaan en dan krijg je natuurlijk problemen als je em wilt starten. Niet dus. !!. Carbs compleet uit elkaar gehaald en alles ultrasoon gereinigd. Helemaal top. Nieuwe air cut off valves alsmede de vlotternaalden en alle rubbertjes vervangen. De sproeiers zijn alleen gereinigd. Het spul in elkaar gezet en na 2 keer starten lopen. Wat ik ook doe om ze synchroon te krijgen, het lukt mij niet. Tot 3 x toe de carbs eronderuit gehaald en alles weer nagecheckt. Compressie gemeten en ik kom uit op een gemiddelde van 9.8 bar per cilinder.Kan niet vinden wat erop duid dat het anders zou zijn als voorheen. Tevens andere bougies alsmede vonkversterkers, bougiekappen en bobines gewisseld. Genoeg spare parts om uit te proberen. Het mag allemaal niet baten. Concreet is het dus nu starten en lopen alle cilinders mee. Motor staat dus te pruttelen. Wat mij wel opvalt is dat als ik de stelschroeven dusdanig regel, waardoor de motor toch de neiging heeft om beter te gaan draaien, het toerental fors toeneemt waardoor ik met de draaiknop aan de onderkant van de carbs dit totaal niet terug geregeld krijg. Daardoor moet ik dus de stelschroeven terug draaien om het geheel rustig te houden. Geen knallen uit de uitlaat o.i.d. Goed een lang verhaal en ik weet het nu dus even niet meer. Wat mij wel opvalt is dat het rubber van de nieuwe air cut off valves behoorlijk dikker is dan degene die eruit kwamen. Tevens voelt het veel stugger aan. Je zou haast gaan denken dat de membramen de boel stagneren door de stijfheid van het rubber. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Alvast bedankt voor de moeite......Groet Dennis.