Breda / Oosterhout en omstreken deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
leuke wagen :+
(heb ik ook voor FL gekocht)
pas wel op met het afspuiten van de motor dan krijg je kuuren die niet op te lossen zijn :(
Afspuiten van de motor?? Bedoel je schoonmaken met een hogedruk reiniger of tuinslang ofzo? Waarom zou ik dat überhaupt willen doen??
 
Afspuiten van de motor?? Bedoel je schoonmaken met een hogedruk reiniger of tuinslang ofzo? Waarom zou ik dat überhaupt willen doen??
tuinslang/hogedruk maakt niet uit... tis een kwaaltje van die dingen dat er water bij 1 sensor komt en dan loopt ie klote tussen de 2 en 3 duizend toeren als je dat eenmaal 1 keer hebt gehad kom je dr niet meer vanaf tenzij je de juiste sensor vervangt en na bijna 2 dagen googlen weet niemand welke sensor dat nu is... en om nu bijna 1500 euro aan sensoren te gaan vervangen aan een wagen van 500 euro :N

en afspuiten kan je doen om je motor ruimte weer netjes te krijgen O-)
die van FL had een lekker kleppendeksel pakking dus spoot ik de motor af om hem weer olie vrij te krijgen... hak beter niet kunnen doen ;( heeft me bijna 1 week gekost om dat ding weer normaal te laten rijden... alle sensoren, stekkers, stekker verbindingen schoon gemaakt/droog gemaakt nu doet ie het weer goed maar als ze 1 uur op de snelweg in de regen rijd begint ie soms toch weer een beetje moeilijk te doen... toch lastig want ik heb hem juist gekocht voor dr als het regent of sneeuwt ofzo dat ze dan niet op de motor hoeft :+ ah binnen kort maar inruilen voor een MX5 want dat vindt ze wel een leuke waggie 8-)
 
Ja, ik dacht, om het nou gelijk aan jouw te vragen.... :+

Maar goed; ik vond een heuse Kriega Haul Loop tussen de rommel. Das een min of meer flexibele overeentrekdinges. Duurde even voor ik door had wat het was. Dit zat per ongeluk bij mijn bestelling, maar ik heb er niks aan. Als je er iets mee kan, dan hoor ik het wel.

www.kriega.com/pages_uk/haul/haul-frameset.html
als ut voor niets is wil ik um wel :+
 
tuinslang/hogedruk maakt niet uit... tis een kwaaltje van die dingen dat er water bij 1 sensor komt en dan loopt ie klote tussen de 2 en 3 duizend toeren als je dat eenmaal 1 keer hebt gehad kom je dr niet meer vanaf tenzij je de juiste sensor vervangt en na bijna 2 dagen googlen weet niemand welke sensor dat nu is... en om nu bijna 1500 euro aan sensoren te gaan vervangen aan een wagen van 500 euro :N

en afspuiten kan je doen om je motor ruimte weer netjes te krijgen O-)
die van FL had een lekker kleppendeksel pakking dus spoot ik de motor af om hem weer olie vrij te krijgen... hak beter niet kunnen doen ;( heeft me bijna 1 week gekost om dat ding weer normaal te laten rijden... alle sensoren, stekkers, stekker verbindingen schoon gemaakt/droog gemaakt nu doet ie het weer goed maar als ze 1 uur op de snelweg in de regen rijd begint ie soms toch weer een beetje moeilijk te doen... toch lastig want ik heb hem juist gekocht voor dr als het regent of sneeuwt ofzo dat ze dan niet op de motor hoeft :+ ah binnen kort maar inruilen voor een MX5 want dat vindt ze wel een leuke waggie 8-)
Misschien is het voor mij ook tijd voor wat anders, zeker nu ik regelmatig naar Frankfurt op en neer zal rijden. Afgelopen week begaf op de terugweg uit Duitsland m'n linker ruitenwisser het midden in een stortbui :X En de achterremcilinders zweten, dus die moeten ook vervangen worden :X
 
Misschien is het voor mij ook tijd voor wat anders, zeker nu ik regelmatig naar Frankfurt op en neer zal rijden. Afgelopen week begaf op de terugweg uit Duitsland m'n linker ruitenwisser het midden in een stortbui :X En de achterremcilinders zweten, dus die moeten ook vervangen worden :X

Heb jij ruitenwissers op je motor _O-

@Thug : kijk eerst ff op het Miata Forum ofzo. Die wagens hebben een aankoop gebruikershandleiding. Ben er ook naar op zoek geweest voor mijzelf maar van de betaalbare ben ik er geen 1 tegengekomen welke niet vol duur te repareren problemen zat.

:W
 
Misschien is het voor mij ook tijd voor wat anders, zeker nu ik regelmatig naar Frankfurt op en neer zal rijden. Afgelopen week begaf op de terugweg uit Duitsland m'n linker ruitenwisser het midden in een stortbui :X En de achterremcilinders zweten, dus die moeten ook vervangen worden :X
achter remcilinders verv. kost je ongeveer een 30 euro... en op de sloop heb je zo een wisser motor en toe behoren voor max 50 dus laat maar weten wat je wilt kerel ;)
 
@Thug : kijk eerst ff op het Miata Forum ofzo. Die wagens hebben een aankoop gebruikershandleiding. Ben er ook naar op zoek geweest voor mijzelf maar van de betaalbare ben ik er geen 1 tegengekomen welke niet vol duur te repareren problemen zat.

:W
ik know voor een 5000 heb je wel iets betere keuzes dus no ff sparen...
 
achter remcilinders verv. kost je ongeveer een 30 euro... en op de sloop heb je zo een wisser motor en toe behoren voor max 50 dus laat maar weten wat je wilt kerel ;)
De ruitenwisser was gewoon een boutje wat los getrild was :P Remcilinders heb ik al een afspraak voor gemaakt, dus die laat ik wel doen. Dan hoef ik er jou niet mee lastig te vallen ;) Toch bedankt voor het aanbod ;)
 
De ruitenwisser was gewoon een boutje wat los getrild was :P Remcilinders heb ik al een afspraak voor gemaakt, dus die laat ik wel doen. Dan hoef ik er jou niet mee lastig te vallen ;) Toch bedankt voor het aanbod ;)
|( |( |( is niet slim betaal je de hoofdprijs voor... tenzij je het bij een 'mannentje' laat doen... kan je garanderen dat bijna 2x zoveel betaald...

bloot uit me hoofd was ik 25,- euro kwijt voor de cilinders en 6,- voor de vloeistof.. ben benieuwd of je onder de 50 euro blijft :X :X

ps heb zondag tijd ;)
 
Zaterdag was perfect. Bewust vroeg vertrokken en laagvliegend naar de camping toe (in Breda getankt en voordat ik bij Maastricht de grens over ging moest ik alweer tanken :X :$ ). Na 1 uur en 5 minuten vanuit Breda reed ik Belgie binnen O-)
Om kwart voor 10 s morgens was ik bij de camping, 300 km in precies 2,5 uur gereden, incl 2 keer tanken })
Even wat koffie gedronken en daarna nog de gewone dagrit meegereden :] Dat waren dus in totaal 550 kms in 1 dag.
Was lekker weer toen, het was zelfs warm. 's avonds genoeg biertjes gedronken en gebbqd en darna doodmoe het bed in gedoken.

Zaterdagnacht heeft het flink geregend, zondagochtend ook nog een beetje. Rond 12 uur gaan rijden, maar het was toch nog flink nat. Ik krijg het maar niet voor elkaar om in de bergen fatsoenlijk te rijden als het nat is, dus ik had het zwaar. Wel alles uitgereden, op het einde werd het wel droger.
Rond een uurtje of half 4 weer richting Nederland gereden. Hele rit droog, alleen tussen Luik en de grens een korte hevige bui gehad waar we de rest van de rit nog plezier van hebben gehad B|

Half 7 en bijna 1000 km verder was ik thuis :]
Dus het was wel geslaagd :Y

He Tazz Reed jij afgelopen zaterdag laat in de middag door Vianden heen met een groep met veul Mf,ers?
gr Dallie :}
 
*O* Taz is gespot, dat lukt hem zélfs als ie in Luxemburg zit!

dat lukt mij nou noooooooit, grmbl..... :( :X

hebben jullie trouwens de voorspellingen voor dit weekend al gezien, grrrrrrrrrrr.......... |(
 
|( |( |( is niet slim betaal je de hoofdprijs voor... tenzij je het bij een 'mannentje' laat doen... kan je garanderen dat bijna 2x zoveel betaald...

bloot uit me hoofd was ik 25,- euro kwijt voor de cilinders en 6,- voor de vloeistof.. ben benieuwd of je onder de 50 euro blijft :X :X

ps heb zondag tijd ;)
je mag het van mij best doen hoor. Laat het je nog wel weten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan