BOT 22 A

Je zou die combi van mij eens moeten proberen 😁
Die zal toch ook wel onder de natuurwetten opereren? :P

Ook voor die van mij geldt dit.
Al is bij mij wat sneller de acceleratie op. Vooral als het er op aankomt en het hele verhaal binnen één versnelling moet.


Alhoewel. Op het moment komt dat bak alleen omhoog als ik die gewoon met twee handen vast pak en op til. :+
 
Je zou die combi van mij eens moeten proberen 😁
Bak omhoog: tuurlijk maakt de configuratie van het span verschil. Maar bij elk fatsoenlijk afgesteld span geldt dat de bak bak aan de grond blijft bij 'gas erop' . Dat is zoals RDZ al noemt, een natuurwet.
 
Het begon met het monteren van een nieuw knipperlichtje...
dan moet toch ff het zijspan wiel er af , en dan kan je ook mooi de rem ff controleren.
Remblokje kapot , de voering heeft losgelaten , en de schijf ziet er niet meer uit.
Dat moet ff besteld worden , en met de gedachte in het achterhoofd om Woensdag
al een stukje op weg te gaan gaat het allemaal niet lukken.
Er is ook goed nieuws....we hebben nog twee solo's , dus tot Vrijdag.
remblokje.jpg
zijspan zonder wiel.jpg
 
Bak omhoog: tuurlijk maakt de configuratie van het span verschil. Maar bij elk fatsoenlijk afgesteld span geldt dat de bak bak aan de grond blijft bij 'gas erop' . Dat is zoals RDZ al noemt, een natuurwet.
Voor een fatsoenlijk afgesteld span moet je echt bij cb750 zijn. Die jongen sleutelt zoveel aan zijn zeer gewaardeerde crustie. Die is tiptop
 
Schijf er af, blokje hout tussen de remblokjes en rijden, dan maar zonder zijspanrem.
Dat zou goed kunnen , ik kan zelfs de hele remsysteem van de bak in een paar seconde afkoppelen , maar er zit ook nog al wat speling op de wiellagers . En dat is een komplete naaf met alles er in en er op van een tig jaar oude Fiat of Seat , die hebben ze niet zomaar op elke hoek van de staaat , altans niet hier in het dorp.;)
 
Een willekeurige automaterialenzaak binnenstappen. Kunnen ze dezelfde dag nog binnen hebben.
 
Dat zou goed kunnen , ik kan zelfs de hele remsysteem van de bak in een paar seconde afkoppelen , maar er zit ook nog al wat speling op de wiellagers . En dat is een komplete naaf met alles er in en er op van een tig jaar oude Fiat of Seat , die hebben ze niet zomaar op elke hoek van de staaat , altans niet hier in het dorp.;)
Waar woon je? Ik heb ook een Tripteq, die staat voorlopig nog stil, je mag de naaf wel effe lenen als je niets kunt vinden zo snel. Omgeving Zutphen/Arnhem. Als de ongeremde tenminste gelijk is aan de geremde naaf?
 
Ik ben morgen en overmorgen in Otterloo, volgens mij woont Muizebal in Pijnacker. Dat is weer in de buurt van Leiden, waar ik woon.
 
Als je de lagermaat of nrs weet is t 24h levering.
Of aankloppen bij je lokale skf-boer.
Weet je ze niet, dan heb je net als ik had.. een avondje uitpluizen op internet. Wordt het een dagje meer 😁
Maar zie dat je je hulptroepen al aangeboden hebt gekregen.
Succes Muizenbal !
 
Heb je een foto van hoe bij jou de schijf gemonteerd zit? Ben wel benieuwd eigenlijk, misschien kan ik inspiratie opdoen 😉
 
Heb je een foto van hoe bij jou de schijf gemonteerd zit? Ben wel benieuwd eigenlijk, misschien kan ik inspiratie opdoen 😉
Normaal zit er bij Tripteq een wielnaaf van een Seat Marbella ( of wel een Fiat Panda ) ergens uit de jaren '90 ( van de vorige eeuw).
Als optie kon je er rem op krijgen , dat was een trommelrem uit een van de eerder genoemde modellen Seat of Fiat.
Ik kreeg de zaak niet goed geremd , dus ben ik eens op de sloop gaan kijken voor een schijfrem .
Die was van een Panda , en met een tweede remcilinder op de voetrem lukt het nu wel.
Een paar foto's...
IMG_4085.JPG
IMG_4086.JPG
IMG_0730.JPG
IMG_0737.JPG
IMG_0739.JPG
 
IMG_20210905_2141565.jpg



Het eerste plan was eigenlijk om de Blade te gaan reanimeren, leek me minder werk dan een koppakking vervangen.
Maar zag gisteravond naast t brandstofprobleem (verdenk de pomp) en versleten achterwiel lagers lag er ook een plasje olie onder de linker voorpoot,
Dus denk dat de GL toch sneller gaat. Vooral omdat ik daar geen onderdelen voor hoef uit te zoeken of te bestellen

Met een beetje geluk kom ik dus toch op 3 wielen
 
Waar woon je? Ik heb ook een Tripteq, die staat voorlopig nog stil, je mag de naaf wel effe lenen als je niets kunt vinden zo snel. Omgeving Zutphen/Arnhem. Als de ongeremde tenminste gelijk is aan de geremde naaf?

Serieus? Woon jij daar?
Ik kom daar maandelijks in de buurt. :Y
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
24
Weergaven
828
Reacties
402
Weergaven
19K
Reacties
435
Weergaven
22K
Reacties
529
Weergaven
28K
Terug
Bovenaan Onderaan