Bril onder helm?

markF

Die hard MF'er
22 okt 2005
335
0
Weet iemand welke soort helm je het beste kan hebben voor een bril eronder?
 
De een zweert bij een systeemhelm.... dan kun je je bril in principe ophouden bij het op en afzetten. Mij lukte het alleen bij het opzetten.

Mijn huidige helm is een normale integraalhelm, waar ik met wat prutsen mijn bril prima onder krijg.
 
Ik heb zelf ook een systeemhelm, maar die oortjes beginnen naar een tijdje ook gewoon pijnlijk te knellen.
Ja je kan met klep los rijden maarja dan ben je alsnog je kauwstenen kwijt, als je naar valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde altijd een systeemhelm tot ik er een paar probeerde. Ik werd helemaal benauwd, smal zicht vond ik, donker en best zwaar. Daarna wat integraals geprobeerd en sommige waren rampzalig met eenbril, maar degene die ik heb uitgekozen is perfect: ik schuif mijn bril zo op mijn neus. Veel lichtere helm, schijnt stiller te zijn dan systeem en een heel breed zicht. En niks benauwd gevoel.
 
Ik heb een Lazer helm. Hier past een bril ook prima in. Gewoon naar de shop gaan en helmen gaan passen. Shark staat er om bekend dat brillen daar vaak niet bij passen/ lekker zitten..
 
Ik heb een Schuberth C2, Concept en een Roof.
Allen klaphelmen en geen probleem met mijn bril.

Ik denk wel dat sommige brillen pijnlijk kunnen knellen bij de oren in een helm maar dat is denk ik meer de oorzaak van de bril dan van de helm.

Gewoon lekker gaan passen bij een winkel...
 
Heb een Nolan classic systeemhelm, en dat gaat prima met me bril(zowel zonnebril als normale). Nadeel van die Nolan is dat ie verschrikkelijk gehorig is. -O-
 
Gaat prima met m'n HJC helm. Alhoewel lenzen wel erg makkelijk is wanneer je veel je helm op en af moet zetten.
 
Gaat prima met m'n HJC helm. Alhoewel lenzen wel erg makkelijk is wanneer je veel je helm op en af moet zetten.

U bent of pizzakoerier of u heeft een heeeeel onzuinige motor?

Meestal zet ik mijn helm pas op voor en af na de rit...
 
Laatst bewerkt:
Mn collega is brildragend, en uitermate tevreden met zn Schubert systeemhelm. Welk model weet ik niet precies, heeft hem nu een jaar of 2 en rijdt elke dag, zomer en winter.

En verder :^, gewoon gaan passen en je weet het!
 
Ik heb zelf een Caberg Rhino systeemhelm en vind dat een bril hiermee prima te dragen is (ook voor de lange ritten). Ook het interne zonnevizier sluit probleemloos over de bril heen zonder deze te raken.
 
Toevallig ben ik vorige week met m'n pa (die na 23 jaar weer motor gaat rijden) wezen shoppen voor een helm. Hij heeft zo'n heel flexibel montuur, als ie die tussen z'n hoofd en de helm in probeert te duwen verbuigen de pootjes en is het eigenlijk niet goed te krijgen. Hij had ook z'n veiligheidsbril met titanium montuur meegenomen die hij op z'n werk moet dragen (plexiglas achtig ipv glas) en die krijgt hij wel bij een integraal helm op.

Hij heeft nu een HJC systeemhelm gekocht en kan z'n bril ophouden bij op- en afzetten. Tip van de verkoopdame bij afzetten systeemhelm als je een bril draagt: doe het naar boven en achter dan blijft de bril goed zitten. als je hem schuin naar voren afdoet heb je kans dat je bril mee gaat.
 
voor de brildragers onder jullie. Hoe rekenen jullie af met het beslaan van je bril? op dit moment heb ik een shoei raid II maar daar doe ik de klep nooit 100% dicht zodat er lucht naar binnen stroomt. Maar ik zou hem graag wel dicht willen hebben. Scheelt namelijk in geluid en in warmte (voor in de winter). Iemand goede ideeen?

Ik heb zo onderhand alles wel geprobeerd. Maar ik het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is om een breathguard tussen mijn mond en mijn neus te zetten zodat de adem uit mijn mond naar beneden gaat ipv naar mijn bril. Dit werkt alleen niet altijd. verder is het niet omdat ik goedkope glazen heb gekocht dat ze snel beslaan, het zijn namelijk niet echt goedkope glazen.
 
Laatst bewerkt:
@Justice: ik heb ook een Raid II , maar de twee ventilatiekleppen openzetten is voor mij voldoende tot hiertoe. ook in de regen!

Er zijn ook anti-aandampproducten voor je bril verkrijgbaar (niet gebruiken op je vizier! Ik heb een pinlock en die helpt prima en verder enkel water!).
 
@Justice: ik heb ook een Raid II , maar de twee ventilatiekleppen openzetten is voor mij voldoende tot hiertoe. ook in de regen!

Er zijn ook anti-aandampproducten voor je bril verkrijgbaar (niet gebruiken op je vizier! Ik heb een pinlock en die helpt prima en verder enkel water!).

hmm ik heb ook pinlock. ansich is het ook niet het visier wat beslaat maar mijn bril. en de ventilatiegaten zijn over het algemeen ook niet afdoende om dat te verhelpen... misschien toch maar dat spul proberen. of een wat betere breathguard maken, want het meeste komt toch uit de adem wat beslaat.
 
Zo'n GS500 lijkt me anders wel geschikt voor de pizzagebeuren, kan je toch ook op met je bromfietscertificaat?

alles tot r6 kan met brommer certificaat. Voor een r1 moet je echter wel je motorcertificaat halen tenzij hij niet een snelle kleur heeft (rood ofzo) dan mag je wel weer met een brommer certificaat.
 
voor de brildragers onder jullie. Hoe rekenen jullie af met het beslaan van je bril? op dit moment heb ik een shoei raid II maar daar doe ik de klep nooit 100% dicht zodat er lucht naar binnen stroomt. Maar ik zou hem graag wel dicht willen hebben. Scheelt namelijk in geluid en in warmte (voor in de winter). Iemand goede ideeen?

Ik heb zo onderhand alles wel geprobeerd. Maar ik het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is om een breathguard tussen mijn mond en mijn neus te zetten zodat de adem uit mijn mond naar beneden gaat ipv naar mijn bril. Dit werkt alleen niet altijd. verder is het niet omdat ik goedkope glazen heb gekocht dat ze snel beslaan, het zijn namelijk niet echt goedkope glazen.

Ik adem altijd door mijn neus. Dat zou misschien schelen omdat er dan niet van die warme lucht omhoog dwarrelt. Maar ik heb nog nooit last van een beslagen bril gehad.
Wel wil het visier nog wel eens beslaan bij regenachtig, frissig weer. Ik heb een Schubert Concept.
 
Ik adem altijd door mijn neus. Dat zou misschien schelen omdat er dan niet van die warme lucht omhoog dwarrelt. Maar ik heb nog nooit last van een beslagen bril gehad.
Wel wil het visier nog wel eens beslaan bij regenachtig, frissig weer. Ik heb een Schubert Concept.

misschien moet ik maar wat gaten boren in mijn vizier :P
 
voor de brildragers onder jullie. Hoe rekenen jullie af met het beslaan van je bril? op dit moment heb ik een shoei raid II maar daar doe ik de klep nooit 100% dicht zodat er lucht naar binnen stroomt. Maar ik zou hem graag wel dicht willen hebben. Scheelt namelijk in geluid en in warmte (voor in de winter). Iemand goede ideeen?

Ik heb zo onderhand alles wel geprobeerd. Maar ik het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is om een breathguard tussen mijn mond en mijn neus te zetten zodat de adem uit mijn mond naar beneden gaat ipv naar mijn bril. Dit werkt alleen niet altijd. verder is het niet omdat ik goedkope glazen heb gekocht dat ze snel beslaan, het zijn namelijk niet echt goedkope glazen.

afhankelijk van de snelheid beslaat mijn bril wel of niet. onder de 50 kan ik zoiezo niet met vizier dicht rijden zonder beslagen bril/vizier te hebben.
Heb altijd alle ventilatiegaten helemaal open staan, anders is er helemala niet te rijden met dicht vizier. Als het hard regend of erg mistig is, is het helemaal een grote ellende en moet ik elke zoveel seconden mijn bril schoonwegen om iets te zien.

overigens heb ik een cirus v2 van een paar jaar oud (integraalhelm) mijn bril zet ik met helm net zo makkelijk op als zonder helm, en heb verder geen last van het dragen. maar bril moet natuurlijk wel af met af en opzetten van de helm.

als ik op mijn zijspan zit heb ik vaak alleen een oud willempiehelmpje op. hoef ik mijn bril niet af te zetten, maar boven de 80 zie ik alsnog niet veel door de traanogen van de harde wind ;)

heb al vanaf mijn 2e jaar een bril en heb wel vort leren leven met de beperkingen.
 
Inderdaad gewoon proberen in de winkel.
M'n gewone bril gaat sowieso niet omdat hij te breed is. Ik heb een goedkoper brilletje voor op de motor.

Ik droeg ook een systeemhelm omdat afzetten makkelijker is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan