Bril onder helm?

Ja hoor, dat kan. Ik heb 't ook laten doen met de voorruit van mijn auto, m'n beeldscherm en tv.......

:+

Het was als grapje bedoelt.....

alles kan als je maar genoeg geld ertegenaan gooit. afijn of het financieel mogelijk is is een andere vraag. Ik moet even kijken of er nog een andere oplossing is. Misschien een sportbril. Die zal waarschijnlijk ook niet snel beslaan.
 
wat is voor jouw goedkoper bril of helm?
Nu komt nl de vraag welke helm aangeschaft moet worden ivm bril, terwijl het misschien ook een optie is een helm te kopen die verder aan al je eisen voldoet om daarna een bijpassende bril te kopen, speciaal voor motorrijden. (doen ze op een crosser ook :P)

Wat betreft beslaan van glazen smeer ik m`n zonnebril altijd in met shampoo, werkt perfect, alleen ff bij houden natuurlijk... Is hetzelfde principe als t eerder genoemde afwasmiddel.
 
kan je geen lenze nemen ? -O-

nope die irriteren. Had ze vroeger een tijdje maar dat gaat nu niet meer.

wat betreft afwas middel. Op mijn glazen (en volgens mij bijna alle glazen) zitten speciale lagen op. Die mag je niet aan afwas middel blootstellen aangezien die lagen dan eerder loslaten (heb dat bij mijn vorige bril gehad). Aangezien een complete bril me weer 600 euro gaat kosten ga ik dat zeker niet doen.
 
nope die irriteren. Had ze vroeger een tijdje maar dat gaat nu niet meer.

wat betreft afwas middel. Op mijn glazen (en volgens mij bijna alle glazen) zitten speciale lagen op. Die mag je niet aan afwas middel blootstellen aangezien die lagen dan eerder loslaten (heb dat bij mijn vorige bril gehad). Aangezien een complete bril me weer 600 euro gaat kosten ga ik dat zeker niet doen.


Klopt helemaal!
Het schoonmaken/inwrijven van je glazen kun je beter niet doen met dit doort dingen, want daar kan de coating van beschadigd raken..

En al die middeltjes tegen beslaan werken over het algemeen ook niet heel erg goed...

Ik adviseer mijn motorrijdende klanten altijd eerst ff de helm mee te nemen als ze voor een nieuwe bril komen kijken.
Kunnen ze vantevoren passen of de bril makkelijk onder de helm te krijgen is..
 
ik heb ook een cilinderafwijking (en een piepklein beetje 'gewone' sterkte). Ik heb gewone lenzen omdat cilinderlenzen onwijs duur zijn. Ik zie door die gewone lenzen beter als zonder, maar wel een stuk slechter als met een bril.
Mijn ogen hebben ook niet genoeg traanvocht, dus lenzen vallen soms uit of klappen dubbel. Als ik motor (of auto) rijd heb ik dus altijd mijn bril op. Als er maar een zuchtje wind door mijn helm komt heb ik een probleem.

Misschien toch eens laseren. Of kan dat niet bij een cilinderafwijking??
Zal wel weer niet :( :( :( :(

zelfs met cilinderlenzen (thorische lenzen) zie ik slechter als met bril.
heb ze alleen op als ik op stap ga omdat mijn bril in een disco al zovaak gesneuvelt is.
laseren kan evengoed bij cilinderogen, al raadde mijn oogarts me dat af, waarom weet ik al niet meer. Ik weet wel dat ik het duur vind, terwijl je ogen toch achteruit gaan. want dat is bij iedereen zo. Kan dus zijn dat ondanks het laseren je over een jaar of 10 evengoed weer een bril moet.

ikzelf ben ongeveer geboren met een bril op, laat het dus ook maar zo.
 
zelfs met cilinderlenzen (thorische lenzen) zie ik slechter als met bril.
heb ze alleen op als ik op stap ga omdat mijn bril in een disco al zovaak gesneuvelt is.
laseren kan evengoed bij cilinderogen, al raadde mijn oogarts me dat af, waarom weet ik al niet meer. Ik weet wel dat ik het duur vind, terwijl je ogen toch achteruit gaan. want dat is bij iedereen zo. Kan dus zijn dat ondanks het laseren je over een jaar of 10 evengoed weer een bril moet.

ikzelf ben ongeveer geboren met een bril op, laat het dus ook maar zo.


Dat je met torische lenzen meestal minder ziet, ligt aan het feit dat die lenzen vaak een ingebouwd zwaartepunt hebben.
Als je knippert beweegt een contactlens en moet een torische lens dus weer op de goeie plaats 'zakken' (hij kan dus ff iets verdraaid zitten zeg maar)

En als je een vrij hoge cilinderafwijking hebt, kan laseren idd soms niet.
Komt omdat er dan teveel weg gelaserd moet worden in 1 bepaalde richting van het hoornvlies. (is niet goed voor de stevigheid van het hoornvlies)

Kan ook zijn dat laseren niet mogeljik is, omdat de afwijking niet aan je hoornvlies is maar aan de ooglens.
 
Ik rijdt met Airoh SV55 (systeemhelm)

met mijn vroegere bril nooit geen problemen gehad,
met deze van nu heb ik soms wat 'schurende' pijn ,waar de bril op mijn oren ligt
de beentjes zijn bij deze ook wat dikker. en scherper afgerond

mijn bril bedampt wel nooit, mijn scherm vroeger wel - nu ook niet meer (zo veel) wegens de antifogsticker.

ook de geïntegreerde zonneklep kan makkelijk naar benden vallen, bijft goed
 
Dat je met torische lenzen meestal minder ziet, ligt aan het feit dat die lenzen vaak een ingebouwd zwaartepunt hebben.
Als je knippert beweegt een contactlens en moet een torische lens dus weer op de goeie plaats 'zakken' (hij kan dus ff iets verdraaid zitten zeg maar)

En als je een vrij hoge cilinderafwijking hebt, kan laseren idd soms niet.
Komt omdat er dan teveel weg gelaserd moet worden in 1 bepaalde richting van het hoornvlies. (is niet goed voor de stevigheid van het hoornvlies)

Kan ook zijn dat laseren niet mogeljik is, omdat de afwijking niet aan je hoornvlies is maar aan de ooglens.

een torische lens ís een lens met een zwaartepunt (ofwel een gewichtje) wat ervoor zorgt dat de lens niet draaid.
eenmaal goed in (na enkele ogenblikken) verdraaid mijn lens overigens niet met knipperen. wel als ik op mijn zij ga liggen oid.
 
Heb een Nolan classic systeemhelm, en dat gaat prima met me bril(zowel zonnebril als normale). Nadeel van die Nolan is dat ie verschrikkelijk gehorig is. -O-

N100 zeker??

Koop als die N100 versleten is / je oren het niet meer aankunnen, een Shubert C2.
Daar past een bril ook fijn in en je hebt geen zonnebril meer nodig, die is in de helm geïntegreerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan