Bumperklevers en opzettelijke pogingen tot aanrijden

Batterij uit je jaszak halen op de voorruit gooien en gasgeven.
Eerst de batterij terug vragen anders heb je niks voor de volgende.
Tenzij het ook een lege mag zijn :+


Heb nog wel ergens een lege accu liggen O-)
 
Laatst bewerkt:
En dat is soms best moeilijk. Veel mensen doen de acties (hoe lomp vaak ook) ook niet bewust maar uit onkunde of omdat ze met totaal andere dingen bezig zijn dan autorijden zelf... Soms uit frustratie is het wel lekker om even boos te zijn. :P Maar dat werkt idd vaak averechts.

En merk zelf dat het soms heel moeilijk is om zeker met langzamer rijdend verkeer niet in een dode hoek te belanden. Dat blijft ook best lastig. En mensen die willen invoegen en denken hem gelijk naar links te gooien, daar kun je ook niet veel aan doen behalve gas geven als je de ruimte hebt en zo een voor zijn.

Mijn motto is inmiddels dat alle automobilisten je dood willen hebben, als je zo rijdt en iedereen om je heen zo goed als mogelijk in de gaten houdt dan gaat het best goed. :P 2500km per maand hier. :Y
Er zitten er genoeg tussen die het volledig opzettelijk doen.
Daarstraks weer eentje uit een zijstraat die absoluut geen voorrang had (enorme haaientanden, duidelijk bord etc). Kijkt mij aan terwijl ik met 70 km/h (vmax daar) aan kom rijden, ik kijk hem aan, hij ziet me duidelijk en hij rijdt vrolijk voor me de weg op.
Op mijn toeter (in dit geval toch maar weer eens gebruikt) is zijn reactie op met zijn hand te wuiven dat ik rustig moet doen.

_O-
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat ie echt volledig langs je heeft gekeken en een handgebaar maakt als excuses.

Ik had het laatst in antwerpen ook dat iemand ineens mijn baan in kwam zeilen. Ik kon geen kant op -> toeter -> meneer ging weer netjes naar zn eigen rijbaan met een sorry handje.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat ie echt volledig langs je heeft gekeken en een handgebaar maakt als excuses.

Ik had het laatst in antwerpen ook dat iemand ineens mijn baan in kwam zeilen. Ik kon geen kant op -> toeter -> meneer ging weer netjes naar zn eigen rijbaan met een sorry handje.

Had ik laatst met een vrouw die een tweebaans bocht afsneed (ik zat naast haar op de linker baan). Tikje op de claxon, toen keek ze eindelijk naar mij (links) en wees ik naar haar rijstrook. Ze corrigeerde haar lijn en deed een heel oprecht sorry gebaartje. Kwam geen greintje poeha of agressie bij kijken. Je kan in zo'n situatie ook de toerenbegrenzer opzoeken en een spiegel weg trappen, is goed voor ons imago joh :]
 
Het gebeurt gewoon in het verkeer dat je niet gezien wordt. Net zoals het mij wel eens gebeurt dat ik iemand niet op tijd zie. Je moet er samen voor zorgen dat er geen ongelukken gebeuren.

Mijn ervaring is dat er erg weinig mensen zijn die je express iets aan willen doen.
 
Ik snap eigenlijk niet hoe het komt dat blijkbaar veel motorrijders hier last van hebben want ik herken het niet en ik rij best veel (een slechte eerste 2 maanden gehad dus zit op nog maar 7k dit jaar).
Misschien dat ik standaard veel te hard rij om last te hebben van bumperklevers maar ik ga wel meteen naar rechts als ik op links niets meer te zoeken heb. Voor de rest claim ik mijn plek op de weg en ik rij zowel agressief als defensief. Hiermee bedoel ik dat ik met de rijstijl duidelijk probeer te maken dat er met mij niet te sollen valt ondanks dat mijn motor kleiner en lichter is dan de auto maar ik hou wel alles om mij heen wel nauwlettend in de gaten en zorg dat ik weet waar ik naartoe kan om fouten op te vangen. Die fouten zijn meestal van een ander maar ik ben uiteraard ook maar mens en schat ook wel eens iets verkeerd in.
Bij de enkele keer dat ik een bumperklever heb laat ik het gas langzaam steeds iets meer los, dan hebben ze vanzelf door dat ze beter even geduld kunnen hebben. Bij die types heb ik ook spontaan iets langer nodig om te beseffen dat ik weer naar rechts kan O-)
Natuurlijk moet je ook een beetje leren inschatten wanneer je beter even het gas los kan laten of juist flink gas bij te geven om even afstand te nemen van een eikel.
Niemand met ook maar een greintje gezond verstand zal je bewust van de motor rijden al lijkt het soms wel zo en soms gaat dat doen alsof mis en daarom moet je reserves hebben, weten waar je naartoe kan en weten wanneer je beter de ruimte kan vergroten.
 
er kommen wel steeds meer mensen zonder gezond verstand bij op de weg,
zowel motorrijders als koekblik rijders, het wordt nodig tijd dat die gasten van de
weg gehaald worden rijbewijs weg en niet weer terug geven
 
Als er een motorrijder aan mijn bumper kleeft zoek ik een wasstraat op.
 
Hier een kleine 5000 km/maand, nog geen hinder ondervonden van bumperklevers, wel verschillende keren per dag last van voorbandklevers.
Nu Weyts overal trajectcontroles invoert zal het aantal bumperklevers alleen maar stijgen.
Als ik sneller rij dan iedereen anders is het per definitie onmogelijk dat die chauffeurs bij mij komen bumperkleven.
 
er kommen wel steeds meer mensen zonder gezond verstand bij op de weg,
zowel motorrijders als koekblik rijders, het wordt nodig tijd dat die gasten van de
weg gehaald worden rijbewijs weg en niet weer terug geven

Dan krijg je bumperklevers die onverzekerd (want geen geldig rijbewijs) rondrijden ;(
 
Er zitten er genoeg tussen die het volledig opzettelijk doen.
Daarstraks weer eentje uit een zijstraat die absoluut geen voorrang had (enorme haaientanden, duidelijk bord etc). Kijkt mij aan terwijl ik met 70 km/h (vmax daar) aan kom rijden, ik kijk hem aan, hij ziet me duidelijk en hij rijdt vrolijk voor me de weg op.
Op mijn toeter (in dit geval toch maar weer eens gebruikt) is zijn reactie op met zijn hand te wuiven dat ik rustig moet doen.

_O-
Hmmm toch wel een bezoekje waard :+
 
Hier een kleine 5000 km/maand, nog geen hinder ondervonden van bumperklevers, wel verschillende keren per dag last van voorbandklevers.
Nu Weyts overal trajectcontroles invoert zal het aantal bumperklevers alleen maar stijgen.
Als ik sneller rij dan iedereen anders is het per definitie onmogelijk dat die chauffeurs bij mij komen bumperkleven.
Maar we kennen allemaal jouw youtube filmpjes en weten allemaal dat jij als een levensgevaarlijke gek rijdt die denkt dat hij de enige op de weg is. Dan is het niet gek dat je vervelende dingen meemaakt. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan