Brain storm stuur

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.131
9.352
Deventer
FF brainstormen, maar ben niet verbaasd als het af ketst.

Ben bezig de Monkey te customizen, maar het stuur......
Wil het graag iets rechter, buigt nu iets naar je toe. ( ik heb geprobeerd dit stuur bij te buigen met buig ijzer, maar ik krijg er geen beweging in)
Ook wil ik het stuur iets breder, dat heb ik al iitgedacht, en gaat wel lukken.

Ik heb al 2 3 andere sturen geprobeerd, maar niet tevreden, qua style vind ik het originele stuur wel mooi.
Vandaag bij 4taktwinkel geweest voor een stuur, maar niet op voorraad, dus weer naar af.

Nu zit ik te denken om zelf custom een stuur te buigen. Ongeveer de originele vorm. Gezien ik het originele stuur niet uit vorm kreeg, denk ik dat 22mm cv pijp afvalt, waarschijnlijk niet of slecht met een pijpenbuiger te vormen.

Kom ik op Plan B
22mm koperbuis, do or don't
Qua buigen meer vertrouwen dat het lukt, bij een ongeval gaat een "echt stuur" ook kapot (verbuigt)

Wat zou er op tegen zijn een stuur te maken van 22mm koper buis?
Ook qua nabehandeling, spuiten, gaat dat goed?

Kom maar, afbranden of doen
 
22mm cv buis heeft maar 1,2mm wanddikte, stalen stuur 2,7mm (even gemeten bij een Honda stuur). Een meter 22mm cv buis buig je met de hand om, voet in het midden, handen aan de uiteinden en je knie het zo om. Gaat je met een motorstuur niet lukken.
 
Als je een stuur wilt maken 1/2 duims gaspijp is buitenwerks 22mm
Maar niet met de hand te buigen ,moet met een brander of hydrolisch
Ik heb er een hydrolische pomp voor met buigblokken,maar volgens mij is het niet te doen
 
@B07
Fijn dat je mee denkt, maar ongeveer de vorm van het Monkey stuur, alleen de stuur helften komen iets naar je toe, ipv dat wil ik ze rechter hebben,meet haaks links/rechts ipv iets naar je toe.
 
DSC_0427.jpg

Op m'n steampunk-project heb ik een stuur gemaakt van 22mm koper, was prima te buigen en werkt perfect.
(en na het buigen versterkt met een kern van carbon)
 
Ging er van uit dat steampunk gaat over staal, koper en aluminium en niet over plastiek je zou ze van koper kunnen maken of nog beter van messing dat staat beter op de koperen stuur
Is niet plastiek, maar de originele schakelaarbehuizingen van de CB350
Oja heb je nog meer foto's van je project ik vind dat steampunk geweldig om naar te kijken
Het is niet specifiek begonnen als steampunk project, maar gaandeweg viel het het beste onder deze noemer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan