Bridgestone Battlax BT-45/Perelli SPORT DEMON

Status
Niet open voor verdere reacties.

dopey85

MF veteraan
15 aug 2007
55.851
803
Eindhoven (Noord Brabant)
goede avond

ik zoek voor mijn motor, (die jammer genoeg 16 inch wielen heeft) een nieuwe voorband.
wil het liefst van die banden met dual compound.
heb deze gevonden Bridgestone Battlax BT-45 en de Perelli SPORT DEMON zijn deze met dual compound? of gewoon geheel zachtere banden
in de maten 120/80 16 zoek ik

welke zijn het fijnste voor een gpx600r waar ik meer vertrouwde banden wil hebben in de bochten
 
Zal ik voor de BT45 gaan, schijnen heel goed te kleven in de bochten.. Over de sport demon lees ik weinig tot niets. Maar heb zelf de BT45's er (nog) niet onderliggen, eerst deze afrijden.. succes ;)
 
ja afrijden is al gebeurt bij mijn voorband, achterband is net nieuwe maar van jokkie jokkie merk volgens mijn.
kan niet harder dan 160 meer want dan gaat mijn motor voor allemaal zoeken dus ga ik nu voor een 120 breed.
zeggen dat het betere wegligging geeft rechtdoor
 
Ik heb de BT45 onder mijn Suzuki T500 zitten en ben er erg tevreden over. Maar of dat nu een goede referentie is voor een GPX600R?
 
Had de BT45 onder mijn GS500E zitten. Was er heel erg over te spreken, helemaal t.o.v. de continental avenue die er eerst op zat (wat een flutband).

BT45 geeft veel vertrouwen op het droge maar vooral in de regen. Ik heb alleen geen ervaring met de sport demon. Ben zelf van mening dat ik pirelli's wat minder vind (heb een MT 65 onder mn jawa zitten) als je het vergelijkt met michelin of bridgestone.

Note: in de tests komt de BT45 als een van de beste, al dan niet de beste, uit de test voor middenklasse motoren (rond de 500cc that is).
 
:^

Ik hoor er veel -overwegend positief- over. Ik heb ze zelluf nie.

Obv ervaringen van anderen, durf ik ze aan te raden.

Oh ja, bandentopic *O*
 
BT 45 is the way to go .

heb ze onder mijn XJ 600 liggen uit 86 en zitten ook onder mijn kawasaki 440 ltd die ik aan het restaureren ben

als je ze koopt in duitsland ben je nog goedkoop uit ook .
 
Ik had onder mijn vorige GPZ600 BT45 liggen, nu heb ik een nieuwe GPZ gekocht deze heeft voor een Pirelli City Demon en zodra die op is komt daar een BT45 onder....

Vind de band niet echt koersvast in de bochten.... En in de regen geeft ie me nou ook niet echt het ideale gevoel als ie een klein uitstapje maakt...
 
Hier een bandentest met diagonaalbanden. De meeste hiervan zijn ook te krijgen in 16".

full
full
full
full


Uitkomst, in het kort:
- BT45 en Michelin Pilot Activ goeie keus
- Avon Roadrider AM26 en Dunlop GT501 winnaars
- Pirelli Sport Demon: gaan vet hard en zijn goedkoop....maar slijten erg snel. Lees ik wel vaker op het interweb. Afrader, wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
de Bt en demon laten liggen en de Avon roadrider kopen is duocompound en ook in 16 inch te koop bij novarota of mopedreifen.de
 
Met de BT45 heb ik nog nooit slechte ervaringen gehad, maar die Avon AM26 is ook een heel sexy band. Vooral de prijs is heel interessant en qua rij-eigenschappen heb ik nog nooit een betere op de V-Max gehad.
 
Met de BT45 heb ik nog nooit slechte ervaringen gehad, maar die Avon AM26 is ook een heel sexy band. Vooral de prijs is heel interessant en qua rij-eigenschappen heb ik nog nooit een betere op de V-Max gehad.

Tja, scheelt ongeveer een tientje. Avonv AM26 of Bridgestone BT45.

Wat mij betreft alleemaal ongeveer hetzelfde prijssegment.
 
Ik heb een paar jaar met BT45 gereden maar dat gaf me een onbetrouwbaar gevoel tijdens regen. Heeft me al enkele strepen in mn onderbroek bezorgd als ik een bochtje om wil op mn vfr.

Nu MPR2 en nooit meer anders.
 
bt45, is echt prachtige band in de regen op het droog, vooral in de regen zijn ze waanzinnig goed, heb sindsdien nooit meer een band gehad waarmee ik met zo veel vertrouwen plat ging in een bocht in de regen of een noodstop ermee deed
geen enkele slechte ervaring mee

heb die altijd gehad op mijn gs500 en nu op mijn fzr400
 
Laatst bewerkt:
Tja, scheelt ongeveer een tientje. Avon AM26 of Bridgestone BT45.

Wat mij betreft allemaal ongeveer hetzelfde prijssegment.
Nu bij Mopedreifen.de in de aanbieding:

120/80-16 60V TL BT45F 84,99 EUR
120/80-16 60V TL AM26 69,99 EUR

Qua rij-eigenschappen zouden beide banden ongeveer gelijk zijn (als ik de symbooltjes mag geloven).

Ik rij op de V-Max momenteel met de AM42 achter en de AM26 voor. In het verleden op andere motoren (Maxim X, Diversion) altijd BT45 gereden.
De Avons gaan naar mijn idee wel véél langer mee.

De standaard achterband op de Max (Dunlop Qualifier) was helemaal op bij 3500 mijl.
De AM42 is bij 3500 mijl nog niet eens op de helft en plakken dat die band doet, niet normaal.

Avon (onderdeel van Cooper Tyres) is wel niet zo'n bekend merk, maar bestaat al heel erg lang. Het is voor een groot deel nog handwerk en dat merk je wel (bij het balanceren :( }) en bij het rijden :]
 
Nu bij Mopedreifen.de in de aanbieding:

120/80-16 60V TL BT45F 84,99 EUR
120/80-16 60V TL AM26 69,99 EUR

Qua rij-eigenschappen zouden beide banden ongeveer gelijk zijn (als ik de symbooltjes mag geloven).

Ik rij op de V-Max momenteel met de AM42 achter en de AM26 voor. In het verleden op andere motoren (Maxim X, Diversion) altijd BT45 gereden.
De Avons gaan naar mijn idee wel véél langer mee.

De standaard achterband op de Max (Dunlop Qualifier) was helemaal op bij 3500 mijl.
De AM42 is bij 3500 mijl nog niet eens op de helft en plakken dat die band doet, niet normaal.

Avon (onderdeel van Cooper Tyres) is wel niet zo'n bekend merk, maar bestaat al heel erg lang. Het is voor een groot deel nog handwerk en dat merk je wel (bij het balanceren :( }) en bij het rijden :]

Scheelt idd wel meer ja:
Fabrikant Bandenmaat profiel prijs

Bandeninfo 120/80-16 60V TL BT45F 87,37 EUR

Aktieprijs hoeveelheid:

Aldus Mopedreifen .
En:
Fabrikant Bandenmaat profiel prijs

Bandeninfo 120/70-17 58V TL AM26 ROADRIDER 71,19 EUR

Aktieprijs
Ook mopeddingus.

Toen ik vanmiddag keek, was ik elders wel een euro goedkoper uit bij het uiteindelijk afrekenen. Zal wel verzenden zijn oid.

Edit: ja dus. Kost geld om te kunnen betalen :') En dan nog wat verzenden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BT45? Maken ze die nog? Die had ik bijna 8 jaar geleden al op mijn GPZ600R zitten.
Sta er van te kijken dat zo'n oude band zo lang geleverd wordt en nog steeds goed presteert. Mijn ervaring met de BT45 is dat dit een erg goede band is, zeker een aanrader. Die Pirelli band was er destijds niet dus geen idee of die goed is of niet.
 
oke martell je hoort het kijk maar is of je ze goedkoop kunt krijgen in duitsland
de bt45
120/80 16


Done.
Ik laat je wel weten wanneer het binnen is (misschine vóór komend weekend al), dan zetten we de boel meteen even om.
 
BT45? Maken ze die nog? Die had ik bijna 8 jaar geleden al op mijn GPZ600R zitten.
Sta er van te kijken dat zo'n oude band zo lang geleverd wordt en nog steeds goed presteert. Mijn ervaring met de BT45 is dat dit een erg goede band is, zeker een aanrader. Die Pirelli band was er destijds niet dus geen idee of die goed is of niet.

volgens mij omdat ze nog niet met een vervanger zijn gekomen voor die maten banden (kleine maten) en omdat ze nog steeds supergoed verkopen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan