Lees dit maar eens door :http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/252912/0/0/cb500,classic,racer
Leuk, dit ga ik volgen!
dank je voor de foto. dat was trouwen mijn aller eerste 'race' ooit op een moto daar in dodenwaard ik was er direct aan verkocht.
hé die 360 staat die niet op 2dehands.be?Benieuwd naar je volgend project wat die 360 is knap! Welkom op het forum
uit mijn NOG zeer beperkte honda en motortechniek ervaringen vond ik dat het koppeling systeem moeilijk snel aftelstelen was . nu had ik al ergens een foto gezien dat iemand een hefboom systeem had gemaakt voor zijn honda en het oogde in mijn over echt veel mooier dan het originelen .
[afbeelding]
dus na het zien van deze foto ben ik ook maar aan het tekenen gegaan met als resultaat een aantal schetsen die ondertussen al bij een bevriend frezer liggen om het onderdeel te fabriceren . de aantal maten die er opstaan zijn in cm om dat ik van opleiding een schrijnwerker (houtbewerker) ben . dat moet ik mer zelf nog wat afleren en in mm gaan tekenen.
prototype 1
[afbeelding]
[afbeelding]
Lees dit maar eens door :http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/252912/0/0/cb500,classic,racer
wat is er eigenlijk geworden van die fiets? Verkocht of toch nog steeds in bezit?
Die 360 bak gaat niet passen,dat idee hebben wij ook wel eens gehad.
Een 350 twin bak wel , alleen de grote buitenlagers lagers vervangen door die van de cb500.
350 bak is sterker en ook beter daar een aantal tandwielen undercut/afgeschuinde aangrijpnokken nokken hebben.
Dank je voor de info dan hoef ik het al niet proberen om deze er in te passen .
Dan zal ik maar eens opzoek gaan naar een betaalbare 6 bak van een 350 .
Die aantal tandwielen afschuinen heb je dat zelf gedaan of heb je dat laten doen ?
\Die 360 bak gaat niet passen,dat idee hebben wij ook wel eens gehad.
Een 350 twin bak wel , alleen de grote buitenlagers lagers vervangen door die van de cb500.
350 bak is sterker en ook beter daar een aantal tandwielen undercut/afgeschuinde aangrijpnokken nokken hebben.
Dank je voor de info dan hoef ik het al niet proberen om deze er in te passen .
Dan zal ik maar eens opzoek gaan naar een betaalbare 6 bak van een 350 .
Die aantal tandwielen afschuinen heb je dat zelf gedaan of heb je dat laten doen ?
Gewoon een vijfbak houden , functioneert prima , wel zorgen dat je de juiste gearing hebt van voor en achtertandwiel.
Voor de vijfhonderd is een specifieke zesbak te koop, maar dat zou ik niet aanraden voor classic demo's , heb je daarvoor geheel niet nodig.
Zesbak:http://www.novaracing.co.uk/ProductHondaCB500-4Gearbox.html
ik zie ook op de koppeling cb 650 staan , bepaalde reden ?
Klopt, hierdoor primaire aandrijving veranderd, ook het kleine tandwiel op de tussenas moet dan gewisseld worden.
Voordeel zou moeten zijn dat de bak soepelder schakelt, draait sneller, ook moet je dan de motor wel juist gearen.