Bumperklevers en opzettelijke pogingen tot aanrijden

Eerst proberen wat ruimte te creeëren met handgebaren.
Als dat geen effect heeft even gas geven zodat je 10-20 meter voor de auto rijdt, en dan je middenbok naar beneden trappen. Dit geeft een prachtige vonkenregen over zijn motorkap.....
En ja, dan houden ze ineens wel voldoende afstand. :+
 
Eerst proberen wat ruimte te creeëren met handgebaren.
Als dat geen effect heeft even gas geven zodat je 10-20 meter voor de auto rijdt, en dan je middenbok naar beneden trappen. Dit geeft een prachtige vonkenregen over zijn motorkap.....
En ja, dan houden ze ineens wel voldoende afstand. :+

Het perfecte recept om repercussies te verwachten waar de vrij onervaren TS ook niet goed op kan anticiperen. Slechte suggestie Frank. Ik zie je clown smiley maar het idee ligt er toch. Doorgaans zijn je reacties wat beter... :+

De enige goede reactie is geen reactie, ruimte zoeken. Vingertjes, vonkenregen, omkijken, meewarig hoofd schudden..het lokt slechts nog meer vervelend gedrag uit.
 
Ik heb er vrijwel geen last van dat ik wordt opgejaagd. Een heel enkele keer en dan was het een figuur met enorme haast en ego in een merk dat bekend staat om berijders met aggrieve rijstijl. Die dan toch nog ging zitten bumperkleven, terwijl ik al min of meer vast zat op de linkerbaan achter een auto die een heel stuk trager een andere auto aan het inhalen was. Heb mij toen iets laten terugzakken terug op de rechterbaan. Klever ging vervolgens tekeer achter die trage auto, die geen kick gaf. Ik achter die klever met gepaste afstand. Toen langzaam figuur uiteindelijk wel naar rechts ging, maakt de klever toch wel duidelijk dat ie het niet leuk vond opgehouden te zijn. Hij sneed niet echt hard, maar ging wel assertief naar rechts, na heel hard ingehaald te hebben.

Dus simpelweg voorbij laten. Is ook niet zoveel voor nodig. Zo'n hork zal vrijwel geen hint nodig hebben om voorbij te knallen. Het laatste wat je wilt is dat zo'n figuur nog meer opgenaaid raakt. Staat wel leuk op je gopro, maar daar heb je weinig aan als in de kreukels in de berm ligt.

Het kan ook best zijn dat je inderdaad suf rijdt. Niks mis mee. Je moet zelf je tempo bepalen. Maar laat in dat soort situaties volk er ook gewoon lekker langs op een handig moment.

Nu moet ik wel zeggen dat auto's hier in het Zweedse sneller zitten te drukken bij een motorscooter die keurig vmax rijdt, dan bij bijv. een 3tal berijders die meer weg hebben van het hoofdbestuur van de lokale hells angels afdeling. die met vmax -5 door het landschapf tuft.
 
Ik heb er vrijwel geen last van dat ik wordt opgejaagd. Een heel enkele keer en dan was het een figuur met enorme haast en ego in een merk dat bekend staat om berijders met aggrieve rijstijl. Die dan toch nog ging zitten bumperkleven, terwijl ik al min of meer vast zat op de linkerbaan achter een auto die een heel stuk trager een andere auto aan het inhalen was. Heb mij toen iets laten terugzakken terug op de rechterbaan. Klever ging vervolgens tekeer achter die trage auto, die geen kick gaf. Ik achter die klever met gepaste afstand. Toen langzaam figuur uiteindelijk wel naar rechts ging, maakt de klever toch wel duidelijk dat ie het niet leuk vond opgehouden te zijn. Hij sneed niet echt hard, maar ging wel assertief naar rechts, na heel hard ingehaald te hebben.

Dus simpelweg voorbij laten. Is ook niet zoveel voor nodig. Zo'n hork zal vrijwel geen hint nodig hebben om voorbij te knallen. Het laatste wat je wilt is dat zo'n figuur nog meer opgenaaid raakt. Staat wel leuk op je gopro, maar daar heb je weinig aan als in de kreukels in de berm ligt.

Het kan ook best zijn dat je inderdaad suf rijdt. Niks mis mee. Je moet zelf je tempo bepalen. Maar laat in dat soort situaties volk er ook gewoon lekker langs op een handig moment.

Nu moet ik wel zeggen dat auto's hier in het Zweedse sneller zitten te drukken bij een motorscooter die keurig vmax rijdt, dan bij bijv. een 3tal berijders die meer weg hebben van het hoofdbestuur van de lokale hells angels afdeling. die met vmax -5 door het landschapf tuft.
Kortom met een baard en een HD ben je in Zweden veilig :+
 
Als er iemand op mijn achterband probeert te rijden, dan draai ik mezelf om en kijk de automobilist even aan. Als hij dichtbij blijft, dan draai ik om en "wuif" hem een stukje naar achteren. Gewoon rustig, niet agressief gebaar.

Dit werkt bij mij altijd.
En dan maakt degene voor je een noodstop :X
 
Maar... Ik ben het eens met de gemene blauwe man. Gewoon altijd bezig zijn met, ja 't is niet voor niets een cliché, zien en gezien worden. Rijd in de zichtlijn van je achterligger, maar rijd ook niet als een automobilist in een treintje mee, want ook dat is een surefire manier om uit het oog verloren te worden. Dus probeer de hele tijd zelf bezig te zijn met opvallen. Vaak inhalen, van je beweeglijkheid gebruik maken door goed rechts te houden (al is het maar een paar seconden - toch dat baantje terug naar rechts).

Ook ik ben een van die mensen die toch wel gauw zo'n 2000-3000 km per maand rijdt en eigenlijk misschien maar een paar keer per jaar echt last heeft van mensen, en zelfs dan nog vrijwel altijd binnen een paar seconden een mogelijkheid vindt om ervanaf te komen :)

In het specifieke geval dat ik vind dat iemand te dicht op me rijdt heb ik daar, behalve proberen me recht in zijn zichtlijn op te stellen (en daarbij nog wat heen en weer te wiegen) nog een ander middel voor gevonden dat ook vaak goed lijkt te helpen: heel overdreven duidelijk en vaak in mijn spiegel naar hem kijken. Alsof je bang voor hem bent. Vaak zien ze dat dan opeens (o jee, ik kan zijn baardharen inderdaad door zijn vizier heen tellen via zijn spiegel... :o ), en nemen ze toch wat extra afstand.
 
Laatst bewerkt:
Maar... Ik ben het eens met de gemene blauwe man. Gewoon altijd bezig zijn met, ja 't is niet voor niets een cliché, zien en gezien worden. Rijd in de zichtlijn van je achterligger, maar rijd ook niet als een automobilist in een treintje mee, want ook dat is een surefire manier om uit het oog verloren te worden. Dus probeer de hele tijd zelf bezig te zijn met opvallen. Vaak inhalen, van je beweeglijkheid gebruik maken door goed rechts te houden (al is het maar een paar seconden - toch dat baantje terug naar rechts).

Ook ik ben een van die mensen die toch wel gauw zo'n 2000-3000 km per maand rijdt en eigenlijk misschien maar een paar keer per jaar echt last heeft van mensen, en zelfs dan nog vrijwel altijd binnen een paar seconden een mogelijkheid vindt om ervanaf te komen :)

In het specifieke geval dat ik vind dat iemand te dicht op me rijdt heb ik daar, behalve proberen me recht in zijn zichtlijn op te stellen (en daarbij nog wat heen en weer te wiegen) nog een ander middel voor gevonden dat ook vaak goed lijkt te helpen: heel overdreven duidelijk en vaak in mijn spiegel naar hem kijken. Alsof je bang voor hem bent. Vaak zien ze dat dan opeens (o jee, ik kan zijn baardharen inderdaad door zijn vizier heen tellen via zijn spiegel... :o ), en nemen ze toch wat extra afstand.
Ik ga dit eens testen :]
 
Ik ga dit eens testen :]

Ja, het werkt echt, let maar op. Ik denk dat het iets is van:
1) wat zit die motorrijder voor me toch de hele tijd zenuwachtig in z'n spiegels te kijken
2) oh shit, dat is omdat ik zo dicht achter hem zit natuurlijk... ja, dat zal op een motor vast niet leuk zijn... okee, nou ja, hij heeft gelijk ook, wat was het ook weer, twee seconden hè?

Serieus, ik krijg nog regelmatig een "sorry" handje ook, en dan steek ik mijn duim even op. Twee mensen blij, en de automobilist weer even wakker. Sure, soms heb je mensen die ook het zenuwachtig in je spiegels kijken niet opvalt (ik denk wel eens: zou 'ie het merken als ik mijn broek naar beneden trek en recht op zijn voorruit diarrheer), maar goed, dan zijn er altijd wel weer andere oplossingen in de vorm van een manoeuvre.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de oplossing van wat oude bouten en moeren naar achter gooien nog wel de mooiste ooit. }) Aangedragen door een forumlid wiens naam ik even kwijt ben.
 
Met alle respect meneer Sadbunny maar hier praat u over een semi hoogbegaafde automobilist. Zoveel rijden er niet rond die deze conclusie kunnen trekken.


Ja, het werkt echt, let maar op. Ik denk dat het iets is van:
1) wat zit die motorrijder voor me toch de hele tijd zenuwachtig in z'n spiegels te kijken
2) oh shit, dat is omdat ik zo dicht achter hem zit natuurlijk... ja, dat zal op een motor vast niet leuk zijn... okee, nou ja, hij heeft gelijk ook, wat was het ook weer, twee seconden hè?
 
Met alle respect meneer Sadbunny maar hier praat u over een semi hoogbegaafde automobilist. Zoveel rijden er niet rond die deze conclusie kunnen trekken.

Welnu, weledelachtbare heer Braaap, ik zie het zo: op deze manier creëer je een mogelijkheid voor de blikker om zich even van z'n beste kant te laten zien en zich trots te voelen op hoe goed zijn inzicht is. (Terwijl hij feitelijk alleen maar een fout herstelt.)

Oftewel: laat hem denken dat hij zélf op het idee is gekomen om iets góéd te doen, in plaats van er met een beschuldigende actie (zoals brake check/handgebaar/claxon/handje bouten :) ) op gewezen te worden dat hij iets fóút doet.

Call me a hippie if you must.
 
Laten inhalen is voor mij de veiligste maar ik ben ook wel eens pissed als dat dan ook niet kan vanwegen 1 baansweg of andere koekblikkers voor mij...
 
Blijkt al een fantastisch product op de markt te zijn tegen bumperklevers!

Ball Bearing Bettie - The biker's solution to tail-gaters:

 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat ik ooit ingehaald ben door een auto, daar rijd je ook geen motor voor volgens mij......
 
Terug
Bovenaan Onderaan