Buell wéér belly up (EBR) failliet

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Het valt allemaal niet mee.
http://www.autoblog.com/2015/04/15/erik-buell-racing-declares-bankruptcy/

Vond die laatste machines best wel gaaf.

Moet toch wel een klap zijn, ik herinner me nog scenes uit de tijd dat Harley de stekker eruit trok een paar jaar geleden, achter de HD fabriek stond een grote container:
BuellDumpster.jpg
 
Inderdaad treurig, wat zou dat toch zijn dat niemand het aan de praat krijgt terwijl het best bijzondere machines zijn,En misschien is dat het antwoord ook al wel ,niet voor de grijze muizen massa waar een fabrikant wellicht zijn verkoopvolume uit moet halen.
Trouwens,wat zou ik graag even in zo'n container "snuffelen'.Of nog beter,die hele container.

Auke.
 
Jammer dat all die motoren dus geen papieren hebben...
Toch zou ik ze allemaal mee nemen:P
 
Die foto doet zeer aan mijn ogen. Bied het desnoods aan gratis af te halen. Zal wel weer wat bureaucratie in de weg zitten helaas.
 
Een beetje hetzelfde verhaal als met Saab, veel mensen vinden het mooie motoren maar als ze er een gaan kopen wordt het meestal een degelijker/veiliger model.
 
Ik had wel gehoord over het doordraaien van tomaten, maar nieuwe motorfietsen verschroten vind ik niet kunnen.
 
Ik had wel gehoord over het doordraaien van tomaten, maar nieuwe motorfietsen verschroten vind ik niet kunnen.

Denk dat het iets te maken heeft met aansprakelijkheid en verzekeringstechnisch.
Als ze je het laten meenemen (al dan niet gratuit) en jij gaat er een ritje mee maken
en je gaat dood door technisch gebrek. Wie is er dan aansprakelijk?
Degene die het heeft gemaakt of degene die het na faillissement heeft meegenomen?

Also half afgemaakte fietsen, die steken zich niet zelf verder in elkaar.... Dat moet door
personeel gebeuren die bij faillissement altijd op straat staat....gaat nogal moeilijk.
 
Denk dat het iets te maken heeft met aansprakelijkheid en verzekeringstechnisch.
Als ze je het laten meenemen (al dan niet gratuit) en jij gaat er een ritje mee maken
en je gaat dood door technisch gebrek. Wie is er dan aansprakelijk?
Degene die het heeft gemaakt of degene die het na faillissement heeft meegenomen?

Also half afgemaakte fietsen, die steken zich niet zelf verder in elkaar.... Dat moet door
personeel gebeuren die bij faillissement altijd op straat staat....gaat nogal moeilijk.

aansprakelijkheid +1 :Y
Gebeurd ook altijd met voorserie modellen. Wat ze nog weleens doen is zulke motorfietsen doneren aan een technische school die ze dan kunnen gebruiken als oefenobject.
 
Ben wel benieuwd of ze nog een doorstart gaan maken. Daar werd wel melding van gemaakt?

Gok van niet. Althans de markt heeft al 2 keer gesproken. Als investeerder moet je dan wel een plaat voor je kop hebben wil je daar nog centen in steken.
 
Gok van niet. Althans de markt heeft al 2 keer gesproken. Als investeerder moet je dan wel een plaat voor je kop hebben wil je daar nog centen in steken.

Ik dacht dat de eerste keer was omdat HD de stekker eruit trok? Niet zozeer omdat de vraag er niet was?

Zou het wel jammer vinden hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan