Bubbelvizier helm op de Motorbeurs

Ik heb nog nooit zo'n vizier gezien, wel geinig.
Twee jaar terug heb ik een goedkope jet helm met keurmerk gekocht, voor 30€. Ik heb het maar enkele keren gebruikt. Een jet helm voelt mij niet veilig. Het is zeer open ten opzichte van een integraal helm.

Mijn vader had ooit op een normaal jet helm vizier aan de onderkant nog een stukje stof aan vastgemaakt. Hierdoor kreeg hij geen tocht (en regen) in zijn jas bij zijn nek, in de winter. Het zag er wel uit als een lange baard.
 
Lol, wtf is een morphsuit :+

dit _O-
MPTD.jpeg
 
Oke, nu heb ik die helmen dus gevonden van BiItwell, maar die zijn dus weer niet gekeurd met de ECE keuring.

De zoektocht gaat verder :)

Ik had nog wat foto's gemaakt tijdens de beurs, het gaat om deze!

Beurs1.jpg


Beurs2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom persé die Biltwell helm zonder ECE keur? Premier, Blauer etc hebben ook klassieke jets wel met keur. En Davida, niet die strakke classic jet (geen E keur) maar de gewone. Super comfortabel.
 
Simpel omdat ik die niet ken :) Ik ga er eens naar kijken. Heb jij ervaring met die helmen op de snelweg met vizier?
 
Op zich, als je een Davida bestelt met drukknoppen zou je er een vizier op moeten kunnen klikken denk ik.. Alleen zou ik dan misschien eerst een vizier scoren en vragen of ze de knoppen op de goede plek voor je willen maken.

Zou je ze even moeten mailen, hele aardige en behulpzame mensen..
 
Het vizier is niet echt het probleem, meer het vinden van een winkel waar je kan passen en kopen.

Ook vraag ik me af wat zo'n helm doet op de snelweg, is dat wel comfortabel.
 
Het vizier is niet echt het probleem, meer het vinden van een winkel waar je kan passen en kopen.

Ook vraag ik me af wat zo'n helm doet op de snelweg, is dat wel comfortabel.
Mwoa, comfortabel zal best een beetje tegenvallen, zou zo'n helm lekker voor het rustige ritje op zondag gebruiken..
 
Wat? Jet helm niet comfortabel? 160 op de Griso op de snelweg en dan is de ruis minder dan in mijn HJC integraal. Met oordoppen, eigenlijk altijd noodzakelijk met welke helm dan ook, helemaal geen centje pijn.

Van zo'n bubbelvizier vraag ik het me af. Vindt het ook niet echt cool lijken of zo, beetje Barbarella jaren 70 hippie trippie SF eigenlijk. Wat dan wel weer een bepaalde cool factor heeft als je een bijpassend pak hebt.
 
Wat? Jet helm niet comfortabel? 160 op de Griso op de snelweg en dan is de ruis minder dan in mijn HJC integraal. Met oordoppen, eigenlijk altijd noodzakelijk met welke helm dan ook, helemaal geen centje pijn.

Van zo'n bubbelvizier vraag ik het me af. Vindt het ook niet echt cool lijken of zo, beetje Barbarella jaren 70 hippie trippie SF eigenlijk. Wat dan wel weer een bepaalde cool factor heeft als je een bijpassend pak hebt.
Ik heb wel eens een stukje met mijn Davida op een Z750 gereden, werd ik niet echt blij van..
 
Ik zal een hier in de buurt gaan zoeken naar een shop die jet helmen te koop heeft zodat ik het kan testen. Ik verwacht dat dit ook weer per motor zal verschillen, zeker omdat ik nog geen kuipje oid heb.
 
Ik heb wel eens een stukje met mijn Davida op een Z750 gereden, werd ik niet echt blij van..

Van je Z750 niet? Geintje, maar dan zit je Davida te ruim, m.a.w. niet goed of je hoofd is niet geschikt voor het model helm. De mijne zit lekker strak maar comfortabel. Een maat van mij heeft dezelfde ervaring, wil niks anders dan een Davida.
 
Van je Z750 niet? Geintje, maar dan zit je Davida te ruim, m.a.w. niet goed of je hoofd is niet geschikt voor het model helm. De mijne zit lekker strak maar comfortabel. Een maat van mij heeft dezelfde ervaring, wil niks anders dan een Davida.
Van die Z750 word je pas ongelukkig na twee uur op de snelweg... :)

Die helm zit net een fractie te strak, misschien is dat het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan