Verder moet je niet alles geloven wat je leest. Zeker niet op een forum.
Behalve Folie dan heheh...
Kiek uut met RVS, want dat heeft namelijk erg de neiging om los te trillen.
Heeft met het rekgedrag te maken. Ik zal niet alweer gruwelijk theoretisch gaan doen. Eigenlijk zou je juist RVS boutjes altijd met een momentsleutel moeten aandraaien. Je kunt ze herkennen aan het A- merkje (voor austenitisch, 1tm5, 4 is standaardkwaliteit)
Ik heb ook wel eens een off road opgebouwd met RVS en dat was altijd handig om de weg naar huis terug te vinden. Het klein duimpje effect.
Nou ja, je carterdeksel mag je toch maar met 1 nm ofzo aandraaien dus die blijven met RVS ook wel plakken. Don't worry about contactcorrosie daar.
Je plastic gaat met een beetje loctite ook nog wel, en dat staat juist zo mooi.
Never never nooit voor je stuur, voetsteunen, motorsteunen etc gebruiken, en never never never never voor je pro link want ze gaan zekersteweten los of doormidden.
Zowel RVS als 'gewone' bouten komen in sterkteklassen, die worden aangegeven door het merkje (5.6 of of 8.8 of 10.9 of 12.9 jeweetwel)
Treksterkte voor 'gewone' of 'ongelegeerde' bouten varieert van 300 tot 1250 N/mm^2 dus je voelt wel dat je niet zomaar bouten uit kunt wisselen.
Vuistregel: gebruik nooit minder dan 8.8 aan je fiets. 10.9 voor bouten waar wat vanaf hangt. 12.9 is voor particulieren nauwelijks te krijgen, maar die is ook doorgaans met speciale draad/vorm uitgerust, dus waar die voorkomt aan je fiets zul je die niet gauw vervangen.