Bulldog tunen....?

Ploffer

MF'er
7 nov 2002
46
0
Weet iemand waar ik nou precies om moet vragen als ik mijn BT1100 wil laten opwaarderen met 10PK?
Andere sproeiers......maar welke?
Ander luchtfilter.....maar welke?
Stoppers verwijderen......is dit wel de officiele naam?

Wat zou dit kosten?

Greetingz,
Ploffer
 
hier een linkje naar een duitse site over jouw BT Bulldog.
Staat ook iets in over tuning.
www.bulldog-bt1100.de


Weet iemand waar ik nou precies om moet vragen als ik mijn BT1100 wil laten opwaarderen met 10PK?
Andere sproeiers......maar welke?
Ander luchtfilter.....maar welke?
Stoppers verwijderen......is dit wel de officiele naam?

Wat zou dit kosten?

Greetingz,
Ploffer
 
Tunig file voor +7 PK (kost slechts een paar tientjes aan materiaal):
full

Verder nog een K&N filter (kost ca 60 EURO): dan zit op circa + 10 PK

Wat duurder kost een ander uitlaatsysteem maar brengt nog eens ca 5 PK extra en dan zit je aan de 80.

Ad
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe hier, omdat ik afgelopen weekend (Motorbeurs Utrecht) een zwarte Bulldog heb aangeschaft (bouwjaar 2003, km-stand: 8100) via een dealer die daar een stand had.

Na eerst extra informatie ingewonnen te hebben op Internet en de ANWB te hebben gebeld, ben ik na een dag teruggegaan naar de beurs en tot een koopovereenkomst gekomen.

Vanaf half maart (2006) staat-ie, compleet nagekeken en met 6 maanden Bovag-garantie klaar om opgehaald te worden.

Eind vorig jaar heb ik al eens eerder op een BT1100 gereden en het beviel me eigenlijk prima. De overstap van een V-max (die ik nu nog bezit) naar de Bulldog is echter wel een redelijk grote stap, maar het gemak, de wendbaarheid, veiligheid en het verbruik wegen bij mij zwaarder dan de pk's.

Nu heb ik juist over dit laatste punt tóch een vraag:
Is er iemand die in 1 overzicht kan aangeven hoe de Bulldog aan wat extra pk's kan komen? Van 145 naar 65 pk's is nl. wel erg veel (voor mijn gevoel). Via dit forum heb ik wel een-en-ander gevonden, maar het liefst zou ik het in 1 oogopslag willen zien, i.p.v. alles bij elkaar te zoeken.

Wie-o-wie voelt zich geroepen en kan mij (in 1 oogopslag) aangeven wat er aan mijn Bulldog gedaan moet worden om er minimaal 10 pk op vooruit te gaan (of 15). Waar kan ik dit evt. laten doen en wat zijn de totaalkosten?

Bij voorbaat dank,
SvdM
:]

 
Kweenie; ik reed alleen maar brommers maar wel in 1961 immuneentje met legerdump-parkeerspul loodzwaar in zeezak en leren voor-oorlogse jekker van Pa, stijf van vet en gereedschappen, gitaar op mijn rug, van Rotterdam kris-kras door België en naar Parijs (Bois de Boulogne Camping) en ook terug.
Wie weet hoe ver ik met zóiets als een Bulldog had kunnen komen.

Specs bekeken op Net; compressie slechts ruim 8, nog minder dan (ENIGSZINS) vergelijkbare BMW en zal dus desnoods tamelijk slechte benzine verdragen. Onmogelijk meer dan 14 liter per uur te verstoken.

Lijkt mij gemaakt op lange levensduur als je er niet aan verandert, degelijke Zwerver.
Waarom zo'n LIEF karakter proberen te veranderen?

Edit: Kvinnum nog MOOI ook.
 
Laatst bewerkt:
Zie bericht hierboven van 07-06-2004:

10 PK erbij:

-Rubber stoppers uit carbs verwijderen (gasschuiven gaan dan 100% ipv ca 80% open)
-Sproeiers 135 (anderen zweren bij 128; uitproberen dus)
-Luchtfilterhuis van Yamaha TDM850 erop(er valt dan meer lucht te happen)

Materiaalkosten van bovenstaande: ca.twee tientjes.

In de Bulldog-Langeduurtest van het blad Motoren & Toerisme is een meting verricht: alleen het verwijderen van de stoppers gaf al een winst van 6 PK en een toename van het toch al riante koppel van 5NM

Wat duurder voor nog wat extra PK's: vervanguitlaten (Laser Oval DuoTech is vrij gangbaar op de Bulldog).
Verder:K&N filter.



Zie voor verdere info:
www.bt1100bulldog.nl

Ad
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een aantal gouden (goudkleurig uiteraard...) frame doppen van Yamaha voor de Bulldog liggen... Is beetje off topic maar is een vorm van optisch tunen ;)
 
Ach zie maar zo, je haalt je winst waarschijnlijk weer bij de pomp, en een grotere tank, en minder verbruik (gokje) dus je bent waarschijnlijk eerder op je bestemming ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan