Boonstra Motoren in Ureterp

Ja moet zeggen ben niet goed bekend met plekken waar je motoren met wat schade kan krijgen.
Wellicht medeleden hier op het forum die tips hebben over het zuiden des lands? Hoeft niet perse alleen Limburg te zijn mag ook Brabant of iets hoger gelegen.

Liefst natuurlijk een adres wat te vertrouwen is, zover dat mogelijk is in deze branche natuurlijk.
Waarom per se schade?
 
Waarom per se schade?

Hoeft niet perse grote schade te zijn maar meer een motor met wat werk. Wel liefst iets jongers zo vanaf 2006. Zelf heb ik nog wat onderdelen voor een R6 liggen van mijn oude R6, koper wou de originele onderdelen er destijds niet bij had hij geen plaats voor. Dus daar heb ik al redelijk wat voor liggen, denk aan voorvork en veer achter had deze zelf vervangen voor een andere set destijds.

Plekken die ik hier ken verkopen je of een stokoud ding of een jonge tot nieuwe motor waar eigenlijk geen werk aan zit. Niet verkeerd natuurlijk maar dat is net niet wat ik nu zoek haha.
 
Hoeft niet perse grote schade te zijn maar meer een motor met wat werk. Wel liefst iets jongers zo vanaf 2006. Zelf heb ik nog wat onderdelen voor een R6 liggen van mijn oude R6, koper wou de originele onderdelen er destijds niet bij had hij geen plaats voor. Dus daar heb ik al redelijk wat voor liggen, denk aan voorvork en veer achter had deze zelf vervangen voor een andere set destijds.

Plekken die ik hier ken verkopen je of een stokoud ding of een jonge tot nieuwe motor waar eigenlijk geen werk aan zit. Niet verkeerd natuurlijk maar dat is net niet wat ik nu zoek haha.
Dus je hebt liever een motor met schade, dan een goedkopere zonder?
 
Dus je hebt liever een motor met schade, dan een goedkopere zonder?

Op dit moment wel, heb zelf nog een vaste motor waar ik op rij die niks mankeert. Zoals eerder gezegd wil ik eraan kunnen sleutelen en opknappen. Echter als jij mij kan vertellen waar ik goedkoper dezelfde motor zonder schade/werk eraan kan krijgen dan hoor ik dat uiteraard graag!
Zoals gezegd hoeft niet perse schade te zijn mag ook een motor met wat werk eraan zijn.
 
Op dit moment wel, heb zelf nog een vaste motor waar ik op rij die niks mankeert. Zoals eerder gezegd wil ik eraan kunnen sleutelen en opknappen. Echter als jij mij kan vertellen waar ik goedkoper dezelfde motor zonder schade/werk eraan kan krijgen dan hoor ik dat uiteraard graag!
Zoals gezegd hoeft niet perse schade te zijn mag ook een motor met wat werk eraan zijn.
Ik zeg niks, ik vraag het je.

Een schade motor is niet altijd goedkoper, al helemaal niet onder de streep.

De vraag is of je eea doet voor sleutelervaring, of voor de kosten.

Welke is het?
 
Ik zeg niks, ik vraag het je.

Een schade motor is niet altijd goedkoper, al helemaal niet onder de streep.

De vraag is of je eea doet voor sleutelervaring, of voor de kosten.

Welke is het?

Sleutelervaring!
als ik het voor de kosten deed dan keek ik totaal niet naar opknappers gezien je daar vaak duurder uit kunt komen.
 
Sleutelervaring!
als ik het voor de kosten deed dan keek ik totaal niet naar opknappers gezien je daar vaak duurder uit kunt komen.
Dan is er een veel betere optie voor je.
En veel goedkoper.

Bijvoorbeeld:
Een wel startende en rijdende motor, met achterstallig onderhoud.
Met het doen van het onderhoud, ga je verder en verder de diepte in. En je kunt per klus weer uitkomen op een werkende rijdende motor. Controle controle.

Er zijn legio motoren tussen de 300 en 600 euro, die rijdend te koop staan. Maar met wat gebreken/achterstallig onderhoud. Als je zo'n motor weer tip top krijgt, ben je echt al heel wat ervaring (en kopzorgen) verder.
 
Dan is er een veel betere optie voor je.
En veel goedkoper.

Bijvoorbeeld:
Een wel startende en rijdende motor, met achterstallig onderhoud.
Met het doen van het onderhoud, ga je verder en verder de diepte in. En je kunt per klus weer uitkomen op een werkende rijdende motor. Controle controle.

Er zijn legio motoren tussen de 300 en 600 euro, die rijdend te koop staan. Maar met wat gebreken/achterstallig onderhoud. Als je zo'n motor weer tip top krijgt, ben je echt al heel wat ervaring (en kopzorgen) verder.

Klopt zeker maar dan ga ik naar een categorie van zeer oude motor. Heb dit al eens gedaan samen met een vriend en de oudere motoren trekken me niet heel erg.
Ben nu gericht op zoek naar een racer/supersport van liefst 600cc en niet ouder dan 2006.
Wil graag de optie open houden om hem eventueel ook om te kunnen bouwen naar een circuit motor.
 
Het is ook leuk om een slecht onderhouden motor te kopen en kijken hoe lang die het nog langer vol houdt zonder onderhoud. :+

Hahaha moest even lachen, op zich zou het kunnen maar ik ken mezelf en zou het dan ook niet volhouden om mijn motor niet de zorg te geven die hij nodig heeft.
 
Over Boonstra bestaan reeds diverse topics:
Zoeken

En waarom zou je nog aan een project fiets beginnen in een tijd dat je goede supersports tegen belachelijk lage prijzen voor het uitzoeken hebt?
 
Laatst bewerkt:
Over Boonstra bestaan reeds diverse topics:
Zoeken

En waarom zou je nog aan een project fiets beginnen in een tijd dat je goede supersports tegen belachelijk lage prijzen voor het uitzoeken hebt?

Klopt ik heb me ook ingelezen over deze zaak maar kwam eigenlijk niks tegen van afgelopen jaar a twee jaar. Dacht wie weet is er in die tijd nog wel het een en ander verandert daar.
Je weet maar nooit misschien hebben ze er wel vangeleerd :)
Je kan zeker een supersport voor een leuk bedrag krijgen tegenwoordig maar zoals aangegeven wil ik graag zelf wat kunnen sleutelen eraan en wie weet ook misschien nog een ombouw doen naar circuit motor.
 
Wat bedoel je precies?


Ah!
Wat bedoelt Bolski met zoiets !
DE vraag die menig wijsgeer heeft wakker gehouden Waar groter geesten als wij hun hoofd over gebroken hebben waar oeverloze discussies over gaande zijn in bruine cafe's en emoticoms zij uitgevonden (die met dat vraagteken ja )

Volgens mij wil hij gewoon ook wat zeggen .
:+
 
Ik heb een 600RR van 2003. Deze kan je er exact hetzelfde uit laten zien als het 2005 -2006 model.

Die van mij is ook aardig verbouwd met upgrades en ik kan er prima mee sturen op het circuit. Deze fietsen kosten rijdend in normale staat ongeveer net zoveel als die halve zwarte R6.

Voldoet aan alle eisen als je hem 2006 onderdelen geeft.

Prima hobby en stuurfiets maar niet zo mooi als de 2006+ R6 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 600RR van 2003. Deze kan je er exact hetzelfde uit laten zien als het 2005 -2006 model.

Die van mij is ook aardig verbouwd met upgrades en ik kan er prima mee sturen op het circuit. Deze fietsen kosten rijdend in normale staat ongeveer net zoveel als die halve zwarte R6.

Voldoet aan alle eisen als je hem 2006 onderdelen geeft.

Prima hobby en stuurfiets maar niet zo mooi als de 2006+ R6 :)
En je kunt elke motor ook de look geven van motoren bij Boonstra.
Je kunt er dus alle kanten mee op!
 
mijn oude wrak stond daar ook op de site met 'motor loopt prima' in de omschrijving.
Dit kunnen ze niet geweten hebben want hij liep echt niet meer, oa de olie was er volledig uitgegutst door de scheuren in de karterdekel. De vraagprijs die erbij stond was ook niet realistisch.
Op het eerste oog viel de motor nog wel mee maar de schade was echt rondom en daardoor een echte total-loss.
Voor onderdelen prima shop maar voor een "rijdbaar" wrak zou ik niet daar gaan shoppen.
 
Zal de topic titel meteen zelf maar netjes houden...

Wat kun je hier nou mee? Mijn motor is na diefstal en economisch Total loss opgekocht door Boonstra drachten. Nu zie ik net op hun site dat hij weer verkocht is, maar de km-stand is teruggedraaid van 30k naar 25k km... Heeft tegenwoordig elk.bedrijf dit soort praktijken?
 
Waarom zou zo'n bedrijf de teller 5k terugdraaien van een dergelijke motor? Lijkt me eerder een foutje in de advertentie tekst bij aanbieden van de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan