Ja, dat was inderdaad mogelijk. De afgesleten plek kon zo weer gerepareerd worden. Alleen zit ik dan weer vast aan die oude type lagers en schalen die niet nieuw te krijgen zijn.Krukastappen die bijvoorbeeld ingesleten zijn door de keerringen worden wel eens met vlamspuiten opgebouwd en weer afgedraaid.
Misschien is dat iets.
Horst is redelijk in de buurt. Ik zal Dries in mijn achterhoofd houden.Ik zou een krimppassing toepassen, en er niet over tikken,
Dries van Wylick in Horst is zo'n vent die je kunt benaderen, maar er zitten er wellicht bij jou in de buurt die dit kunnen..
Als je zo,n bus wilt draaien wordt hij wel heel dun,dat kan je er dan nooit optikken,alleen als je er een borst aan draait en hem gelijk met het lager er op tikt
Nou, in mijn 200cc SB blok heb ik als test de krukas al eens aangepast met die busjes erover. Gewoon een simpele stalen pijp met een buitendiameter van 25mm en een wanddikte van 1,5mm gekocht en deze zelf met een verstelbare ruimer handmatig op de juiste maat gebracht. Daarna op de tap geklopt en voor de zekerheid wat loctite 638 erop gedaan. Dit heeft mij heel wat uren werk gekost, maar het zit al 6000km prima. We hebben het hier over 7pk en max 3500 toeren ofzo. Voor dit 350 blok was ik niet van plan om weer met die ruimer te lopen vechten.Krimppassing en dan op de krukas nadraaien of slijpen? Elke manier van persen of krimpen geeft weer vormverandering. Met deze methode kan de bus ook een wat dikkere wand behouden voor het persen/krimpen.
Als je met alle vragen zo omgaat,kunnen we dit forum wel opdoekentja zo moeilijk is het niet, een telefoontje naar de lokale motor revisie "boer" had alle vragen al opgelost denk ik.
Uiteraard, maar dat is lang niet zo leuk.tja zo moeilijk is het niet, een telefoontje naar de lokale motor revisie "boer" had alle vragen al opgelost denk ik.
Ik moet dan gelijk denken aan Harrie Vaessen, (uiteraard) een ouwe zijspancoureur. Hij woont volgens mij in Hamont, België. Net over de grens bij Budel. Hij rijdt tegenwoordig met een Aerial ééncilinder solomotor klassiekerdemo's. Een zeer begaafd techneut.Motoren revisie wil niet zeggen dat ze ook snappen wat je met een antieke tweetakt moet. De meeste revisiebedrijven kunnen niet veel meer als cilinders boren en klepgeleiders vervangen.
@leotje60 heb jij een goede kennis in Limburg?
Die is mij ook aangeraden om mijn cilinder aan te pakken.In Venlo zit Venlose Motoren Revisie
Grathem is wel heel erg dichtbij. Ik woon zelf in Buggenum.Ik ken iemand die voor mij wel eens wat draaiwerk heeft gedaan. Klein bedrijfje, zit in Grathem. Weet niet of hij dat zo ook voor anderen doet. Als je interesse hebt, stuur me dan even een pb. Praten we daarna verder (met een kop koffie, want dat dorp van ons is niet zo groot).
Bedankt voor alle tips allemaal! Weer een hoop adressen in mijn notitieboekje kunnen bijschrijven.Ik moet dan gelijk denken aan Harrie Vaessen, (uiteraard) een ouwe zijspancoureur. Hij woont volgens mij in Hamont, België. Net over de grens bij Budel. Hij rijdt tegenwoordig met een Aerial ééncilinder solomotor klassiekerdemo's. Een zeer begaafd techneut.