Bumperklevers en opzettelijke pogingen tot aanrijden

Bumperklever.
Verander je positie op de weg.
Veel motorrijders rijden rechts van het midden. Automobilisten zitten links van het midden. Aangezien je echt scherp ziende blikveld bijzonder smal is, slechts enkele graden, kijkt zo'n automobilist dus eigenlijk langs je op naar wat er nog weer verder voor jou bevind.
Verkeersdeelnemers rijden altijd naar hun voorganger toe. Bewust of onbewust gaat die automobilist dus dichter op JOUW voorganger rijden als je niet regelmatig in zijn zicht rijdt.
Ga dus eens links van het midden, recht voor de achter je rijdende bestuurder rijden, recht in zijn gezichtsveld.
10/1 dat de bumperklever zich zal laten afzakken.

Auto die jou inhaalt en voor jou invoegt ?
Gewoon even gas terug nemen en je iets af laten zakken.
Niet om hem te belonen, maar het is jouw eigen veiligheid, die moet je niet het riskeren door met machogedrag per se die ruimte te willen claimen.


Dit werd mij tijdens lessen altijd verteld dat je daar op de weg moet rijden..
 
Er zijn gewoon aso's daar doe je niets aan maar de meerderheid is dat niet of onbewust. Als je dit vaak overkomt moet je voornamelijk kijken wat je zelf er aan kan doen. Meeste zaken zijn al genoemd zoals positie op de weg en eens nakijken hoe hard je werkelijk rijdt bijvoorbeeld met een GPS app.

Ik rij meestal 10km sneller op de teller dan de max snelheid waar dat kan. Dit betekend ongeveer max snelheid plus 4 km/u. Er is immers een marge op de meting. Daarbij is het ook zo dat je niet bij de handhaving werkt dus als iemand te hard wil rijden geeft hem of haar de ruimte.

Ook niet naar rechts gaan terwijl er wel ruimte is, is vaak een oorzaak. Als er een strook rechts van je vrij is gebruik die dan ook al rijd je 130. Ook als er ook nog een strook links van je vrij is.

Verder is het je goed recht om in te halen met 1 km/uur snelheidsverschil ik vind het aso als iemand dan op je moet wachten.

Verder hebben auto's geen dode hoeken (behalve bestel auto's) wel zijn auto bestuurders vaak te bedonderd om over de schouder te kijken. Ga daarom niet lang schuin achter ze rijden. Liever op portier hoogte of wat verder naar achteren.

Ook denken automobilisten dat het gebruik van richting aanwijzers is voor medeweggebruikers die ze hebben gezien.

* Over taalvouten kan niet worden gecorrespondeerd.
 
Yup, zorgen dat je niet in een dode hoek blijft hangen, daar geloof ik heilig in...
Ik merk wel het verschil als ik met de enfield(veel herrie) of jawa rijdt, op de enfield wordt er toch meer gekeken/opgelet.

Ik heb het niet zo op die harley fags(persiflage south park) die 'loud pipes save lives'als excuus gebruiken om hun kleingeschapenheid met veel herrie te kunnen bedekken, maar er zit toch wel wat in dat 'wat'geluid kan schelen..
 
Ik heb het niet zo op die harley fags(persiflage south park) die 'loud pipes save lives'als excuus gebruiken om hun kleingeschapenheid met veel herrie te kunnen bedekken, maar er zit toch wel wat in dat 'wat'geluid kan schelen..

:^

En dan hopen dat we nu niet op die "alle geluid gaat naar achteren" discussie komen want ervaringen uit het verleden (tussen fluisterstil en semi-sportief) wijzen bij mij anders uit.
 
Yup, zorgen dat je niet in een dode hoek blijft hangen, daar geloof ik heilig in...
Ik merk wel het verschil als ik met de enfield(veel herrie) of jawa rijdt, op de enfield wordt er toch meer gekeken/opgelet.

Ik heb het niet zo op die harley fags(persiflage south park) die 'loud pipes save lives'als excuus gebruiken om hun kleingeschapenheid met veel herrie te kunnen bedekken, maar er zit toch wel wat in dat 'wat'geluid kan schelen..
Ik rijd dagelijks elektrisch en merk echt geen verschil :N
 
Ik rijd dagelijks elektrisch en merk echt geen verschil :N
is je claxon niet te programmeren.
als iemand uit wijkt zonder te kijken dat je dan de tekst he l*l hier rij ik al weer klinkt.
Zou de verbaasde(of boze :+ ) kopjes wel eens willen zien _O-
 
Als ik met mijn toen malig vriendin reed zij op een lichte machine als der dan toevallig een auto tusse kwam der bij der ging kleven ging ik gewoon naast der rijden en dan afremmen doormiddel van het gas wat dicht draaien. Dana gewoon weer het rijdende vraagteken uithangen

Drink jij veel?
 
Ik rijd dagelijks elektrisch en merk echt geen verschil :N

Ik schrik me elke keer de typhus als zo'n batterijen-auto begint te rollen.
Veelal bij een parkeer terrein ofzo, hebben ze mij, te voet, (nog) niet gezien en ik niet gehoord dat er een motor draait.

Dat is mijn weerstand tegen elektrische voertuigen, je hoort ze niet of nauwelijks.
Op zich heb ik niks tegen de ontwikkelingen op gebied van elektrisch rijden/varen/auto/brommer en moto.
 
Ik schrik me elke keer de typhus als zo'n batterijen-auto begint te rollen.
Veelal bij een parkeer terrein ofzo, hebben ze mij, te voet, (nog) niet gezien en ik niet gehoord dat er een motor draait.

Dat is mijn weerstand tegen elektrische voertuigen, je hoort ze niet of nauwelijks.
Op zich heb ik niks tegen de ontwikkelingen op gebied van elektrisch rijden/varen/auto/brommer en moto.

Het is meer een gevoel en een kwestie van wennen. Grootste risico is dat je nog even denkt te kunnen oversteken omdat je vermoed dat de auto die je wel gezien hebt langzaam rijdt omdat je weinig geluid hoort.

Verder: Hoe kom je er bij dat ze jou nog niet hebben gezien?

Daarbij bij het oversteken is je geleerd te kijken niet om te luisteren. Fietsers en voetgangers hoor je ook niet aankomen.

Zodra een auto of een motor snelheden heeft die gevaarlijk zijn ze niet meer zo stil. Dan hoor je de banden wel.
 
:^ Precies, als voetganger hoor je eerder de banden dan de motor. Een moderne stationair draaiende benzinemotor hoor je ook niet of nauwelijks.
Ik schrik me elke keer de typhus als zo'n batterijen-auto begint te rollen.
Maar... iedere keer schrik je je de tyfus? Hoe vaak is dat in werkelijkheid nou gebeurd?
 
Heel veel van zulke ervaringen zijn deels door jezelf veroorzaakt.
Ik heb ook meerdere hele vervelende ervaringen gehad (tot aan in de vangrail geramd worden door een midlifecrisisvent in een Audi van de baas).
Door al die ervaringen liep één rode draad: het escaleerde doordat ik zelf kwaad werd en reageerde op debiel gedrag van een ander. Toeter, grootlicht seinen, handje zwaaien. Opgefokt raken dus.

Gedraagt iemand zich raar in het verkeer? Blijf van je toeter af, haal diep adem en zorg dat je zo snel mogelijk afstand krijgt (hetzij naar voren, hetzij je terug laten vallen zodat je tijdig kan reageren als iemand iets doet).

Sinds ik mijn best doe om me niet zo snel uit de tent te laten lokken kom ik veel rustiger aan op plaats van bestemming en heb ik aanzienlijk minder echt gevaarlijke momenten.

Overigens vind ik een camera ook heel leerzaam. Staat bij mij standaard aan als ik rij. Als ik een close-momentje heb gehad kijk ik die vaak even terug om te kijken of het echt helemaal aan de ander lag. In een deel van de gevallen kom ik er dan achter dat ik het had kunnen zien aankomen, daar pas je vervolgens je rijstijl weer op aan.
 
Gedraagt iemand zich raar in het verkeer? Blijf van je toeter af, haal diep adem en zorg dat je zo snel mogelijk afstand krijgt (hetzij naar voren, hetzij je terug laten vallen zodat je tijdig kan reageren als iemand iets doet).

Sinds ik mijn best doe om me niet zo snel uit de tent te laten lokken kom ik veel rustiger aan op plaats van bestemming en heb ik aanzienlijk minder echt gevaarlijke momenten.
Zeker waar! Rust voor jezelf en als er toch iets gebeurt, dan ben je het ook weer zó vergeten, letterlijk.
 
Ik toeter niet want ik hoor hem zelf niet eens. Maar reageren (Buiten het international gebaar dat je weer eens teleurgesteld bent.) is sowieso niet handig. Anders blijf je gebaren.
 
Heel veel van zulke ervaringen zijn deels door jezelf veroorzaakt.
Ik heb ook meerdere hele vervelende ervaringen gehad (tot aan in de vangrail geramd worden door een midlifecrisisvent in een Audi van de baas).
Door al die ervaringen liep één rode draad: het escaleerde doordat ik zelf kwaad werd en reageerde op debiel gedrag van een ander. Toeter, grootlicht seinen, handje zwaaien. Opgefokt raken dus.

Gedraagt iemand zich raar in het verkeer? Blijf van je toeter af, haal diep adem en zorg dat je zo snel mogelijk afstand krijgt (hetzij naar voren, hetzij je terug laten vallen zodat je tijdig kan reageren als iemand iets doet).

Sinds ik mijn best doe om me niet zo snel uit de tent te laten lokken kom ik veel rustiger aan op plaats van bestemming en heb ik aanzienlijk minder echt gevaarlijke momenten.

Overigens vind ik een camera ook heel leerzaam. Staat bij mij standaard aan als ik rij. Als ik een close-momentje heb gehad kijk ik die vaak even terug om te kijken of het echt helemaal aan de ander lag. In een deel van de gevallen kom ik er dan achter dat ik het had kunnen zien aankomen, daar pas je vervolgens je rijstijl weer op aan.
Piep speelthe van de hand maakt nog een indrukwekkende geluid dan mijn claxon _O-
Koppeling en has werkt dan beter O-)
 
Wat ik veel erger vind is dat bijna een derde van de automobilsten onder het rijden met de smartphone bezig is en daarmee lopen wij motorrijders onnodig grote gevaren.

Als de overheid daar niet snel wat aan gaat doen koop ik een kanon en schiet ze zelf achter het stuur vandaan. :Y
 
Lees jij je bericht wel eens, voordat je op verzenden drukt?

_O-

Dank u, ik houd me de hele tijd in.. al moet ik zeggen dat mijn telefoon de laatste tijd niet zo smart is en woorden autocorrect naar voor mij onbekende lettercombinaties en er dan op een bepaald moment ook geen zin meer in heb om het te corrigeren.
 
Zeker waar! Rust voor jezelf en als er toch iets gebeurt, dan ben je het ook weer zó vergeten, letterlijk.
En dat is soms best moeilijk. Veel mensen doen de acties (hoe lomp vaak ook) ook niet bewust maar uit onkunde of omdat ze met totaal andere dingen bezig zijn dan autorijden zelf... Soms uit frustratie is het wel lekker om even boos te zijn. :P Maar dat werkt idd vaak averechts.

En merk zelf dat het soms heel moeilijk is om zeker met langzamer rijdend verkeer niet in een dode hoek te belanden. Dat blijft ook best lastig. En mensen die willen invoegen en denken hem gelijk naar links te gooien, daar kun je ook niet veel aan doen behalve gas geven als je de ruimte hebt en zo een voor zijn.

Mijn motto is inmiddels dat alle automobilisten je dood willen hebben, als je zo rijdt en iedereen om je heen zo goed als mogelijk in de gaten houdt dan gaat het best goed. :P 2500km per maand hier. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan