- Onderwerp starter
- #51
Het mag toch duidelijk zijn dat als bambi of knorretje oversteekt dat je niet moet gaan sturen want dan eindig je in de bomen.
Dat leer je op een VRO. Dan laten ze je over een bam^H^H^Hband heen rijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het mag toch duidelijk zijn dat als bambi of knorretje oversteekt dat je niet moet gaan sturen want dan eindig je in de bomen.
Hoe lang is het geleden dat er geraced werd op de openbare weg met een strobaal tegen een boom geknoopt?
Zo n L- auto is gevaarlijker met alleen de instructeur erin dan met leerling erbij
Wat is dat nu voor onzin , als je de omgeving niet aanpast aan de mens zou half Nederland onder water staan
Moeder natuur of niet. De bomen langs N-wegen zijn bijna allemaal door de mens geplant. Ik roep al jaren dat ze die idioten bomen langs provinciale wegen moeten kappen. Wacht maar totdat je een keer een tegenligger krijgt die dacht dat ie "wel even kon inhalen" terwijl die jou niet tegemoet ziet komen. Dan kun je kiezen, of een een boom raken, of je tegenligger frontaal raken.
Dan kies ik dus liever voor een mooi lege berm...
Just my 2 cents.
Darwin schijnt toch wel de minst begrepen man ter wereld te zijn.Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.
Tis toch een mooie gezicht...gisteren op weg naar Ruinen, veel mooier dan die kale vlakten...dark Hedges..
[afbeelding]
Dat is wat ze op de N375 vlak bij Ruinen ook gedaan hebben, rete irritant tijdens spits als er een zwaarbeladen vrachtwagen rijdt (wat vaak voorkomt gezien de snelweg niet sneller is vanaf Pesse-Meppel). Is de vrachtwagen eindelijk op snelheid mag die weer remmen voor de volgende rotonde. En ze willen misschien nog meer rotondes plaatsen, zijn ook wel ongelukken gebeurd maar dat ligt niet aan het zicht maar gewoon aan de onkunde van de bestuurders (bij elk "gevaarlijk" kruispunt zie je naderende voertuigen al van veraf aankomen).Ik zou gaan zoeken naar andere oplossingen om deze "Gevaarlijke kruispunten" veiliger te maken, Desnoods leg er een rotonde neer of stoplichten. Bomen kappen is zund.
Darwin had helemaal geen motorrijbewijs.Darwin schijnt toch wel de minst begrepen man ter wereld te zijn.
Van natuurrubber of synthetischrubber ?Misschien is het een idee om de bestaande bomen te vervangen door rubberen exemplaren ?
Hier een opinie-artikel over het veiliger maken van N-wegen, door "obstakels uit de berm weg te halen". Bomen kappen dus. Of vangrails plaatsen.
Vogelvrije bomenlanen
Vangrails plaatsen lijkt me funest, dat maakt het voor motorrijders alleen erger. En bomen kappen omdat automobilisten te hard rijden of niet kunnen rijden? Lijkt me niet. Die bomen zijn mooi, en als mensen zichzelf dood willen rijden, dan moeten ze dat doen. De fietsers die worden doodgereden op zo'n weg zijn ook niet geholpen met het kappen van bomen. Zonder bomen gaan automobilisten eerder harder rijden, lijkt me, dan zien ze minder gevaar.
Zou wat zijn, als ze twee keer een boom kapot rijden
Van natuurrubber of synthetischrubber ?
Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.
Je hebt het alleen over eenzijdige ongelukken.Mijn idee, en ik vind dat ook gelden voor motorrijders.
Als je niet normaal kunt doen en je komt door wat voor reden dan ook ten val moet je niet zaniken om motorveilige geleiderails.
Of is dat dan ineens heel iets anders?
Gewoon opletten, snelheid goed, niet gezopen en het asfalt een beetje in de gaten houden op verraderlijke stukken, dan komt het best goed.
Voor degene die het niet doen, heel jammer!
Die borden zijn bedoeld voor automobilisten, die zijn niet zo slim.misschien moeten we massaal dit soort bordjes gaan plaatsen:
[afbeelding]
Heb deze borden in Duitsland zien staan. Was erg effectief aangezien ik altijd in de veronderstelling was dat bomen voor je aan de kant sprongen. Heb a lá minuut mijn rijstijl aangepast.
misschien moeten we massaal dit soort bordjes gaan plaatsen:
[afbeelding]
Heb deze borden in Duitsland zien staan. Was erg effectief aangezien ik altijd in de veronderstelling was dat bomen voor je aan de kant sprongen. Heb a lá minuut mijn rijstijl aangepast.