Bouw van een Honda CB500 Four classic racer

Status
Niet open voor verdere reacties.
over appels en peren gesproken.....ik heb op mijn polo vier stalen velgen liggen en daarvan is het voorwiel bijkans een halve kilo lichter dan het voorwiel van mijn 400 racer met excelnaaf...wat een dom gelul weer.... |(

ivt een akront of borrani scheelt het beduidend..heb het ook niet over je SMACwiel..weet je wat 36 stalen spaken wegen en het feit dat je een aparte naaf en velg hebt i.v.t. een alu wiel...vergelijk dan iets wat je met elkaar kunt vergelijken zeg....sjeemig... B|

Willen jullie dit topic niet verzieken door op elkaar te gaan afgeven. :( :( :( :(
Laten we het gezellig houden , goede tips zijn altijd welkom , maar beschouw deze niet als dom gelul !
 
Laatst bewerkt:
Vier megafoons lijken mij ook veel mooier voor de looks, maar we mogen bij de KNMV niet meer dan 103 decibel produceren.
Nu is dat met vier megafoons ook wel op te lossen om ze te dempen , maar dat wordt een heel stuk zwaarder dan deze 4 in 1.
En het gaat ons niet echt om de looks maar meer om de functionaliteit/effectiviteit en deze uitlaat weegt weinig.
Met het gewicht van de Honda zitten we al een heel stuk hoger dan de meeste bij de KNMV rijdende classics.
oké! duidelijk antwoord.
nogmaals succes!
 
Als je het over "dom gelul" wilt hebben kom het dan even in mijn gezicht zeggen, in plaats van veilig achter je beeldscherm. Heb het sterke vermoeden dat je niet weet waar je over praat.

Als je het fatsoen hebt om alles even goed door te lezen, zie je dat het er om gaat dat er gesproken wordt over de 'lichte' gespaakte velgen en in de praktijk zijn ze niet zo licht.

whoeehhaaahahah...

weer die appels en peren...Jij vergelijkt een SMAC-wiel met een regulier gespaakte velg...en wij hebben het over AKront vs Excel...

En dom gelul...dom begrip dan...
 
Willen jullie dit topic niet verzieken door op elkaar te gaan afgeven. :( :( :( :(
Laten we het gezellig houden , goede tips zijn altijd welkom , maar beschouw deze niet als dom gelul !


Nogmaals aandacht voor het bovenstaande !!
Ik heb hier een topic geopend over de bouw van een motor en niet om elkaar af te zeiken.
 
Nogmaals aandacht voor het bovenstaande !!
Ik heb hier een topic geopend over de bouw van een motor en niet om elkaar af te zeiken.


jajajaja....

waar het om gaat is dat we je van goed advies voorzien wat te doen...je hebt niks aan vergelijkingen die mank gaan lijkt me...scuus voor 'dom gelul' maar een beetje kritisch blijven lijkt me wel handig.

Dus : Akront/Morad/Borrani, mooi klassiek, Excell..modern, wat lichter in verhouding tot de Akront, geannodiseerd overigens...

SMAC : in deze discussie rondom velgen geen rol
 
Hey René,

Misschien nog wat inspiratie nodig?

De meest mysterieuze Honda op basis van een 500, echter 3 klepskop ontwikkeld in '72 t/m '74 en gegroeid uiteindelijk tot 749,35cc.

img_1083547_31292827_3.jpg


Groet, Rob
 
Hey René,

Misschien nog wat inspiratie nodig?

De meest mysterieuze Honda op basis van een 500, echter 3 klepskop ontwikkeld in '72 t/m '74 en gegroeid uiteindelijk tot 749,35cc.

[afbeelding]

Groet, Rob

Hoi Rob,

Das een heel bijzondere , nog nooit eerder iets over gelezen of gezien.
Heb je er nog meer plaatjes en info over ?

gr.René
 
De bovenste is de '74 versie en dus de laatste. De onderste is van '73.
In zijn laatste versie maakte het blok 86.7 pk aan het achterwiel bij 11.000tpm
Blok was een 12-klepper, had een dry-sump en een droge koppelingen CDI ontsteking.
Een echte mystery-racer.

Rob
 
Daar is niet veel van bekend en van te vinden, heeft een aantal jaren terug in een italiaans blad gestaan via de italiaanse importeur.

Rob
 
Wat zou je denken van een gevorkte tuimelaar ??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan