Boonstra Motoren in Ureterp

Geen flauw idee zeg jij het maar. Het pookje was het probleem niet maar het stangetje aan het pookje welke de bak in gaat. Deze zat tegen de schetsplaat \ voetsteun aan en kon daardoor niet vrij bewegen. Echt millimeter werk maar schijnbaar genoeg om de boel te blokkeren.

Bij een origineel setje is het pookje en het stangetje naar de bak los van het stepje. Bij dit setje niet (volgens mij is het van Valtermotor. Wellicht zegt dat wat).

Het stangetje gaat ook niet recht omhoog zoals bij een origineel setje maar schuin. Ik heb geen idee maar ook stilstaand met de hand ging deze niet hoger als de 2 omdat het stangetje klemde.

Anyway, het werkt nu weer prima. De motor schakelt rete strak :)

plaatje gevonden! Wel op een Yamaha maar het lijkt hetzelfde.
Dat schuine stangetje was het probleem maar mooi opgelost door de heren uit Ureterp.

82931614.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je een schademotor koopt, hoe klein of weinig de schade ook lijkt te zijn, hoe weet je dan zeker of er bijvoorbeeld niks krom is? Of dat de motor wellicht onderhuids schade heeft die je niet direct ziet? Lijkt me best een risico..
 
Hoe weet je dat een motor geen schade heeft gehad als jij deze tweede hands koopt?
De verkoper geloven op z'n blauwe oogjes? Misschien weet de verkoper het zelf niet eens. :)

Zekerheid heb je niet tenzij je deze nieuw koopt of van een bekende of iets denk ik dan.
 
Hoe weet je dat een motor geen schade heeft gehad als jij deze tweede hands koopt?
De verkoper geloven op z'n blauwe oogjes? Misschien weet de verkoper het zelf niet eens. :)

Zekerheid heb je niet tenzij je deze nieuw koopt of van een bekende of iets denk ik dan.

Het feit is wel dat deze "dealer" al meerdere malen motoren die volledig technisch total loss waren verkocht heeft als zijnde alleen optische schade. Ik zou nooit een motor kopen bij iemand die erom bekend staat motoren te kopen waar je grote kans hebt om op dood te blijven, hoe goed de prijs ook is en hoe klein de schade ook lijkt.
 
Dat moet je uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb een goede ervaring en deel dat hier. Ook altijd met onderdelen gehad dus ik denk daar anders over.
 
Dat moet je uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb een goede ervaring en deel dat hier. Ook altijd met onderdelen gehad dus ik denk daar anders over.
:^
Paar keer wat besteld, prima gelopen. Kan niet anders zeggen.
 
:^
Paar keer wat besteld, prima gelopen. Kan niet anders zeggen.

Vorige week een dynamodeksel gekocht.
75,00 ex verzenden. mailtje gestuurd of we er 75,00 incl. verzending van konden maken.

Mail terug na 2 dagen:


'75,00 Vaste prijs
Gr, Boonstra''






toch maar gekocht, aangezien het de enige aanbieder was op Marktplaats :')
 
Het feit is wel dat deze "dealer" al meerdere malen motoren die volledig technisch total loss waren verkocht heeft als zijnde alleen optische schade. Ik zou nooit een motor kopen bij iemand die erom bekend staat motoren te kopen waar je grote kans hebt om op dood te blijven, hoe goed de prijs ook is en hoe klein de schade ook lijkt.

misschien ook wel netjes en zo compleet om dit te onderbouwen aangezien een positieve ervaring ook compleet verteld word.zoals bovenstaand voorbeeld.
 
Vorige week een dynamodeksel gekocht.
75,00 ex verzenden. mailtje gestuurd of we er 75,00 incl. verzending van konden maken.

Mail terug na 2 dagen:


'75,00 Vaste prijs
Gr, Boonstra''






toch maar gekocht, aangezien het de enige aanbieder was op Marktplaats :')


Dat is marktwerking,..je kon toch niets anders krijgen. Je "moet"dan de prijs betalen die ervoor gevraagd wordt.
Ik heb meerdere goede ervaringen met Boonstra, ze hadden vaak de onderdelen die ik nodig had voor een redelijke prijs. Kreeg er zelfs gratis van die ronde koperen pakkingen bij toen ik daar een uitlaat kocht. (die pakkingen zijn niet goedkoop) ;)
 
Boonstra is prima toch om wat losse onderdelen te kopen. Een motor zou ik er niet zo snel kopen ondanks dat er een tourgebakje van hen bij mn pa thuis staat (was iets meer mee aan de hand dan verteld, achteraf gezien).
 
Dat is marktwerking,..je kon toch niets anders krijgen. Je "moet"dan de prijs betalen die ervoor gevraagd wordt.
Ik heb meerdere goede ervaringen met Boonstra, ze hadden vaak de onderdelen die ik nodig had voor een redelijke prijs. Kreeg er zelfs gratis van die ronde koperen pakkingen bij toen ik daar een uitlaat kocht. (die pakkingen zijn niet goedkoop) ;)

ik geef ze ook groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen :9
 
Ik vind het maar een kleine zaak, maar wel erg vriendelijke lui. Voor ducationfderdelen ga ik toch naar de dealer.

Heb daar laatst borgmiddel gekocht, €12... kan blijkbaar in alle andere winkels voor de helft.
 
kleine zaak ??

als ze de komende 10 jaar net zo hard doorgroeien als de afgelopen 10 jaar, dan zijn ze over 10 jaar groter dan Motoport.
het zijn handelaren, niet alleen maar een sloperij. ze zitten op meerdere locaties, met verschillende namen / BV`s, en andere handel als alleen maar motorfietsen.
kom je voor gladde verkooppraat dan ben je bij een van oorsprong sloperij aan het verkeerde adres.
wie kennis van zaken heeft kan er goed slagen, maar je moet stevig in je schoenen staan en net als zij denken en handelen als een handelaar.
plm 10 - 15 jaar geleden zat pa Boonstra, naast het bedrijf te runnen, zelf op zolder buddyseats over te trekken, en contactsloten te repareren, terwijl zoon als opvolger, als een jonge hond het bedrijf een boost te geven, wat hem gerekend in omzet wel aardig is gelukt denk ik.

zal er zelf geen motor kopen, te risicovol, maar voor de rest een goede zaak, die vaak net dat heeft wat je zoekt, en moeilijk te vinden is.
 
Hi allemaal,

Ik heb een vraag over deze zaak en een motor die ze er hebben staan.
Ik heb allereerst uiteraard gekeken naar ervaringen met deze zaak maar dit gaat van positief naar negatief in het geval als je er een motor wilt kopen. Dit zijn ervaringen tot aan 2013/214 zover ik kon vinden, voor onderdelen schijn je er wel goed te zitten.
Zijn er mensen die recenter ervaringen met hun hebben?

Ik heb er een schademotor zien staan waar ik interesse in heb omdat het me leuk lijkt om een keer een "projectje" te hebben. Echter kijkend naar sommige reacties over motoren bij hun die omschreven worden met "schade rondom" heb ik er mijn vraagtekens bij.
Ik woon helaas in het zuiden van het land en kan niet zomaar even langsgaan, is me toch iets te ver.

Wellicht zijn er hier mensen die deze motor kennen of daar hebben zien staan?
Info erover zou welkom zijn, telefonisch ben ik niet verder gekomen dan "wat je op de foto's ziet".
Viel me ook op dat de eerste keer dat ik hem online spotte hij snel weer was verdwenen van hun website en marktplaats en iets van een week, wellicht iets langer erna weer online stond.

Gaat om deze motor: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=24

Mochten er mensen met info zijn dan hoor ik het uiteraard graag :)
 
Ben er laatst voor het eerst geweest. Onderdelenhoek netjes, goed geholpen, fijne man. Showroom voelde "anders" aan, alsof ik stoorde. Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat het voor een particulier handig is een motor van ze te kopen zonder hem in het echt gezien te hebben. De omschrijving "schade" op hun website kan alles van een krasje tot serieuze crash schade betekenen. Dus misschien toch maar even een tripje er aan wagen...
 
Hier zou ik al geen project mee starten. Vork staat krom dus flinke tikker gehad. Frame zal er ook niet beter op geworden zijn.

Verder kloppen de reviews wel. Negatief is vaak een schademotor waar men achteraf meer schade aan ondervond dan vooraf gedacht. Zelf alles inspecteren of een kenner meenemen
 
Boonstra motoren is een hele grote in gebruikte onderdelen en verkoopt daarnaast ook schademotoren. Voor onderdelen zijn ze een uitstekend adres, doen ook niet moeilijk over retouren en zijn snel, dus wat dat betreft goede ervaringen mee, ook op professioneel vlak.

De verkoop van schadefietsen, sja, ik vindt 9 van de 10 recensies die ik over ze lees meer een rant van een persoon die willens en wetens een schadefiets koopt en dan gaat zeiken dat het meer kost om te fixen dan ie dacht. Dat is het risico als je een schademotor koopt, en zoiets moet je dan ook alleen doet als je een compleet beeld hebt van hoe een motorfiets in elkaar zit en wat het kost om te fixen. Om daar die zaak op af te gaan branden gaat me wat ver.

Just my €0,02
 
Laatst bewerkt:
Hier zou ik al geen project mee starten. Vork staat krom dus flinke tikker gehad. Frame zal er ook niet beter op geworden zijn.

Verder kloppen de reviews wel. Negatief is vaak een schademotor waar men achteraf meer schade aan ondervond dan vooraf gedacht. Zelf alles inspecteren of een kenner meenemen

Dat vraag ik me dus af inderdaad, is die voorvork echt krom of ziet het misschien alleen zo uit. Vind het namelijk zelf maar op 1 foto daarop lijken.
 
Boonstra motoren is een hele grote in gebruikte onderdelen en verkoopt daarnaast ook schademotoren. Voor onderdelen zijn ze een uitstekend adres, doen ook niet moeilijk over retouren en zijn snel, dus wat dat betreft goede ervaringen mee, ook op professioneel vlak.

De verkoop van schadefietsen, sja, ik vindt 9 van de 10 recensies die ik over ze lees meer een rant van een persoon die willens en wetens een schadefiets koopt en dan gaat zeiken dat het meer kost om te fixen dan ie dacht. Dat is het risico als je een schademotor koopt, en zoiets moet je dan ook alleen doet als je een compleet beeld hebt van hoe een motorfiets in elkaar zit en wat het kost om te fixen. Om daar die zaak op af te gaan branden gaat me wat ver.

Just my €0,02

Helemaal mee eens, ik snap zeker goed dat er soms nog dingen naar boven kunnen drijven die je niet snel ziet of zo.
Echter heb ik bij hun enkele vraagtekens omdat ik ook redelijk wat negatieve dingen uit het verleden heb gevonden. Nou hoeft het verleden niet perse voor het heden te staan.
 
Wat ik heb geleerd (van andermans ervaringen btw) is dat je geen schademotoren moet kopen bij Boonstra tenzij je echt weet wat je doet. Heb motoren gezien die verkocht waren als 'lichte rijdbare schade', waarbij het balhoofd gewoon gescheurd was of het achterwiel 20 graden gedraaid was tov de lijn van de motor. Dat is geen rijdbare schade, en zeker niet licht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan